Gå til innhold

Barnebursdag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I de fleste klasser er det vanlig og dele opp jentene og guttene. Er det innenfor og i tillegg invitere 2 jenter + alle guttene i denne  bursdagen? Barna går i 1 klasse. 

Anonymkode: 4d259...52a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De deler jo opp så man slipper ha 30 barn i hus samtidig. 

Anonymkode: 898c9...136

AnonymBruker
Skrevet

Normalt sett ja, i koronatid, nei

Anonymkode: 68a0a...d71

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Normalt sett ja, i koronatid, nei

Anonymkode: 68a0a...d71

Alle går i samme klasse 

Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

I de fleste klasser er det vanlig og dele opp jentene og guttene. Er det innenfor og i tillegg invitere 2 jenter + alle guttene i denne  bursdagen? Barna går i 1 klasse. 

Kan hende noen blir sure. Det er enten alle jenter,alle gutter eller hele klassen. 

AnonymBruker
Skrevet
theTitanic skrev (Akkurat nå):

Kan hende noen blir sure. Det er enten alle jenter,alle gutter eller hele klassen. 

Ok. Da så

Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok. Da så

Gjør for all del hva du vil for min del, jeg nevner det fordi jeg har en gang fått så hatten passet for det samme. 

AnonymBruker
Skrevet

Personlig synes jeg det kommer an på antallet gutter og jenter. I mitt barns klasse er det 11 gutter og 5 jenter, der synes jeg ikke det hadde vært ok å invitere alle guttene og 2 av jentene. (Og inviterer man så mange kan man jo like gjerne invitere alle uansett.) Men det hadde vært greit å invitere alle jentene og 2 av guttene.

Anonymkode: e21cf...ac4

• Liker 4
Skrevet

Ja det Er innafor syns jeg, har gjort samme selv,  og er ganske vanlig her. 

Inviterer de som bor nærmest i tillegg til samme kjønn som bursdagsbarnet. 

aldri noen som har reagert på det her ihvertfall. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns man har hele linjer.. Enten alle, alle guttene eller alle jentene. 

Da slipper man at noen føler seg utenfor

Her har vi den regelen både i barnehagen og på skolen. Hun ene moren som ikke respekterer den avtalen har fått så hatten passer av de andre 

Anonymkode: 697f5...fd3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg syns man har hele linjer.. Enten alle, alle guttene eller alle jentene. 

Da slipper man at noen føler seg utenfor

Her har vi den regelen både i barnehagen og på skolen. Hun ene moren som ikke respekterer den avtalen har fått så hatten passer av de andre 

Anonymkode: 697f5...fd3

Jeg er grunnleggende enig, men ikke i at man slipper at noen føler seg utenfor. Jeg har en gutt som utelukkende leker med jentene. Han blir derfor aldri invitert i bursdagene til vennene sine pga. denne inndelingen. Han føler seg derfor ofte utenfor. Sier ikke det er noen enkel løsning på det, men det er ikke sånn at man slipper at noen føler seg utenfor med denne løsningen. Selv har vi mulighet til å invitere hele klassen. 

Anonymkode: 7dd7b...d46

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Helt i orden å invitere noen få venner utenom alle jentene/guttene. Om noen blir sure, så får de bare bli det. Du kan ikke leve livet ditt etter alle andre sine meninger. 

Anonymkode: 2af1b...582

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi er så opplært i at dette ikke er lov og at jenter leker med jenter, gutter med gutter, at det ikke er lov til å be utenfor dette. Jeg er for inkludering og at ingen skal føle seg utenfor, samtidig er det ikke sånn at denne løsningen alltid fungerer heller. Gutten min går i 2 klasse, og bestevennene hans er jenter. Han blir aldri invitert på ting sammen med vennene sine. Flere av jentene i klasser sier han skal bli invitert, men de får ikke lov av foreldrene sine, for det er jo alle eller ingen. Jeg vet ikke om jeg vet om noen løsning som er bedre for alle, men å invitere 1 eller 2 av motsatt kjønn, dersom det ikke gjør at det kun er noen få som ikke får komme skjønner jeg ikke at skal være så «ulovlig». 

Anonymkode: 7dd7b...d46

• Liker 4
Skrevet

Kanskje bedre med bare jenter/gutter eller invitere feks 8 fra klassen uavhengig av kjønn? Viktigste er vell at det ikke er noen få bare som ikke får komme. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi innviterte hele klassen, men glad det kun er en gang i året, var litt heftig med 26 barn 🤣

Anonymkode: df08b...57d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Vi innviterte hele klassen, men glad det kun er en gang i året, var litt heftig med 26 barn 🤣

Anonymkode: df08b...57d

Vurderer og invitere alle i klassen hvis det er en u-ting og invitere kun guttene / jentene. Den skal likevel arrangeres på trampolineneland så dyrt blir det uansett. 

AnonymBruker
Skrevet

Unger må tåle å ikke få være med på alt. Det må da være lov å invitere de ungene som barnet leker med. Synes disse reglene om  at man må invitere alle av hvert kjønn eller hele klassen er kjempeteit. 

Hilsen ei som ofte ikke ble invitert, men skjønte at det var sånn at man ikke kunne få være med på alt

Anonymkode: adbee...fec

• Liker 3
Skrevet

Synes det er innafor dersom det er mange jenter i klassen. Er det 6 jenter er det det nok ekstra kjipt for de 4 som ikke får være med. 

Et alternativ er å invitere alle. Er det styrete å ha inne så er det mulig å ha det ute. Ha bål og pølser feks. Eller bare holde det enkelt med boller, langpannekake og brus som kan tas i hånden. Da kreves det lite forberedelser. Så kan de enten ha noen felles leker eller bare leke fritt. Kanskje lage en liten løype med quiz om alderen tilsier at det er mulig. 

AnonymBruker
Skrevet
Luckiness skrev (14 minutter siden):

Synes det er innafor dersom det er mange jenter i klassen. Er det 6 jenter er det det nok ekstra kjipt for de 4 som ikke får være med. 

Et alternativ er å invitere alle. Er det styrete å ha inne så er det mulig å ha det ute. Ha bål og pølser feks. Eller bare holde det enkelt med boller, langpannekake og brus som kan tas i hånden. Da kreves det lite forberedelser. Så kan de enten ha noen felles leker eller bare leke fritt. Kanskje lage en liten løype med quiz om alderen tilsier at det er mulig. 

Det er 40 stk i klassen ca 20 av hvert kjønn. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Unger må tåle å ikke få være med på alt. Det må da være lov å invitere de ungene som barnet leker med. Synes disse reglene om  at man må invitere alle av hvert kjønn eller hele klassen er kjempeteit. 

Hilsen ei som ofte ikke ble invitert, men skjønte at det var sånn at man ikke kunne få være med på alt

Anonymkode: adbee...fec

Helt uenig. Skal alle tenke sånn så kan det være barn som aldri blir invitert og i en viss alder er bursdag et kjempetema blant barn og de snakker om invitasjonen. Når de blir eldre kan man heller velge noen færre venner som de er mest med. Dette var helt vanlig da jeg vokste opp og heldigvis vanlig vi bor nå. 

Anonymkode: 5c0f5...f1d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...