Gå til innhold

Tips til innredning over veggskap

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei interiøreksperter

Trenger tips til hvordan vi kan få dette til å se litt bedre. Synes det ser så rotete ut…

30C2B137-7714-4612-836E-E169E818E417.jpeg

Anonymkode: 916bc...775

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her var det mye greier, og pga fargen på veggen er det mye som ikke kommer frem. Det er også en veldig mørk vegg, noe som egentlig ikke er ideelt for å vise frem pyntegjenstander. En lyskilde rettet mot veggen ville hjulpet, slike rett-ned-spotter fungerer best over bord.

Bildene på hylla bør være større, og alle bør ha hvit ramme for å få kontrast mot veggen. Velg ut noen få, og sett dem symmetrisk. 

Hylla burde egentlig vært høyere, men det er vel ikke lett å ordne uten å få synlige skruehull. I stedet kan du passe på å bare ha lav pynt under hylla.

Høytalerne, må de stå på benken? Hvis de ikke kan flyttes bør de settes på en ryddigere måte, nå er de helt på skriva og usymetriske.

Termometeret (?) kan du finne et annet sted til enn midt på benken. Feks på søyla helt til venstre.

Lysestakene er for høye, de fungerer ikke. Lave telysholdere er bedre. Krukkene med noe hvitt i fungerer heller ikke så bra, men det kan være fordi de skaper så sterk asymetri til lysestakene på andre siden av planten.

De brune krukkene synes jeg fungerer bra, men det ser veldig trangt ut på høyre side. Planten må selvfølgelig få beholde lyset sitt, men den tomme krukka kan kanskje fjernes eller flyttes. Jeg ville også satt høytalerne helt til høyre og kanskje skjult den litt med planter, dersom det ikke ødelegger før lyden. 

Det er noe svart ved siden av den høyre høytaleren. Jeg vet ikke hva det er, men den går veldig i et med veggen.

Ledningen i bakkant av benken bør festes. Slike løse ledninger er rotete.

Det er ihvertfall mine forslag til forbedring uten å gjøre store endringer. 

Alternativt: Fjern hylla og monter hengende, justerbare plantelys langs hele. Fyll benken med planter og lag en jungel. 

Anonymkode: 6fe48...f2e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg bare ville tatt frem malingsrullen igjen og tatt de skapdørene. Usikker på hvorfor du har valgt en løsning med så mange dører, men hvite dører i massevis fremstår rotete. Om de ble mørke, som veggen, ville det nok mer sett ut som om det ikke var masse dører der. 

Resten er jo bare å rydde. Få vekk høytalerne (sett dem bak eller inni noe) og fjern alt det andre oppå benken. Vil du ha noe der? Maks 3 ting på så liten plass. Husk at få, store ting ser roligere ut enn mange små. Og husk også at en overflate uten noe oppå er mer luksus enn en med noe oppå.

Og så vet jeg at spotter er super-moderne og har vært veldig poppis i 10 år nå, men det er en helt elendig lyskilde. Lys opp et rom utelukkende med indirekte lys, og opplev ro og harmoni.

Anonymkode: 34db9...1ef

• Liker 1
Gjest Cowboylaila
Skrevet (endret)

Mye bra tips her, ser litt rotete ut

Endret av Cowboylaila
AnonymBruker
Skrevet

TS her

Takk for gode innspill!! 

Fjerner mest sannsynlig høyttalerne og resten av tingene dere påpeker. Supert med noen som har litt mer blikk for interiør, og mer tanker rundt det hele…

Vurderer også å bytte ut lampen med en lampe med indirekte lys. Mulig at den bør være rund oh litt mer ut i rommet? Evt. Noe som monteres asymmetrisk?!

Anonymkode: 916bc...775

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...