Gå til innhold

Hvordan finne en god psykolog?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har slitt hele livet, men alldri egentlig tatt skrittet og prøvd proffesjonell hjelp fordi jeg igrunn har svært lave forventninger til helsevesnet og de to erfaringene jeg har er dårlige.

Jeg har prøvd en gang å gå til DPS og en gang til en privat psykolog, og begge gangene ble jeg svært skuffet over det jeg oppfatter som tafatthet og inkompetanse. Hos DPS fikk jeg bare snakke med to sykepleiere som lo nervøst og foreslo voksenopplæring for autister som kur mot alvorlig angst og suicidalitet. Psykologen ble valgt fordi han var den eneste med en pris lav nok til at jeg som student kunne ha råd, men han virket helt blåst, så var nok derfor han var billig.

Jeg trenger ikke dulling eller sympati. Jeg trenger heller ikke uvitenskaplige råd fra sykepleiere. Jeg trenger hjelp så jeg kan ta grep og komme meg ut av denne hengemyra som omtrent alle områder av livet mitt har vært fra barnsben av. 

Anonymkode: 7083e...a27

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

er du autist?

Anonymkode: 6ef8e...759

AnonymBruker
Skrevet

Om du har økonomi til å gå privat kan du ta kontakt med psykologer i ditt område som tilbyr timer. De private uten avtale har gjerne ledig kapasitet, de koster gjerne 1000-2000kr gangen.

ønsker du psykolog med avtale snakker du med fastlegen og ber om henvisning. Du finner psykologer i din region ved å søke på avtalespesialister og så F.eks helse midt(eller den regionen du bor i)

Anonymkode: 6e487...0ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...