Gå til innhold

Din erfaring med å ha tankeforstyrrelse

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet hva tankeforstyrrelse er, men er det noen her som kan forklare hvordan det var å ha det? 

Anonymkode: 8dd32...476

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med tankeforstyrrelser? Tvangstanker?

Anonymkode: fd23a...cbe

AnonymBruker
Skrevet

Aldri hørt det begrepet før. Mener du vrangforestillinger, psykose, spiseforstyrrelse, depresjon, paranoia, ++?? Kan du konkretisere? 

Anonymkode: c647a...10b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva mener du med tankeforstyrrelser? Tvangstanker?

Anonymkode: fd23a...cbe

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Aldri hørt det begrepet før. Mener du vrangforestillinger, psykose, spiseforstyrrelse, depresjon, paranoia, ++?? Kan du konkretisere? 

Nei. 

Tankeforstyrrelse er tankeflukt, tankeblokk, assosiasjonsfortyrrelser, neologismer, inkoherens, logisk brist og ordsalat. Men trenger svar fra noen som har opplevd det selv på hvordan det er å ha det.

Jeg har selv ekstremt tankeblokk. Fordi når jeg snakker så stopper setningene opp i flere minutter flere ganger iløpet av en samtale så veldig vanskelig å snakke fordi folk blir sinte. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei. 

Tankeforstyrrelse er tankeflukt, tankeblokk, assosiasjonsfortyrrelser, neologismer, inkoherens, logisk brist og ordsalat. Men trenger svar fra noen som har opplevd det selv på hvordan det er å ha det.

Jeg tror det du beskriver der er ganske vanlig. Vet ikke hva neologismer og inkoherens er men jeg dissoasierer ganske ofte, glemmer hva jeg holdt på å si, kan si feil ord iblandt som ordsalat, ha tankeblokk og hyppig tankeflukt. 

Men hvis det er noe som hemmer hverdagen din eller noe som har kommet plutselig bør du nok ta det opp med psykolog eller lege. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tror det du beskriver der er ganske vanlig. Vet ikke hva neologismer og inkoherens er men jeg dissoasierer ganske ofte, glemmer hva jeg holdt på å si, kan si feil ord iblandt som ordsalat, ha tankeblokk og hyppig tankeflukt. 

Men hvis det er noe som hemmer hverdagen din eller noe som har kommet plutselig bør du nok ta det opp med psykolog eller lege. 

Men hvor lenge varer tankeblokken for deg? Hva mener du med tankeflukt? Klarer du å føre en samtale uten at folk merker noe sykt? 

Skrevet

Aner ikke hva det er, men lest jeg har det i epikrisen 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hvor lenge varer tankeblokken for deg? Hva mener du med tankeflukt? Klarer du å føre en samtale uten at folk merker noe sykt? 

Det varierer. Noen ganger merker folk godt at jeg blir litt borte. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...