V81 Skrevet 5. januar 2022 #1 Skrevet 5. januar 2022 (endret) . Endret 5. januar 2022 av V81 Fått de svarene jeg trenger, så "lukker" dette
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #2 Skrevet 5. januar 2022 V81 skrev (12 minutter siden): Jeg er nå tom for dette og skulle hente ut mer i dag før jeg reiser oppover til kjæresten i morgen, men det er legemiddelmangel på det så de har det ikke inne på apotekene her. Hva gjør jeg? Noen som kan hjelpe? Kontakt legen din og be han om å skrive ut resept på en tilsvarende medisin som finnes på apotek der du bor. Anonymkode: 6561f...30e
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #3 Skrevet 5. januar 2022 Ringer og hører om de har det på apoteket der du skal. Får ny resept på inhalator eller diskus. Anonymkode: 341f8...9e4
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #4 Skrevet 5. januar 2022 Slutter aldri å forbause meg over de som ikke henter ut mer medisiner før de er heeeelt tom, hva med å være litt i forkant? Det åpenbare er selvfølgelig først å kontakte apotekkjedene i din nærhet (apotek1, boots, vitus ect) og høre om det er noen av deres filialer som har det inne, evt om det er noen som har det inne dit du skal. Ofte når det er mangel på e preparat har de inne et tilsvarende preparat på registreringsfritak som du kan få i steden for. Er det ikke mulig å få tak i det på denne måte kontakter du fastlegen og ber om resept på tilsvarende preparat til Ventoline kommer inn igjen, det er f.eks ikke mangel på Bricanyl som også er selektiv b2-agonist og andrenergikum, og gis på tilsvarende indikasjon som Ventoline. Anonymkode: e2e57...b7f
V81 Skrevet 5. januar 2022 Forfatter #5 Skrevet 5. januar 2022 Jeg har selvfølgelig forhørt meg med alle apotek innenfor logisk nærhet. Det finnes ikke noe tilsvarende preparat siden dette er til forstøver. Jeg har i tillegg vanlige inhalatorer.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #6 Skrevet 5. januar 2022 Kan ikke noen av de lokale apotekene bestille fra annet apotek i samme kjede? Evt. kan du vel bestille fra nettapotek? Spoiler Anonymkode: 9c12a...9ec
Apis Skrevet 5. januar 2022 #7 Skrevet 5. januar 2022 V81 skrev (11 minutter siden): Jeg har selvfølgelig forhørt meg med alle apotek innenfor logisk nærhet. Det finnes ikke noe tilsvarende preparat siden dette er til forstøver. Jeg har i tillegg vanlige inhalatorer. Da tar du kontakt med legekontoret ditt og etterspør alternativ medisin.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #8 Skrevet 5. januar 2022 Da får du apoteket til å bestille opp fra annen plass i landet. Med ekspresspost Anonymkode: d0866...0df
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #10 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Slutter aldri å forbause meg over de som ikke henter ut mer medisiner før de er heeeelt tom, hva med å være litt i forkant? Det åpenbare er selvfølgelig først å kontakte apotekkjedene i din nærhet (apotek1, boots, vitus ect) og høre om det er noen av deres filialer som har det inne, evt om det er noen som har det inne dit du skal. Ofte når det er mangel på e preparat har de inne et tilsvarende preparat på registreringsfritak som du kan få i steden for. Er det ikke mulig å få tak i det på denne måte kontakter du fastlegen og ber om resept på tilsvarende preparat til Ventoline kommer inn igjen, det er f.eks ikke mangel på Bricanyl som også er selektiv b2-agonist og andrenergikum, og gis på tilsvarende indikasjon som Ventoline. Anonymkode: e2e57...b7f Det er bl.a slik tenkning som gjør at noen blir tom, fordi noen tenker meg, meg, meg, mens andre tenker, tar bare det jeg trenger så andre også får. Anonymkode: 099b8...d79 4
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #11 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Det er bl.a slik tenkning som gjør at noen blir tom, fordi noen tenker meg, meg, meg, mens andre tenker, tar bare det jeg trenger så andre også får. Anonymkode: 099b8...d79 Dette er helt feil. Å hente ut medisiner en ukes tid før man er tom er ansvarlig og fører ikke til mangel i markedet, da hadde ts også hatt en uke på seg til å få erstatningspreparat tilsendt. Legemiddelmangel handler om produksjonsproblemer pga mangel på råvarer, mangel på reperasjon av maskiner i produksjonslokaler og ødelagte fabrikker i utlandet, samt problemer med transport på verdensbasis. Og til ts det er tillatt med salg av utenlandske forpakninger, så det er altså mulig å få tak i. Et kjapt søk på nett viser også at bl.a. Farmasiet.no har ventoline inne, men det er det med å fikse ting før alt er tomt da, får det er jo et par dagers ventetid. Kanskje du kan bestille derfra til dit du skal? Anonymkode: e2e57...b7f
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #12 Skrevet 5. januar 2022 Snakk med legen din. Anonymkode: d3db6...4c3
V81 Skrevet 5. januar 2022 Forfatter #13 Skrevet 5. januar 2022 Takk for svar og tips. Det ordner seg.
Perelandra Skrevet 5. januar 2022 #14 Skrevet 5. januar 2022 Tråden stenges da trådstarter har valgt å slette hovedinnlegget og fjerne tittel på tråden. Perelandra, mod.
Fremhevede innlegg