roxy80 Skrevet 2. januar 2022 #1 Skrevet 2. januar 2022 Varmtsvanntanken røyk i julen, skulle egentlig fått installert ny imorgen. Men så tror jeg at jeg er nærkontakt, muligens også smittet. Er da i karantene. Rørlegger har vært i huset før og vet hva og hvor han skal, så jeg kan la døren stå ulåst og gjemme meg på rommet i god tid. Men er det lov? Fant denne artikkelen som at det for seg nederst. Smittevernutstyr, er det munnbind og hansker, eller full månedrakt? Enn så lenge har vi kokt vann til personlig hygiene og husvask, det går jo det dersom det er det vi er plikta til. Krysser isåfall fingrene for at vannkoker og platetopp ikke ryker 😅😅😅 https://www.bnl.no/artikler/2020/sjekkliste-handverker/
Grüner Skrevet 2. januar 2022 #3 Skrevet 2. januar 2022 Med mindre det er helt prekært å få fikset, ville jeg kanskje utsatt det i alle fall hvis du er smittet. Men 10 dagers karantene uten mulighet for å dusje er jo lenge da hvis du er negativ. Kanskje du burde ringe korona-telefonen og forhøre deg hva de mener? Sier de det er ok, bør du likevel fortelle det til rørleggeren før han kommer. 3
roxy80 Skrevet 2. januar 2022 Forfatter #4 Skrevet 2. januar 2022 Grüner skrev (7 minutter siden): Med mindre det er helt prekært å få fikset, ville jeg kanskje utsatt det i alle fall hvis du er smittet. Men 10 dagers karantene uten mulighet for å dusje er jo lenge da hvis du er negativ. Kanskje du burde ringe korona-telefonen og forhøre deg hva de mener? Sier de det er ok, bør du likevel fortelle det til rørleggeren før han kommer. Ja, skal ringe dem imorgen. Har allerede vært 5 dager uten varmtvann, men funker å vaske seg i ei vaskebøtte også 😅😅
Tough cookie Skrevet 2. januar 2022 #5 Skrevet 2. januar 2022 Du må først få avklart om du er smittet, og så kontakte rørlegger og ta det derfra. 1
Anbefalte innlegg