Gå til innhold

Panelovn - kort listovn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Listovn i ca 80cm bredde og 1000w. 
Noen som vet om det finnes? Har søkt meg ihjel, men de lave finner jeg bare i godt over en meter i bredde.. 

Skulle gjerne hatt en lav en i ca 80cm bredde og gjerne 1000w. Har vinduer som går nesten ned til gulvet, men grunnet tv og møbler i nærheten kan jeg ikke ha en kjempelang en..

Anonymkode: 46667...2ea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Advarsel: Synsing og gjetting uten faglig tyngde. :) 

Jeg har lagt merke til at størrelsen på ovnene alltid går opp når effekten øker. Det virker som ovnen må ha en viss flate for å få den ønskede effekten. En ovn med en viss effekt kan altså være kort og høy eller lang og lav. Men du får den antakelig ikke både kort og lav uten at det går kraftig ut over effekten. 

Jeg ser ikke helt at det skal være umulig å få til kort og lav rent teknisk, men regner med det skyldes at du får høyere overflatetemperatur og dermed større brannfare og dårligere inneklima pga. brent støv m.m., og at det er et regelverk som setter en stopper pga. dette.

Gir dette mening for andre enn meg, eller er jeg på jordet? 

Anonymkode: b9ea1...aa3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Advarsel: Synsing og gjetting uten faglig tyngde. :) 

Jeg har lagt merke til at størrelsen på ovnene alltid går opp når effekten øker. Det virker som ovnen må ha en viss flate for å få den ønskede effekten. En ovn med en viss effekt kan altså være kort og høy eller lang og lav. Men du får den antakelig ikke både kort og lav uten at det går kraftig ut over effekten. 

Jeg ser ikke helt at det skal være umulig å få til kort og lav rent teknisk, men regner med det skyldes at du får høyere overflatetemperatur og dermed større brannfare og dårligere inneklima pga. brent støv m.m., og at det er et regelverk som setter en stopper pga. dette.

Gir dette mening for andre enn meg, eller er jeg på jordet? 

Anonymkode: b9ea1...aa3

Jeg tror du absolutt har rett. Har sett det på andre ovner, de små har minst effekt. Har en lang ovn på rundt 125cm med 1500w, så tenkte kanskje jeg kunne få en kortere en med 1000w, men det er ikke sikkert det går.. Kan ikke ha en «normal» høy uten at den blir for tett til vindusbrettet.

-ts

Anonymkode: 46667...2ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...