Antiviruset Skrevet 4. januar 2022 #21 Skrevet 4. januar 2022 einsteinium skrev (2 timer siden): Takk. Da vet jeg det. Skal nok holde dette i tankene når jeg skal kjøpe ny enhet. Ipad har en stor bakdel slik jeg ser det. Du må bruke den forbanna Itunes for å synkronisere filer på nettbrettet. Noe dritt, derfor kuttet jeg ut Ipad og har brukt android brett. Vet ikke om dette har endret seg på de siste utgavene av Ipad. Nå får man jo små lette pc til en rimelig penge også, så har kuttet nettbrett helt ut. 1
nomore82 Skrevet 4. januar 2022 #22 Skrevet 4. januar 2022 Antiviruset skrev (25 minutter siden): Ipad har en stor bakdel slik jeg ser det. Du må bruke den forbanna Itunes for å synkronisere filer på nettbrettet. Noe dritt, derfor kuttet jeg ut Ipad og har brukt android brett. Vet ikke om dette har endret seg på de siste utgavene av Ipad. Nå får man jo små lette pc til en rimelig penge også, så har kuttet nettbrett helt ut. Tror ikke iTunes er i bruk til særlig nå. Men hva mener du med å synkronisere filer? Hvilke filer?
Antiviruset Skrevet 4. januar 2022 #23 Skrevet 4. januar 2022 nomore82 skrev (1 minutt siden): Tror ikke iTunes er i bruk til særlig nå. Men hva mener du med å synkronisere filer? Hvilke filer? Om du har en mappe på pc som du bare skal dra over til nettbrettet. Da var det i alle fall et styr med det forbanna ITunes som måtte brukes. Var ikke alle filene tagget riktig så la de seg ikke i riktig rekkefølge heller. Dette gjald spesielt når man skulle laste musikk over fra pc til nettbrett. Det er jo ikke en aktuell stilling leger med Spotify som har erstatte dette for lenge siden. Men det samme gjaldt bilder og diverse. 1
nomore82 Skrevet 4. januar 2022 #24 Skrevet 4. januar 2022 Antiviruset skrev (4 minutter siden): Om du har en mappe på pc som du bare skal dra over til nettbrettet. Da var det i alle fall et styr med det forbanna ITunes som måtte brukes. Var ikke alle filene tagget riktig så la de seg ikke i riktig rekkefølge heller. Dette gjald spesielt når man skulle laste musikk over fra pc til nettbrett. Det er jo ikke en aktuell stilling leger med Spotify som har erstatte dette for lenge siden. Men det samme gjaldt bilder og diverse. Ser den. Måtte sjekke og det ser ut til at iTunes fortsatt er nødvendig som du sier for å overføre filene fra en PC. Evnt annet verktøy. Det meste blir jo streamet i dag så har ikke lagt merke til det
sofie777 Skrevet 4. januar 2022 #26 Skrevet 4. januar 2022 Har vært veldig fornøyd med Lenovo flere ganger. Det gjør det jeg vil det skal gjøre og mere til. Det koster heller ikke så mye og så får man Dolby lyd ut av det. Vil vel ikke ta så mye bilder med det, men det er mer fordi det ser rart ut å komme med et stort nettbrett når man like gjerne kunne bruke mobilen som er mer håndterbar. Så har ikke tatt mange bilder med mitt. 1
einsteinium Skrevet 4. januar 2022 #27 Skrevet 4. januar 2022 Antiviruset skrev (7 timer siden): Om du har en mappe på pc som du bare skal dra over til nettbrettet. Da var det i alle fall et styr med det forbanna ITunes som måtte brukes. Var ikke alle filene tagget riktig så la de seg ikke i riktig rekkefølge heller. Dette gjald spesielt når man skulle laste musikk over fra pc til nettbrett. Det er jo ikke en aktuell stilling leger med Spotify som har erstatte dette for lenge siden. Men det samme gjaldt bilder og diverse. Kan jo laste ned Onedrive eller bruke google til å synkronisere?
