Gå til innhold

Lukt nedentil

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har så lenge jeg kan huske hatt litt rar lukt nedentil er så ikle at det kan få buksen min til å begynne å lukte også. Men kan gå noen måneder uten å lukte noe som helst men plutselig så kan det begynne å lukte. Er dette vanlig? Er jomfru forresten. Og har dere eventuelt noen tips til å gjøre at det ikke lukter? Ingen har noen gang sagt at det lukter så kan hende det bare er meg som kan lukte det men er så redd for at alle andre også lukter det

Anonymkode: 56d5a...3a0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva lukter det? Om det lukter fisk kan det være bakteriell vaginose, hadd eselv ikke fiskelukt da jeg hadde det men en litt annen lukt som var ekkel hvertfall.
Fikk antibiotika for det og det hjalp, men har kommer smått tilbake noen ganger i senere tid, men da hjelper det å bare dynke en mini tampong i eddik+vannløsning og ha den inne i ca 1 time, noen kvelder på rad, så er alt fint. Kan hende det hjelper på lukten din og. Også noen som synes tamponger dyppet i naturell yoghurt/rømme hjelper, men eddik virker mye bedre for meg hvertfall

Anonymkode: 04812...478

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva lukter det? Om det lukter fisk kan det være bakteriell vaginose, hadd eselv ikke fiskelukt da jeg hadde det men en litt annen lukt som var ekkel hvertfall.
Fikk antibiotika for det og det hjalp, men har kommer smått tilbake noen ganger i senere tid, men da hjelper det å bare dynke en mini tampong i eddik+vannløsning og ha den inne i ca 1 time, noen kvelder på rad, så er alt fint. Kan hende det hjelper på lukten din og. Også noen som synes tamponger dyppet i naturell yoghurt/rømme hjelper, men eddik virker mye bedre for meg hvertfall

Tusen takk! Litt usikker på hva det lukter egt. Det lukter ikke helt fisk men bare vondt. Klarer ikke helt å beskrive lukten. Men så det er ikke farlig å bruke en tampong med yoghurt/edikk?

AnonymBruker
Skrevet

Gå til en lege for sjekk du. :) 

Anonymkode: ecc40...28c

• Liker 2
Skrevet

Når Eva og Adam var i paradis så var Eva så dum at hun badet i ei elv full med fisk, da sa Adam at det var dumt gjort av henne,for den lukta blir du aldri kvitt. Dette viser nok en gang,at mannen hadde rett 🙂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Truser i syntetisk materiale er noe herk for underlivet. Etter at jeg gikk iver til å kun bruke bomulls-truser har jeg ingen lukt eller andre problemer👌🏼

Anonymkode: 8c984...f51

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Tusen takk! Litt usikker på hva det lukter egt. Det lukter ikke helt fisk men bare vondt. Klarer ikke helt å beskrive lukten. Men så det er ikke farlig å bruke en tampong med yoghurt/edikk?

Ikke bruk yoghurt som har sukker i seg hvertfall, da kan de gå ille, sopp og greier. (Forøvrig har jeg sett folk bruke eddik mot sopp også med bra resultater)

står litt om å bruke eddik mot bakteriell vaginose her

https://www.healthline.com/health/apple-cider-vinegar-for-bv

Jeg bruker bare vanlig eddik, ca. 1 ss + 1-1,5dl vann, og så ha den inni en time (litt vanskelig å putte inn siden du skviser ut vannet på en måte men det funker fint). Ser det er mest vanlig å skylle inni med løsningen istedenfor å bruke en tampong, men jeg finner det mye letter å bare gjøre det sånn.

Ble ikke helt bra igjen etter at jeg gikk på antibiotika heller (daladin vagitorier), hadde fortsatt litt mer tyntflytende og mer volum på utfloden etterpå, lukten gikk bort da, men etter at jeg brukte eddik 2-3 ganger var utfloden sånn som den var originalt igjen

AnonymBruker
Skrevet

Og, bare så det er sagt, ikke bruk stringtruser (ikke engang laget av bomull) mer enn max et par timer eller så mye du kan unngå det generelt egentlig. Blir ofte klamt på meg, og det begynner å lukte veldig rart, salmiakk nesten, om jeg har gått hele dagen og svetter

AnonymBruker
Skrevet
ludden skrev (15 minutter siden):

Når Eva og Adam var i paradis så var Eva så dum at hun badet i ei elv full med fisk, da sa Adam at det var dumt gjort av henne,for den lukta blir du aldri kvitt. Dette viser nok en gang,at mannen hadde rett 🙂

