Gå til innhold

Snurt familiemedlem pga coronasmitte

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå ha jeg gjennom de siste ukene fått snurte meldinger og snaper med informasjon om hvordan det ligger ann med smitte situasjonen hos våre nærkontakter. Det har ikke vært meldinger for å dele byrden,for vi har jo faktisk hatt corona hele jula med to små barn i hus selv. Meldingen har vært korte og harde å kun informert om smitte, og indirekte at julen var ødelagt pga oss. 

F eks : slutt å send snaper om at dere er i karantener, barna våre (med snap) er skikkelig lei seg. (fordi de var nærkontakter). 

Videre når de ble smittet: guttene påvist.

Jeg prøver viser empati å si det var leit, men at vi desverre ikke kunne noe for alt bi var smittsomme. De valgte selv å komme på besøk. Vi sa til og med ifra om feber tidligere i uka, og negative hurtigtest. 

Får svar tilbake at de ikke vil diskuterer, at de er uenige. Og klaging over at ulike mennekser nå må være alene fordi de ikke kan ha folk på juleaften når de er i isolasjon. 

Nå har flere i husstanden blitt smittet. Jeg får igjen melding i veldig kort form. 

Påvist. Nå må jeg i isolasjon. 

Jeg prøver si god bedring, det var leit, men at det ikke er vår feil. Får samme lekse igjen. 

Ingen av de sendte oss melding om hvorav jula i isolasjon var, og de blir sure når de får smitte 😬

Jeg blir veldig nedbrutt av dette. Er dette vanlig?? Man kan jo bli smittet hvor som helst. 

Anonymkode: 664e6...caa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde sluttet å svare. Veldig unødvendig å skylde på dere. 

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Ikke vanlig. Dere visste ikke at dere var smittet. Det er ikke alle som har symptomer på covid 19. skriv tilbake at hun skal slutte å sende slike meldinger til deg. Og at du bestemmer selv over ditt eget liv, of hva du selv legger ut i sosiale medier :) 

Anonymkode: 4e1c2...c4d

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke vanlig. Dere visste ikke at dere var smittet. Det er ikke alle som har symptomer på covid 19. skriv tilbake at hun skal slutte å sende slike meldinger til deg. Og at du bestemmer selv over ditt eget liv, of hva du selv legger ut i sosiale medier :) 

Anonymkode: 4e1c2...c4d

Jeg sendte riktignok snap til de, men... Tenkte det var vanlig å sende snaper til familie om f eks ingen smak. 

Nå sender hun snaper om at hun må drikke vin før hun mister smaken 🥂🙈 og at de andre ikke har fått tilbake sin når jeg sa min er tilbake. 

Skrevet

Så slitsomt og unødvendig. 

Ikke svar henne.. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Irja skrev (4 minutter siden):

Så slitsomt og unødvendig. 

Ikke svar henne.. 

Enig. 

Bare kjenner jeg blir dårlig, vi har ikke alltid hatt den beste kommunikasjonen og jeg har blitt skuffet mye. 

Jeg skrev jeg ble dårlig av brekningene, og at det er synd på alle og enhver som får corona. Ingen svar. Er bare korte kalde meldinger om påvist smitte. Føler det blir veldig psykisk.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig. 

Bare kjenner jeg blir dårlig, vi har ikke alltid hatt den beste kommunikasjonen og jeg har blitt skuffet mye. 

Jeg skrev jeg ble dårlig av brekningene, og at det er synd på alle og enhver som får corona. Ingen svar. Er bare korte kalde meldinger om påvist smitte. Føler det blir veldig psykisk.

Hun er rett og slett sur på deg, og vil gjerne vise det. 

Ikke gi henne oppmerksomhet på dette. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
Irja skrev (Akkurat nå):

Hun er rett og slett sur på deg, og vil gjerne vise det. 

Ikke gi henne oppmerksomhet på dette. 

Mente bemerkninger og ikke brekningene 🙈

Nei jeg bør nok ikke det. 

AnonymBruker
Skrevet

For noen tullinger. Jeg skjønner jo at det er kjipt. Men ikke deres skyld da, så lenge dere ikke deltar på såkalte smittefester ol. 

Jeg slapp så vidt unna selv, da jeg var nærkontakt på riktig dag. Dvs dagen før en negativ test som ble til positiv et par dager etter hos, de det gjaldt. Vedkommende er lite ute døra, hadde vært uheldig med å bli nærkontakt på helsestudio, akkurat i begynnelsen på et smitte utbrudd. 

Kunne da aldri ha falt meg inn å bli sinna på de

Anonymkode: b347d...446

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Blokker henne på snap da! Det er jo ikke deres feil at de ble smittet, de ble jo til og med advart mot feber i huset og likevel ville de komme på besøk senere samme uken! 

Anonymkode: 06444...8bf

• Liker 7
Skrevet

Tydelkg at du du er sint på meg nå, og jeg synes dette er vekdig leit. Men vi sa ifra om feber, dere ville ha fest til tross for dette desverre. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Håpløst at de skylder på dere. Dere kan jo ikke noe for det. Men jeg synes det er teit av deg å svare på meldinger som «påvist. Må i isolasjon» med «det var leit, men det er ikke vår feil». Kan du ikke bare svare «det var leit, håper du blir frisk fort» e.l uten å presse på at det ikke er deres skyld? Det blir jo ganske teit det og.

Anonymkode: cc760...6d8

• Liker 11
Skrevet

Kjedelig situasjon, men hadde ikke lagt for mye i det.
Hvem vet, kanskje de som smittet dere ? 🤪 

Nå er jo det sånn at de som tester seg først får skylden. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg sendte riktignok snap til de, men... Tenkte det var vanlig å sende snaper til familie om f eks ingen smak. 

Nå sender hun snaper om at hun må drikke vin før hun mister smaken 🥂🙈 og at de andre ikke har fått tilbake sin når jeg sa min er tilbake. 

Hvis du snaper om egne symptomer, må du vel nesten tåle at de snaper om at de er blitt syke også. Unødvendig å svare med en forsvarstale hver gang. 

Anonymkode: f3b7b...c1d

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Tja, vi har vel ulikt syn på hva som er fornuftige og riktige råd ulike steder i landet?
Kjenner flere som fikk julebesøk fra Østlandet, og de testet seg før de kom på besøk . 
Det hadde vært helt utenkelig å ta imot besøk mens vi hadde sjukdom i hus, uansett hvor stort partysuget hadde vært hos gjestene. 
Heller ikke noe stas å ha gjester når en eller flere er sjuke .

Det er lov å tenke selv, og det er faktisk utgangspunktet til  smittevernsreglene 

Anonymkode: 1f636...6c4

• Liker 4
Skrevet

Slutt å send snapper om at dere er i karantene, og slutt å si til dem at det ikke er deres skyld og at de valgte å komme selv. På den måten irriterer du jo bare, og viser ikke akkurat at du syns det er leit at de er smittet. De kunne spart seg for å klandre dere. 

Folk har klikket mer eller mindre i noen situasjoner under denne pandemien. Ha overbærenhet med hverandre. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Litt usikker men, dette er meldinger jeg kunne sendt uten å ha ment noe vondt med det. Og meldinger jeg kunne fått uten å tenke noe vondt i det. Synes du er litt for tolkende her.

Hvis jeg blir syk for eksempel, og jeg burde informere folk, pleier jeg å være så kort som mulig. Jeg hater å si jeg er syk, mest sannsynlig fordi det som oftest gjør at jeg må være den som avlyser ting. Ikke minst er man gjerne sliten også. 

Jeg kunne fint ha sendt denne meldingen for info, og blitt litt overrasket over svaret om det kom et "men det er ikke min feil!" tilbake. 

Anonymkode: dd6f5...823

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Når dere hadde feber i hus burde dere avlyst besøket. Og å svare med "det er ikke min feil" er jo bare tullete. 

Anonymkode: dd43d...338

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Når dere hadde feber i hus burde dere avlyst besøket. Og å svare med "det er ikke min feil" er jo bare tullete. 

Anonymkode: dd43d...338

Var jo ikke feber denne dagen. 

Jeg sendte ikke snaper om karantene heller, det sendte jeg jo på melding for å informere om nærkontakter. Det var senere i forløpet. Hun sendte fornærmende meldinger. 

AnonymBruker
Skrevet

Herregud, slutt å sende snapper og meldinger. 

Anonymkode: 5aa47...3ed

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...