Gå til innhold

Løping på butikken.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Barna her får lov å løpe, men ikke med handlevogn. 

Anonymkode: 77859...652

Hvorfor i alle dager får barna lov å løpe inne i en butikk? 

Anonymkode: 28593...202

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hæ? Tror du de små handlevognene står der fordi barna skal løpe rundt i butikken med dem?! 🙈🙈🙈

Å gå rundt med en liten handlevogn å hjelpe mamma og handle er veldig god sosial trening for barn. Hvis barnet ikke klarer å gå fint med vogna så kan ikke barnet ha en slik vogn. 

Anonymkode: 28593...202

Hvorfor spør folk meg hele tiden om hva jeg tror 😆 de står der til både å hjelpe foreldre, og å leke med på kjedelige handleturer. Det er iallfall det butikksjefen på en av NorgesGruppens butikker sier, men det kan hende det er mer toleranse for barnelek der enn andre plasser. Hvis barnet begynner å tulle, løpe for voldsomt rundt, får det beskjed og slutter med sånt tull. Har aldri i mine år i bransjen sett slik monkey business som dere nevner.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har dere minigandlevogner? Det er sykt vanskelig å nekte min 3 åring den vognen

Anonymkode: 717a3...081

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber selv i butikk og gir beskjed til barna hvis foreldrene ikke gjør det!

Anonymkode: 52705...45e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Streng er vel lett nok, men å springe etter og rope nei, har ikke alltid den ønskede virkningen.

Om mine ikke hører etter, velger jeg vanligvis å forlate butikken. Med mindre jeg må handle der og da. Nå har jeg heldigvis bare en i løpealder igjen, slik at det er mulig å tvangsholde, samt buksere en vogn eller kurv samtidig.

Men vær du trygg, foreldrene har heller ikke lyst til at ungene skal løpe rundt som ville bavianer 😅

Anonymkode: 2b22a...bf0

Hvorfor får de da lov til å bruke sånne mininvogner? Hvorfor tar du den ikke fra ungen?

Anonymkode: f8f6d...bd7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvorfor har dere minigandlevogner? Det er sykt vanskelig å nekte min 3 åring den vognen

Anonymkode: 717a3...081

Er det ikke bare å si nei? Eller får den alt den ser?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Hei jeg jobber i matbutikk og er bare 19 og har ingen barn så jeg har ikke deres perspektiv. Men jeg lurer på hvorfor lar dere barna deres løpe inne på butikken? Ofte med minihandlevognene flyr ungene gjennom hele butikken når foreldrene fremdeles er ved inngangen.

Har sett så mange ulykker med disse vognene, hvorfor får de lov å løpe og herje på butikken?

Anonymkode: 74dec...d19

Vi må selvsagt øve litt når de er små, så det sitter ikke uten mengdetrening. Men ungene får ikke lov å løpe/ stikke av eller gå amok i butikken. Da blir de fjernet og vi drar hjem. Også blir det knekkebrød til middag da.

sitter etterhvert. 

Anonymkode: fd467...027

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor får de da lov til å bruke sånne mininvogner? Hvorfor tar du den ikke fra ungen?

Nei, disse er fin fin trening. Hvordan skal de ellers lære mener du? 

Anonymkode: fd467...027

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Igjen forutsetter du et barn som har gjennomsnittlig evne til å lære impulsstyring. Enkelte barn krever 3-4 - eller mer - ganger så mange repetisjoner som gjennomsnittsbarnet. Uavhengig av grensesetting og gjennomføringsevne. Uavhengig av kunnskap. 

* mor til et barn med ADHD som BUP, barnehage og skole har beskrevet som 'svært utfordrende', som er utdannet vernepleier, har cos-p og pmto, og likevel har kommet til kort støtt og stadig - men som nå (endelig!) har en relativt veloppdragen tiåring. Det har kostet blod, svette og tårer (bokstavelig talt), men jeg ville aldri vært uten den innsikten og empatien det har gitt meg for andre foreldre som strever med krevende barn.

Anonymkode: cb989...6b6

Og dersom en tolker skrivefeilen i det du uthever som første = fleste, så er jeg da fullt klar over hva enkelte barn krever. Vi er ikke uenige der, så du trenger ikke ra det personlig.
Men da er det snakk om enkelte barn med diagnoser, de aller fleste skjønner konsekvenser ganske rask dersom foreldre er konsekvente (og forutsigbare).

Anonymkode: e90d4...7ac

• Liker 2
Skrevet

Ryddet for brukerdebatt og brukerangrep, avsporing, latterliggjøring og spekulasjoner. 

Christina82, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...