Gå til innhold

Til MENN! Å date en alenemamma

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet dette trolig kun ligger i mitt eget hodet, men er det virkelig noen som vil date en alenemamma som har barn 100 % hos seg? Nå skal det sies at jeg dater en mann en gang i uken, men han har aldri vært hjemme hos meg. Vi har datet litt over en måned nå og har ikke hatt samleie enda. Jeg har skaffet barnevakt til helgen og invitert han hjem til meg på middag . Men det han ikke vet er at jeg er en fattig alenemor som deler rom med barnet mitt sidene leieprisene er så høye i storbyen. Han vet jeg har barn, men ikke hvordan vi bor. Er dette noe jeg bør informere om? Er det turn-off eller dealbreaker? Føles litt kleint om han skal sove over på et rom fullt av barnebilder og barneleker eller hva tenker dere menn om dette? Gleder meg til å se han, men gruer meg veldig til hva han tenker og tror om dette. Jeg hadde virkelig ikke råd til et rom hver, så vi sover sammen i en stor dobbeltseng. 

Anonymkode: 2825f...60e

Videoannonse
Annonse
Gjest irkan90
Skrevet

Du er den du er. Det er selvfølgelig lett å si, men gå inn i situasjonen med hodet hevet. Du fortjener noen som aksepterer deg, ungen din, valgene dine, og bostedet ditt. Gjør han ikke det er ikke forholdet liv laga.

AnonymBruker
Skrevet

Jobber du? 

Anonymkode: 854db...99f

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge ikke ungen er  største laget for å dele seng og du har din egen økonomi under kontroll så er det ikke noe problem.

Anonymkode: 17c8b...919

AnonymBruker
Skrevet

Du burde være stolt over å kunne ta deg av et barn helt på egen hånd. Det er slitsomt nok som to. En god mann som passer deg og liker barn vil bare sette pris på dette. 

Anonymkode: d8b3b...0ae

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er det det.

Anonymkode: ea908...236

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Synes du der er sexy med en mann som er ekstremt skamfull over å være skallet eller at han ikke eier egen bolig? Neppe. 

Ei din egen sannhet. Vær stolt sv den du er. Liker han ikke det, er han jo ikke riktig for deg!

Anonymkode: 72c2a...788

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jobber du? 

Anonymkode: 854db...99f

Student på siste året nå.

Ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Synes du der er sexy med en mann som er ekstremt skamfull over å være skallet eller at han ikke eier egen bolig? Neppe. 

Ei din egen sannhet. Vær stolt sv den du er. Liker han ikke det, er han jo ikke riktig for deg!

Takk ❤️ Må snu tankene mine kjenner jeg.

Ts

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Student på siste året nå.

Ts

Men kjære deg! Det står jo ikke annet enn respekt av at du tar deg av barnet ditt helt på egenhånd og attpå til fullfører studie. Han skjønner jo at du vil være mer oppe og gå etter endt studie. 

Anonymkode: 7d4da...fce

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Om noen vil date deg eller ikke har ingenting med om du har barn 10, 40, 50 eller 100% eller hvor mange rom du har. 

Hvor attraktiv du er, hvor spennende og eventyrlysten og morsom å omgås du er, er det som betyr noe. 

Anonymkode: ee6f3...52c

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg vet dette trolig kun ligger i mitt eget hodet, men er det virkelig noen som vil date en alenemamma som har barn 100 % hos seg? Nå skal det sies at jeg dater en mann en gang i uken, men han har aldri vært hjemme hos meg. Vi har datet litt over en måned nå og har ikke hatt samleie enda. Jeg har skaffet barnevakt til helgen og invitert han hjem til meg på middag . Men det han ikke vet er at jeg er en fattig alenemor som deler rom med barnet mitt sidene leieprisene er så høye i storbyen. Han vet jeg har barn, men ikke hvordan vi bor. Er dette noe jeg bør informere om? Er det turn-off eller dealbreaker? Føles litt kleint om han skal sove over på et rom fullt av barnebilder og barneleker eller hva tenker dere menn om dette? Gleder meg til å se han, men gruer meg veldig til hva han tenker og tror om dette. Jeg hadde virkelig ikke råd til et rom hver, så vi sover sammen i en stor dobbeltseng. 

Treffer jeg en dame som har kvaliteter jeg ser etter og kjemien er på plass, så hadde jeg ikke automatisk løpt av at hun var 100% alenemamma.  Men skal ærlig innrømme at min interesse til å gå videre med forholdet hadde vært avhengig av hvor bra/dårlig kjemi jeg fikk med barnet.  Jeg syns ikke automatisk barn er en berikelse, men noen barn er absolutt det - litt slemt, men ærlig sagt.

At du er "fattig" og deler rom med barnet ditt pga leiepriser er selvfølgelig ikke noe jeg hadde vektlagt negativt/tenkt var turn off.

Hmm, barnebilder og leker er jo helt naturlig når den du dater har barn, men jeg kunne spart meg for å våkne opp klemmende på en peppa gris :ler: og en sånn rask 5 min som gjør soverommet bittelitt mer "voksent" kan kanskje være kjekt og naturlig.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Her var det mange "feelgood-svar" fra andre kvinner.

Selvfølgelig trekker det ned for en mann at du har forsørgeransvar for et barn som ikke er hans for et seriøst/lengre forhold. De som sier noe annet tilhører en liten minoritet eller er kvinner som gir dårlige råd til andre kvinner.

Det kan hende at du som individ har fantastiske kvaliteter som trekker deg opp, jeg har datet en alenemamma selv en gang og ble veldig glad i barnet, men det var på tross av og ikke på grunn av. Beklager om det ble et brutalt svar å høre, men for de aller fleste menn er det negativt at du har barn, og det er noe man tar med i "regnskapet".

Heldigvis for deg er du kvinne så da blir du ikke dømt like hardt for f.eks. at du bor trangt og denslags, og situasjonen din er på ingen måte umulig.

Her kommer nok dette med å kjenne sin markedsverdi inn, og i likhet med majoriteten har du noen ting som trekker den ned, og andre ting som trekker opp. Hva "resultatet" er vet jeg ikke, men det sier seg nesten selv at de tingene du skriver om i HI ikke trekker opp?

Anonymkode: f8bf1...387

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Han vet jeg har barn, men ikke hvordan vi bor. Er dette noe jeg bør informere om?

Om han vet du har barn og vet du er student så skjønner han nok at du hverken eier bolig eller har god råd. 

Men studentperioden din er jo kun midlertidig.  

Uansett så vet han at du har barn og da vet du jo at han kan date deg selv om du har barn. 

Anonymkode: a94bc...62b

• Liker 2
Skrevet

Med mindre han er tilbakestående så skjønner han at en alenemor som også er student er nødt til å leve litt trangt. Det er jo også uansett en midlertidig tilværelse som nevnt ovenfor, så jeg ville ikke bekymret meg. Han er nok klar over dette og liker deg veldig godt uansett, kos deg istedenfor å bekymre deg 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

En mann ser ikke på sånne ting..Det som teller er kjemi og gjensidig tiltrekning...At du gjør hva du må for å ta vare på barnet ditt er bare sjarmerende...🌹

AnonymBruker
Skrevet
ABM skrev (11 minutter siden):

En mann ser ikke på sånne ting..Det som teller er kjemi og gjensidig tiltrekning...At du gjør hva du må for å ta vare på barnet ditt er bare sjarmerende...🌹

Haha, hvem f gjorde deg til talsperson for menn? 

Anonymkode: 645e4...846

• Liker 9
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Haha, hvem f gjorde deg til talsperson for menn? 

Anonymkode: 645e4...846

3 hours ago, ABM said:

Er nok flere som er på linje med ABM her, hvis man forventer at en student lever i luksus så er man nok på feil planet.

Ellers, lykke til for TS :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det viktigste er jo deg. Hvem du er, kjemi, tiltrekning osv. Ikke hvordan du bor osv. At barnet sover i samme seng som deg er helt klart negativt. Det er en turnoff i forhold til å ha sex i den sengen. Det sier seg vel selv? 

Det med å ha barn er det jo individuelt hvordan man stiller seg til. Ingen kan si at det ikke betyr noe, heller ikke at det er en dealbreaker, for det kommer helt an på mannen. Det er jo et større ansvar med barn i bildet. Viktig at du er selektiv og ikke tar hvem som helst inn i barnets liv. For mannen er det også slik at det blir en større investering, og ved brudd mister han ikke bare deg men også barnet. Så alt i alt er det jo ingen tvil om at det begrenser dine valgmuligheter. Ingen vits i å lure seg selv. Men som sagt, det viktigste er deg. Å ha barn fra før er jo veldig vanlig, og jeg har det jo selv. 

Anonymkode: edd9c...706

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er så enig i dette.

Anonymkode: cb015...4e2

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...