Gå til innhold

Burde utroskap vært straffbart?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Glemte å legge til at hvis min partner plutselig etter 10 år hadde kommet og sagt at han ønsket er åpent forhold, så hadde jeg akseptert det, men da hadde vært forhold vært over.

Anonymkode: 79232...aad

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alle som vil være monogame må bare være det. Men de skal ikke bestemme hva partneren skal gjøre.

Anonymkode: 8b6bc...eec

Jo, hvis han vil være partneren min bestemmer jeg det. Han står fritt til å finne en annen hvis han ønsker å leve annerledes.

Anonymkode: 1ec3d...aa4

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Skal barna straffes fordi mor eller far har sex med feil person? 

Anonymkode: 4dca4...bdf

Ja dårlig far eller mor som har løyet og ikke prioritert å være med sine barn for å snike seg vekk og pule og ødelegge familien

Anonymkode: 1849a...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ja dårlig far eller mor som har løyet og ikke prioritert å være med sine barn for å snike seg vekk og pule og ødelegge familien

Og derfor skal barna straffes?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Husk at det er den forsmådde part som utfører denne straffen. Men det skal vi ikke snakke om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og derfor skal barna straffes?

Barna hater at foreldre ødelegger familien så… du kan jo snu spørsmålet, hvorfor skal barna straffes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Husk at det er den forsmådde part som utfører denne straffen. Men det skal vi ikke snakke om.

Selvsagt er det ikke det, det er jo utro egoistiske dritter som straffer barna, skjemmes på deres vegne, vinker til mammaen min🙋‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Barna hater at foreldre ødelegger familien så… du kan jo snu spørsmålet, hvorfor skal barna straffes?

Ja, hvorfor? Er de ikke straffet nok allerede?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, hvorfor? Er de ikke straffet nok allerede?

Hvorfor være utro og da straffe barna med å ødelegge familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Om en forelder vil frata barna retten til samvær med den andre forelderen pga utroskap, så synes ikke jeg det er en god omsorgsperson. Barna har rett på samvær med begge foreldrene. 

Dette er premissene for at vi det hele tatt har et barnevern. Altfor mange av barnas rettigheter som ikke blir tatt hensyn til etter min mening. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Selvsagt er det ikke det, det er jo utro egoistiske dritter som straffer barna, skjemmes på deres vegne, vinker til mammaen min🙋‍♀️

Selvsagt ikke. Den forsmådde part kan velge å ikke reagere så hodeløst på dette.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selvsagt ikke. Den forsmådde part kan velge å ikke reagere så hodeløst på dette.

Den som er utro, har også et valg. Rimelig arrogant og dobbeltmoralsk å dra "familiekortet" når man selv valgte å lufte pikken framfor å prioritere barna og familien. 

Anonymkode: 79232...aad

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Utroskapen er et faktum og den skaden har skjedd. Du vil ilegge barna tilleggsstraff for å «trøste» den andre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.1.2022 den 9.16):

Nei, jeg trengte han til å ta vare på familien etter jeg ble helt ødelagt etter sviket.

Anonymkode: 73924...f0d

Stockholmsyndrom much? 

Anonymkode: 6b8bf...872

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er psykisk vold og burde straffes etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.1.2025 den 22.06):

Om utroskap skulle ha vært straffbart, burde avvisning også ha vært det! 

Hadde aldri vært utro om jeg ikke først ble avvist utallige ganger! 

Anonymkode: 8daaa...340

Ja, skyld på den andre parten du siden du ikke klarer å holde deg til en... :ironi:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.1.2022 den 9.11):

Utroskap er kilden til mye tragedie. Samlivsbrudd og familier i oppløsning. Kunne det vært en tanke å innføre utroskap i straffeloven?  At de som i ekteskapet begår utroskap straffes med fengsel og må gi alle sine verdier til partneren i et skilsmisseoppgjør?

Anonymkode: 40ae9...49b

Ja, og så kan vi ha politi i gatene som banker opp kvinner som kler seg usømmelig eller er beruset eller er ute uten et mannlig familiemedlem? Og henge homofile fra mobil-kraner?

Anonymkode: ec1d6...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er psykisk vold og burde straffes etter. 

Hvordan kan det være «psykisk vold» dersom det ikke blir oppdaget? Eller er det ikke utroskap så lenge det forblir uoppdaget?

Og alt som er trist og vondt og som eventuelt sårer en i et samliv er ikke «psykisk vold», alvorlig talt. 

Anonymkode: 7b888...848

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er egentlig et tankekors siden utroskap er noe av det vondeste man kan oppleve, etter min mening.

Dette er nok individuelt for mange, men jeg opplevde omsorgssvikt som barn og ble utsatt for blind vold engang som ungdom. Begge disse handlingene resulterte i fengselsstraff. Allikevel var utroskapet etter 16 år sammen det verste jeg har opplevd hittil i livet. Jeg var helt ødelagt mentalt i en lang stund, livet bare kollapset. For mange offer oppleves det som noe lignende som PTSD. 

Jeg syns ikke det skal resultere i fengselsstraff, men det bør vektlegges i en økonomisk fordeling. Tenk situasjonen der offeret har etablert et vellykket firma underveis i ekteskapet som vedkommende står som eier av, dessverre har ikke offeret en særavtale. Da regnes firmaet som formue, og det skal fordeles likt, så i denne situasjonen vil den utro ha krav på deler av disse verdiene. 

Anonymkode: eed92...f8b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Å sette barna først innebærer at man ikke straffer dem for partnerens handlinger. Selv om partneren er en tosk. Jeg trodde at dette var noe som voksne mennesker og foreldre tok for gitt?

Anonymkode: ec1d6...e76

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...