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #28 Skrevet 5. januar 2022 Det er ikke så fryktelig stort utvalg å velge i så jeg støtter forslaget om nettbrett fra Lenovo, kjøpte selv nytt nettbrett før jul og da falt valget på Lenovo Tab P11. Det har stor skjerm, bra batteri, lagring, prosessor og koster mye mindre enn lignende modeller fra Samsung og Apple. Anonymkode: ad658...e7c 1
nomore82 Skrevet 5. januar 2022 #29 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det er ikke så fryktelig stort utvalg å velge i så jeg støtter forslaget om nettbrett fra Lenovo, kjøpte selv nytt nettbrett før jul og da falt valget på Lenovo Tab P11. Det har stor skjerm, bra batteri, lagring, prosessor og koster mye mindre enn lignende modeller fra Samsung og Apple. Anonymkode: ad658...e7c Kjempegodt eksempel på det jeg sa tidligere med tanke på oppdateringer. Kjøper man Lenovo Tab P11 i dag i butikk så får man et produkt med Android 10 installert på. Som ble offentliggjort for 3 år siden og sluppet for ca to og et halvt år siden. Du kan oppdatere den til Android 11 (som ble sluppet i 2020), men ikke til Android 12 som ble sluppet i fjor. Fordi Lenovo har ikke tilpasset Android 12 til disse nettbrettene. Det kan hende de gjør det, men pr nå må en belage seg på at de ikke gjør det. Så skriver samtidig Lenovo på sine egne sider at EOL (end of life) på produktet er ca tenkt til å være 31.01.2023. Altså rett over et år frem i tid. Litt over ett år forventet levetid..... de tar dog forbehold så denne kan utvides. Sikkerhetsoppdateringer? Frem til januar 2023.... Og dette produktet ble sluppet høsten 2021. Dette er faktisk ræva dårlig. Her er kildene på datoene jeg listet opp over: https://support.lenovo.com/us/en/solutions/ht501098-android-upgrade-matrix Jeg tar ikke stilling til om det er et godt nettbrett her ellers - for det kan det godt være. Men fra et miljøhensyn, kostnadsperspektiv og sikkerhetsmessig så er det krise at de faktisk får lov til å holde på sånn. 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #30 Skrevet 5. januar 2022 nomore82 skrev (1 time siden): Kjempegodt eksempel på det jeg sa tidligere med tanke på oppdateringer. Kjøper man Lenovo Tab P11 i dag i butikk så får man et produkt med Android 10 installert på. Som ble offentliggjort for 3 år siden og sluppet for ca to og et halvt år siden. Du kan oppdatere den til Android 11 (som ble sluppet i 2020), men ikke til Android 12 som ble sluppet i fjor. Fordi Lenovo har ikke tilpasset Android 12 til disse nettbrettene. Det kan hende de gjør det, men pr nå må en belage seg på at de ikke gjør det. Så skriver samtidig Lenovo på sine egne sider at EOL (end of life) på produktet er ca tenkt til å være 31.01.2023. Altså rett over et år frem i tid. Litt over ett år forventet levetid..... de tar dog forbehold så denne kan utvides. Sikkerhetsoppdateringer? Frem til januar 2023.... Og dette produktet ble sluppet høsten 2021. Dette er faktisk ræva dårlig. Her er kildene på datoene jeg listet opp over: https://support.lenovo.com/us/en/solutions/ht501098-android-upgrade-matrix Jeg tar ikke stilling til om det er et godt nettbrett her ellers - for det kan det godt være. Men fra et miljøhensyn, kostnadsperspektiv og sikkerhetsmessig så er det krise at de faktisk får lov til å holde på sånn. Man får det man betaler for... Alle vet at Apple er et premiummerke, og det koster derfor mye mer. Deres eget operativsystem gjør at de kan ta betalt mer enn andre merker. Billignettbrett som denne av lenovo er selvsagt ikke hensiktsmessig til privat bruk daglig, men den lave prisen er en fordel i seg selv. Ikke alle har behov for nyeste android oppdatering eller sikkerhetsoppdateringer. I noen jobber brukes slike nettbrett bare for å stemple inn og ut - de gjør jobben. Anonymkode: 8020f...5f4
sofie777 Skrevet 5. januar 2022 #31 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Man får det man betaler for... Alle vet at Apple er et premiummerke, og det koster derfor mye mer. Deres eget operativsystem gjør at de kan ta betalt mer enn andre merker. Billignettbrett som denne av lenovo er selvsagt ikke hensiktsmessig til privat bruk daglig, men den lave prisen er en fordel i seg selv. Ikke alle har behov for nyeste android oppdatering eller sikkerhetsoppdateringer. I noen jobber brukes slike nettbrett bare for å stemple inn og ut - de gjør jobben. Anonymkode: 8020f...5f4 Det er akkurat det den gjør best. Jeg spiller spill og har den åpen nesten hele tiden når jeg er hjemme og våken og den svikter meg ikke. Mitt første nettbrett var Asus Eee Pad (uten tastatur) og der fikk jeg problemer etter et par år. Jeg forventer ikke mange års bruk, men har hatt brett i 3-5 år i hvert fall. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå