AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #41 Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Rema 1000 sin lapskausblanding er god. Hiv oppi litt smør, buljong og pølsebiter eller annet passende kjøtt. Veldig enkelt og raskt. Anonymkode: a1b53...e0f Eni, eller kombiner med sånn frossent soddspann. Anonymkode: bda6a...113 1
Millimani Skrevet 3. januar 2022 #42 Skrevet 3. januar 2022 Suppe hvor du tilsetter f.eks. broccoli, kidneybønner, løk, hvitløk, og ja..."fantasi"
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #43 Skrevet 3. januar 2022 Fiskepinner i tortilla med salat, paprika, rømme og salsa. Anonymkode: 60ad9...836 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #44 Skrevet 3. januar 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: Karbonade og kjøttkaker er bearbeidet kjøtt, med høyt innhold av fett og salt, er også satt på verstinglisten med tanke på kreft de siste årene. Når det gjelder lapskaus, gryterett og sodd er det jo rødt kjøtt, som man bør begrense mengdene av, alt inneholder alt for stort innhold av salt, særlig for barn. Og kvaliteten på kjøttet samt mengden fett er tvilsom når det gjelder billigprodukter, ofte snikes det inn ekstra fett. Blomkålsuppe fra pose er greit nok, med unntak av saltnivået. Men inneholder jo ikke akkurat noe særlig næringsstoffer heller, og kombinerer du med brød betyr det gjerne 3-4 brødmåltid på en dag. Ikke misforstå, alt er ok innimellom. Men om dette er kostholdet 5-7 dager i uka er det virkelig ikke bra. Anonymkode: 48046...5c8 Jeg tror ikke laks er så mye sunnere, med alle miljøgiftene. Anonymkode: 14614...09a 5
Summeer Skrevet 3. januar 2022 #45 Skrevet 3. januar 2022 Du får kjøpt ferdig strimlet/ternet laks, kylling, biff, svinekjøtt. Det tar to minutter å skjære opp en brokkoli i små buketter og skrelle og dele noen gulrøtter, del de smått så kokes de møre eller freses ferdig på fem minutter, sistnevnte i panna sammen med kjøtt/fisk. Om du vil ha det spicy og barnet ikke, så tar du av barnets del og krydrer ditt etterpå. Kok pastaskruer ved siden av. Ris/pasta/poteter egner seg til å varme i stekepanne eller gryterett, der sparer du litt tid om du planlegger å bruke rester fra en dag til den neste. Ellers funker det fjell å koke grønnsaker møre og kjøre de til pure med stavmikser og enten spe ut til suppe, ha ved siden av kjøtt/fisk eller bruke som "gratineringslokk" over feks bolognaisesaus eller fiskegrateng
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #46 Skrevet 3. januar 2022 Steker ofte karbonader eller fiskekaker, bruker toro brunsaus, koker opp brokkoli og gulrøtter i små biter og ferdig potetmos😅 Min go-to kjappe middag som ikke er så ekstremt usunn. Anonymkode: fa92b...95d
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #47 Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Steker ofte karbonader eller fiskekaker, bruker toro brunsaus, koker opp brokkoli og gulrøtter i små biter og ferdig potetmos😅 Min go-to kjappe middag som ikke er så ekstremt usunn. Anonymkode: fa92b...95d Og bergensk fiskesuppe hvor jeg skjærer opp og putter oppi forskjellige grønnsaker og laks. Spaghetti og kjøttsaus, med karbonadedeig, hakkedetomater, løk og raspet gulrot. Stekt ris. Amerikansk blanding, ris, egg og noe kjøtt, gjerne rester. Lapskausblanding med grønnsaksbuljong, kjøttpølser eller annet kjøtt. Anonymkode: fa92b...95d
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #48 Skrevet 3. januar 2022 9 hours ago, AnonymBruker said: Trenger tips til superraske og enkle middager som tar maks 15 minutter å forberede. Jeg er alene med et lite barn og hverdagen spiser meg opp😩Det bør ideelt sett inneholde minst 2 forskjellige grønnsaker. Anonymkode: 26d02...fbb Fiskepudding i tynne skiver stekt, inni hamburgerbrød og med grønnsaker til. Fersk agurk og eple er favorittilbehøret her. Tomatsaus med masse grønnsaker i. Søtpotet er supert å ha i tomatsaus. Kan fryses i poser og times raskt råkost, ertepuré og fiskekaker pølselakskaus med lapskausblanding fra frysedisken. kan spaises opp med fullkornspasta brokkoligrateng søtpotet og potetmos med erter og gulrøtter + fisk osv osv Anonymkode: 609f8...7fd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå