AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #1 Del Skrevet 4. januar 2022 For 6-7 uker siden bestemte jeg meg for å steppe opp nivået mitt med trening. Jeg har økt stadig på øvelsene, men nå har jeg kommet på et nivå hvor jeg er sliten. Jeg blir støl, og det tar lengre tid for meg å restuere. Jeg sliter med konsentrasjon nå som følge av dette, og er mer generelt trøtt. Hva kan jeg gjøre? er student, og må derfor komme meg opp fort. Jeg studerer på heltid, og må ha konsentrasjonen oppe. Anonymkode: f0d25...c1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 4. januar 2022 #2 Del Skrevet 4. januar 2022 Slappe av en stund. Trappe ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #3 Del Skrevet 4. januar 2022 exictence skrev (Akkurat nå): Slappe av en stund. Trappe ned. Det er stort sett det alle sier. Men jeg lurer på hvor lenge en stund er. Fokuserer opp mot drømmekroppen før sommer, og må nesten være på hard trening. Anonymkode: f0d25...c1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 4. januar 2022 #4 Del Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er stort sett det alle sier. Men jeg lurer på hvor lenge en stund er. Fokuserer opp mot drømmekroppen før sommer, og må nesten være på hard trening. Anonymkode: f0d25...c1f Er det nødvendig å hele tiden steppe opp for å få drømmekroppen, mener du? Det mener ikke jeg. Det er finest med en kropp som er slank og passe i form. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #5 Del Skrevet 4. januar 2022 exictence skrev (1 minutt siden): Er det nødvendig å hele tiden steppe opp for å få drømmekroppen, mener du? Det mener ikke jeg. Det er finest med en kropp som er slank og passe i form. Jeg veier 52 kilo, og er 171. jeg sa drømmekroppen, men det er generelt. Ikke bare sommeren. jeg føler meg ikke sunn når jeg veier 52 kilo, og trening har gjort at jeg har gått opp i vekt, og holdt meg i god form. Før jeg begynte å trene veide jeg 46 kilo. Jeg trenger trening for å fungere optimalt, ellers resulterer jeg med å gå ned i vekt igjen. Anonymkode: f0d25...c1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 4. januar 2022 #6 Del Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): For 6-7 uker siden bestemte jeg meg for å steppe opp nivået mitt med trening. Jeg har økt stadig på øvelsene, men nå har jeg kommet på et nivå hvor jeg er sliten. Jeg blir støl, og det tar lengre tid for meg å restuere. Jeg sliter med konsentrasjon nå som følge av dette, og er mer generelt trøtt. Hva kan jeg gjøre? er student, og må derfor komme meg opp fort. Jeg studerer på heltid, og må ha konsentrasjonen oppe. Anonymkode: f0d25...c1f Du er sliten, ikke overtrent. Skal veldig mye til å «overtrene». Legg inn et par hviledager i uken neste ukene. Spis godt og få nok søvn. om du kun har trent i 6-7 uker, er dette et klassisk eksempel på å gå for hardt ut. Finnes ingen (sunn) snarvei. Veldig fort gjort å undervurdere viktigheten restitusjon og mat i starten når man er på sitt mest ivrige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 4. januar 2022 #7 Del Skrevet 4. januar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er stort sett det alle sier. Men jeg lurer på hvor lenge en stund er. Fokuserer opp mot drømmekroppen før sommer, og må nesten være på hard trening. Anonymkode: f0d25...c1f Du får ikke drømmekroppen av å trene deg for sliten. Legg inn en hviledag etter hver andre dag med trening. Musklene dine trenger at du sover, slapper av og spiser nok for å vokse. Musklene dine vokser ikke når du trener. De vokser når du restituerer/sover, om de har nok energi (kosthold/kalorier). Endret 4. januar 2022 av sicario Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 4. januar 2022 #8 Del Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg veier 52 kilo, og er 171. jeg sa drømmekroppen, men det er generelt. Ikke bare sommeren. jeg føler meg ikke sunn når jeg veier 52 kilo, og trening har gjort at jeg har gått opp i vekt, og holdt meg i god form. Før jeg begynte å trene veide jeg 46 kilo. Jeg trenger trening for å fungere optimalt, ellers resulterer jeg med å gå ned i vekt igjen. Anonymkode: f0d25...c1f Jeg kan forstå du vil opp i vekt. Men trening gir og økt hunger og man har også mer behov for energi. Så jeg skjønner ikke helt at du går ned vekt om du spiser like mye og ikke trener så mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #9 Del Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er stort sett det alle sier. Men jeg lurer på hvor lenge en stund er. Fokuserer opp mot drømmekroppen før sommer, og må nesten være på hard trening. Anonymkode: f0d25...c1f Du bør heller spørre hvor lang tid det kan ta hvis du ikke gjør det du må nå. Hvis du gjør det du må nå, kan det ta opptil 6-8 uker før du sakte kan gjenoppta treningen igjen. Hvor lang tid det tar kommer an på graden av overbelastning, og hvilken type overbelastning du har. Hvis du ikke tar det rolig nå kan det ta mye lenger tid. For meg tok det nesten 3 år før jeg var "fit for fight" igjen etter å ha hatt en kraftig systemisk overbelastning fordi jeg ikke tok nok hensyn til "skaden", og den forverret seg før jeg skjønte alvoret, og til og med nå, nesten 10 år etter dette, har jeg dobbelt så lang restitusjonstid enn hva som er vanlig. Anonymkode: 6dfd6...1d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #10 Del Skrevet 4. januar 2022 Det kan godt hende at du får i deg for lite næring, muskelmassen har nok økt, ved økt muskelmasse forbrenner kroppen mer. Hvis du ikke har økt kaloriinntaket, kan trettheten skyldes at kroppen ikke får i seg nok næring for å bygge musklene som kreves for å ta unna den økte belastningen, og du begynner å stagnere i øvelsene Jeg ville prøvd å økt kaloriinntaket, legg inn ett ekstra mellommåltid med noe proteinrikt og mer sunt fett som avokado feks Jeg er ingen "ekspert" selv, men husker at jeg slet med det samme da jeg gikk fra 2 økter i uken til 3, jeg prøver å gå ned i vekt, men måtte øke kaloriinntaket for å gå ned i vekt Anonymkode: 8e13e...13f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå