Gå til innhold

Om ord og betydning

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

melder meg en gutt nå, og vi har egentlig avsluttet ralasjonen, eller han har avsluttet. Grunnen er fordi han først ikke var interessert. Deretter, så var det fordi han synes at jeg var mer opptatt enn han av å spørre om hvordan dagen har gått og hva han gjør osv.

Har fått flere tilbakemeldinger fra andre, som kjenner meg og perifere venner og bekjente(kamuflerte personene, ofcourse) Hvor tilbakemeldinger var at det er han som svarer diffust og vagt på alle spørsmål.

Er veldig vanksleig å sette fingeren konkret på hvorfor han ville avslutte egentlig, fordi han har endret dette underveis.  Vi har snakket veldig lenge, men snakket har alltid gått i ring,fordi han ike er villig, i mine øyne til å gi og ta.

Han sier jeg tror ting om han og omvendt. Dettte er et poeng,fordi han antar om meg at jeg er desperat(han er flinkere med ord enn meg og sier derfor at "det fremstår")

Selv mener jeg at han unngår å svare på sprsmål,svarer vagt og det og ikke spørrre noe om hvordan dagen går(typ noensinne) Er det ikke bare meg som har reagert på. Her er folk forskjellige,men føler han missbruker det.  Flrer som har antydet til at mine spørsmål om dagen, om han og hva som skjer, som har vært unnvikende. Han svarer, men ikke mer enn hva man må,deretter stille. I en fase innrømmet han dettte, men handlet aldri annerledes likevel.

Målet hans har endret seg underveis, han har ikke vært konsistet med dette(men sier han kom tilbake for å se om det hadde vært en endring) Jeg prøver å forholde meg åpen og imøtekommende, men han svarer så kort og lite om seg selv. Enkelte ganger har jeg spurt mer inngående og bedt han dele av seg selv, da har han svart at han ikke vil, mens han nå sier at jeg er avhenig av spørsmål. Tidligere spørsmål har vært overfladiske i svarene. Typ "Hva gjør du nå" svar: "ingenting egentlig"

Noen som har gode innspill til hva jeg kan gjøre for å forbedre dette? Står ganske alene om å øsnke å fortsette, og noen ganger må man ta på seg jobben,tenker jeg. Er ute etter gode innspill og råd! 

På forhånd, takk!

Anonymkode: 362b3...55f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han er jo ikke interessert, sier du. Han er åpenbart ikke interessert i å fortelle noe heller. Kjipt selvsagt, men det er jo sånn du legger det frem? Når det er sagt, jeg stiller aldri slike spørsmål, særlig ikke til han jeg er keen på. Vi bare skriver frem og tilbake om alt og ingenting. Tror jeg aldri noensinne har skrevet disse ordene: "Hva gjør du på?". Et kjedeligere spørsmål å få skal du lete lenge etter. Beklager.

Anonymkode: 67ce5...d74

AnonymBruker
Skrevet

Gi slipp! Han er ikke interessert. Han trenger ikke å gi deg noen forklaring på hvorfor, han er bare ikke interessert i deg! Det blir bare verre om du prøver å gå videre der. Finn deg en som faktisk er interessert i dag. Ha litt selvrespekt. Og ja, du fremstår som desperat her. Og det er aldri tiltalende.

Og til senere, still andre spørsmål. Hvorfor spørre hva han gjør hele tiden? Jeg hadde blitt møkk lei av det. Hva svarer man når man kanskje bare sitter å slapper av, eller surrer rundt og gjør ingenting? Det er greit å spørre om man har hatt en fin dag, om man har gjort noe spennende i dag, eller lignende en gang i blandt, for å starte opp en samtale. Men om det skjer stadig vekk så blir man jo lei. Det føles som er forhør, at du skal vite hva han gjør til enhver tid. Spør heller om konkrete ting. "var filmen du så i går bra?" "Hvordan gikk det med det møtet på jobben?" "Har du sett den nye serien xxxx?" Og la mennene starte samtalene innimellom. Om de ikke gjør det så er de ikke interessert.

Anonymkode: 79bcb...de8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Gi slipp! Han er ikke interessert. Han trenger ikke å gi deg noen forklaring på hvorfor, han er bare ikke interessert i deg! Det blir bare verre om du prøver å gå videre der. Finn deg en som faktisk er interessert i dag. Ha litt selvrespekt. Og ja, du fremstår som desperat her. Og det er aldri tiltalende.

Og til senere, still andre spørsmål. Hvorfor spørre hva han gjør hele tiden? Jeg hadde blitt møkk lei av det. Hva svarer man når man kanskje bare sitter å slapper av, eller surrer rundt og gjør ingenting? Det er greit å spørre om man har hatt en fin dag, om man har gjort noe spennende i dag, eller lignende en gang i blandt, for å starte opp en samtale. Men om det skjer stadig vekk så blir man jo lei. Det føles som er forhør, at du skal vite hva han gjør til enhver tid. Spør heller om konkrete ting. "var filmen du så i går bra?" "Hvordan gikk det med det møtet på jobben?" "Har du sett den nye serien xxxx?" Og la mennene starte samtalene innimellom. Om de ikke gjør det så er de ikke interessert.

Anonymkode: 79bcb...de8

Ening i dette, hva jeg stusser på er at han virker genuint til å ha et ønske om å meldes, men så virker han ikke villig til å finne løsninger på "problemene" som han sier er at jeg har et behov for å melde oftere. I prinsippet har jeg ikke det, men når man er så vag, så føler jeg det er naturlig å spørre mer inngående, i tilfelle du har missforstått eller noe.

Er sykt irriterende at han ikke virker til å gi meg like mye manøvreringsrom som jeg gir han. Og får det heller ikke til å stemme hva han sier, om at han egtl ville fortsette, når han er på denne måten. Virker som ahn motsier seg selv, han sier jeg motsier meg selv , og er ikke villig til å "rydde opp" i snakket. Alt av ansvaret ligger på meg. 

Derfor føler jeg at han bare lekte med meg, for han gidder ikke gjøre noe..

Avslutter! TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Avslutter! TS

Det er jo ikke noe å avslutte. Han har jo allerede avsluttet. Som du skrev i første setning i hovedinnlegget ditt. :)

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjon. 

- Matas, mod. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...