Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

"X er seg selv best/verst"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan noen forklare meg uttrykket, og hva som er det rette uttrykket? Noen ganger ser jeg, altså for eksempel "kvinner er kvinner verst" eller "menn er seg selv best" eller hva som helst i den duren. Hunder er seg selv verst. Teslaeiere er seg selv best, etc. 

Jeg har alltid antatt det betyr at, for eks kvinner er de som ødelegger mest for kvinner. Altså at både uttrykket "kvinner er seg selv verst" eller "kvinner er seg selv best" betyr det samme - at det er kvinner som er de verste kvinnene/de som saboterer for seg selv osv. (helt random eksempel.) 

Eller er det forskjell i uttrykkene? At for eks "Kvinner er seg selv best" betyr at de gjør det de gjør best. For eks "is-spisere er seg selv best" ville betydd at folk som spiser is er de som vet mest om is, kjøper den beste isen osv. Eller betyr det at "is-spisere sitter bare hjemme og spiser is og ikke noe annet" .

Og er begge reelle uttrykk eller er den ene bare "feil" og en mistolkning av den andre? Jeg vet jeg har lest/sett begge rundt omkring. 

Noen som kan forklare?

Anonymkode: 099e6...684

AnonymBruker
Skrevet

Har samme forståelse av verst-ordtaket som deg. Best-ordtaket har jeg ikke hørt før.

Anonymkode: 76c3d...8d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...