Skulle ønske alle dere idiotiske mannfolka ble kastet ut av KG. Hva er poenget med å svare på noe du ikke har noe med? Jenta tar opp noe som bekymrer henne og slike lavmålsvar kan du spare deg for.. Er så lei runketråder, penistråder og sånne trollesvar som bare irriterer eller sårer. Kutt bare ut. Logg ut og få livet på stell.. Jævla idiot

Anonymkode: 5ea74...8b7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Bruk Intimsåpe nedentil. Ikke vask deg i sprekken. Bare rundt. Se om det hjelper. 😊

Anonymkode: 3c4e4...372

AnonymBruker
Skrevet

Ikke bruk såpe i underlivet heller, merket bedring når jeg sluttet med det og, selv om jeg i mange år aldri har hatt problemer med det. Generelt, vask 1 gang om dagen (i dusjen helst) med bare vann, om du fort blir tørr om du barberer og sånn kan det hjelpe å bruke babyolje istedenfor såpe når du dusjer der nede. Bruk vanlige bomullstruser, eller hipstere. Bytt truse etter å ha trent/svettet mye. En mulighet er å sove uten truse men det gidder ikke jeg hvertfall

Skrevet

IKKE putt noe oppi vagina. Gå til gynekolog. :) Veldig viktig å ikke putte noe opp der som ikke gynekolog har sagt er trygt først.  👍🏻

Ellers kan jeg si at lukta kan variere ganske mye i løpet av en syklus. Det er helt normalt. Intensiteten kan også variere. Jeg har opplevd alt fra veldig mildt til ganske intens musky eller krydret, metallisk og syrlig. Vi har mye hormoner og systemer i sving i kroppen vår. Bomullstruser er bra, samt lufting - sov uten undertøy og begrens bruk av stringtruse og stramme bukser.

Lukter som du kan være litt ekstra obs på er: gjær, fiskeaktig eller hvis det lukter råtten-aktig. Dette kan være tegn på soppinfeksjon, bakteriell vaginose eller en annen form for infeksjon. 

• Liker 1
Skrevet

Du må absolutt starte med en sjekk hos gynekolog. Det skal normalt ikke lukte fra underlivet i en slik grad du beskriver. Kan være helt uskyldige ting eller mer alvorlig sykdom. 

Det finnes forøvrig intimspray ment for underlivet. Men dette kan du vurdere ETTER legebesøk. Dessuten har sikkert gynekologen/legen gode råd.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Skulle ønske alle dere idiotiske mannfolka ble kastet ut av KG. Hva er poenget med å svare på noe du ikke har noe med? Jenta tar opp noe som bekymrer henne og slike lavmålsvar kan du spare deg for.. Er så lei runketråder, penistråder og sånne trollesvar som bare irriterer eller sårer. Kutt bare ut. Logg ut og få livet på stell.. Jævla idiot

Når damer som deg blir krenket på alle kvinners vegne,da sier det mer om deg enn alle andre kvinner......jeg orker faktisk ikke å føle meg krenket av ditt svar,jeg ler bare litt av deg. Ha en fortsatt fin dag:-)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Når du begynner å kalle dette for runketråd,så har du noen alvorlige brister....det finnes hjelp å få 🙂

Anonymkode: 418d6...001

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.1.2022 den 23.02):

Truser i syntetisk materiale er noe herk for underlivet. Etter at jeg gikk iver til å kun bruke bomulls-truser har jeg ingen lukt eller andre problemer👌🏼

Anonymkode: 8c984...f51

bestemor mi foretrekker også bomull.

Anonymkode: 418d6...001

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.1.2022 den 23.06):

Ikke bruk yoghurt som har sukker i seg hvertfall, da kan de gå ille, sopp og greier. (Forøvrig har jeg sett folk bruke eddik mot sopp også med bra resultater)

står litt om å bruke eddik mot bakteriell vaginose her

https://www.healthline.com/health/apple-cider-vinegar-for-bv

Jeg bruker bare vanlig eddik, ca. 1 ss + 1-1,5dl vann, og så ha den inni en time (litt vanskelig å putte inn siden du skviser ut vannet på en måte men det funker fint). Ser det er mest vanlig å skylle inni med løsningen istedenfor å bruke en tampong, men jeg finner det mye letter å bare gjøre det sånn.

Ble ikke helt bra igjen etter at jeg gikk på antibiotika heller (daladin vagitorier), hadde fortsatt litt mer tyntflytende og mer volum på utfloden etterpå, lukten gikk bort da, men etter at jeg brukte eddik 2-3 ganger var utfloden sånn som den var originalt igjen

Youghurt??? Hvem i all verden smører seg med youghurt i tissen????😂😂😂

Anonymkode: 841c4...8c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...