Gå til innhold

Hobbyer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er din hobby og hvorfor? 
 

når startet du med den og hvor lenge tror du at du kommer til å fortsette? 
 

Jeg er selv 30 år uten en hobby. Har aldri vært med eller prøvd noe som er så morsomt at jeg vil gjøre det til noe fast….

Anonymkode: f05bc...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gaming - det er morsomt, sosialt og utfordrende. Begynte når jeg var 10 ish. Kommer alltid til å game. Kan ikke se for meg å slutte. 

Lesing - det er avslappende og spennende. Alltid lest mye. Ble med i lesering da jeg var 13. Kommer ikke til å slutte og lese. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt forskjellige:

Friluftsliv: tenne bål i fjellheimen, overnatte ute i telt, koke seg kaffe om morningen med ingenting annet foran deg enn et speilblank tjern, litt lyng og mose; magisk.. Jeg var aldri den ungen som vokste opp i eller elsket å gå tur, men det begynte for ca 15 år siden og når jeg tenker tilbake på alt det meg og naturen har opplevd sammen tror jeg at det er en hobby jeg kommer til å ha så lenge helsa holder.

Trening med hund: Har alltid hatt en ting for hunder, å trene bruks og lydighets trening samt litt agilety, det samspillet som jeg da har med hunden min, at to så forskjellige dyr kan ha den fine kontakten og kommunikasjonen er ganske spesielt og så er det jo klart at det er gøy å se resultater. Begynte med det for ca 16 år siden og jeg elsker å bruke tid på det. En må jo på sett og vis ha hund for denne type hobby og for å ha hind føler jeg at noen ting må være på plass så om det blir noen ny hund etter denne er vanskelig å si nå.

Bullet journaling: Jeg skrive, skrive om tanker, følelser, shit som har skjedd, shit som ikke har skjedd osv. Jeg får ut mye av kreativiteten min igjennom denne hobbyen ved å skrive, male, tegne, skrive dikt, scrapbooking i samme bok... Det hjelper meg til å sortere ting og har ikke tenkt å slutte med dette.

Klatring: Jeg var mer aktiv før men kjenner når det har vært lenge siden sist at det klør i hendene etter å oppsøke en klatrevegg enten inne eller ute. Begynte da jeg var 18 og husker ennda mestring da jeg etter 2 måneder med feiling klarte den ruten jeg trente på.. Den følelsen gav mersmak! Hvor lenge jeg holder på? Så lenge det er gøy..

Ellers er det både lesing og yoga men da mer sporadisk..

Jeg tenker som jeg har nevnt å holde på med dette så lenge det gir meg glede/og eller så lenge helsen holder mål (som jeg absolutt tenker at den gjør i mange år til, hilsen 37 åringen)

😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange. De fleste har jeg holdt på med i årevis, og håper selvsagt at jeg holder på med de i mange år fremover også.

Strikking
Hekling
Søm
Hagearbeid
Interiør

Anonymkode: 7e219...f12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svare på forskjellige spørreundersøkelser på Internett.

For eksempel M3 panel.no eller Yougov.no og så får man "poeng" og etter hvert gavekort. Jeg pleier vanligvis å selge disse gavekortene videre.    

Anonymkode: b7cbc...fc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har prøvd sying, strikking, hekling, makrame, scrapbooking, kortlaging, lage figurer av leire, smykkelaging, origami og mye forskjellig. Jeg kjøper inn alt utstyret, men så blir jeg lei og gidder ikke fullføre. 

Helt til jeg begynte å lage møbler og ting til dukkehus, roomboxer eller dioramas. Der får jeg brukt litt av alt det forskjellige jeg har lært meg og kjøpt. Begynte med det i 2010. Det er ganske mange gamle damer som driver med det også, så jeg regner med å holde på resten av livet (eller til jeg mister skarpsynet eller førlighet i fingrene). 

Anonymkode: c9f46...cf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trene kampsport - begynte med det i 1.klasse og etter mange år med pause begynte jeg igjen i fjor - kommer nok til å fortsette med det frem til kroppen gir opp eller senteret der jeg trener blir lagt ned.

Game - litt av og på i barndommen og begynt for fult igjen for 5 år siden - kommer nok til å game litt av og på resten av livet. Jeg må bare finne meg et spill som jeg syns er gøy. 

Bygge lego - gjort det masse i barndommen. sparer nå opp til større modeller som jeg kan bygge over flere timer - skikkelig avslappende så ser ikke for meg at jeg skal slutte å syns at det er gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaming - jeg har likt å spille siden jeg ble introdusert til Commodore 64 som barn, selv om vi ikke hadde slikt hjemme. For meg er det perfekt eskapisme hvor jeg kan forsvinne inn i en annen verden og være en annen person for en stund (spiller hovedsaklig RPGs).

Trene hund - trene hund er nesten mer en livsstil enn hobby for meg, spesielt siden jeg også jobber litt som hundeinstruktør. Jeg synes det er utrolig spennende med kommunikasjonen og samhandlingen med en annen art som hunden. Det gir mestring å få til det og å teste det ut med andre i konkurranser. Samt er jeg veldig glad i de nettverkene med hundefolk jeg er en del av. Som instruktør er det også utrolig givende å kunne dele av min kunnskap og erfaring og hjelpe andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikking, hekling, smykkelaging, dukkesamler, samler på gamle julekort, hest, hunder, fotografering, redigering av bilder på det i jobb og fritid,, diamond painting, fargelegging.

Er det rart at jeg ikke har tid til husarbeid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...