Gå til innhold

Gleder meg til jul


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er vi flere som depper nå som folk begynner å rydde vekk jula og ta ned lysene og pynten? Jeg gleder meg allerede til neste jul 😄 faktisk var det en som spurte meg hva jeg gleder meg mest til i 2022, og jeg måtte bare svare jula 😁 gleder meg alltid til jul, men i mer normale tider pleide jeg glede meg til påske og sommer og andre ferier også. Men det blir på en måte ikke det samme når man ikke vet om ferien blir noe av, eller om man bare må sitte hjemme igjen. Jula er annerledes, den gleder jeg meg til selv om jeg ikke får reist noe sted.

Anonymkode: fe174...d39

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det høres litt trist ut å ikke leve fullt ut i nåtiden jeg da. Å bare glede seg til en liten del av året. Nå synes jeg det er godt at hverdagen er her igjen, så kommer våren og naturen våkner til liv, det blir lysere og varmere. Påsken er kanskje min favoritt tid, så den gleder jeg jo meg til, men når den er over så kommer sommeren med alt det gode den måtte by på. Høsten sin fine fargespill men der det også er helt greit å finne frem levende lys og kose seg inne med en kopp te under pleddet mens høststormene rir. Vinteren med jul..

Alt har sin sjarm synes jeg.

Anonymkode: 29348...df8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Synes det høres litt trist ut å ikke leve fullt ut i nåtiden jeg da. 

Anonymkode: 29348...df8

Det er strengt tatt fremdeles jul så det er jo de som har tatt ned julepynten allerede som ikke lever i nåtiden.

Anonymkode: 4f873...890

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er strengt tatt fremdeles jul så det er jo de som har tatt ned julepynten allerede som ikke lever i nåtiden.

Anonymkode: 4f873...890

Men nå var det ikke det ts mente med sitt innlegg var det vel😉 Nå skrev vitterlig ts jul 22, og nevnte innimellom her både påske og sommer 2022, så en skal vel være noe kort om en kan lese ts sitt innlegg de få dagene det ennda kan henge julepynt rundtomkring før det begynner å bli rart. Å glede seg til bare 20 dager i året (20 dag jul siden du er så regid på tradisjoner) er litt trist ja.

Anonymkode: 29348...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Men nå var det ikke det ts mente med sitt innlegg var det vel😉 Nå skrev vitterlig ts jul 22, og nevnte innimellom her både påske og sommer 2022, så en skal vel være noe kort om en kan lese ts sitt innlegg de få dagene det ennda kan henge julepynt rundtomkring før det begynner å bli rart. Å glede seg til bare 20 dager i året (20 dag jul siden du er så regid på tradisjoner) er litt trist ja.

Anonymkode: 29348...df8

For meg starter jula når jeg ser første nissen i butikken i september/oktober. Så gleder meg ikke bare til 20 dager :) men håper selvsagt det blir noe å glede seg til i vår og sommer også.

Anonymkode: fe174...d39

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

For meg starter jula når jeg ser første nissen i butikken i september/oktober. Så gleder meg ikke bare til 20 dager :) men håper selvsagt det blir noe å glede seg til i vår og sommer også.

Anonymkode: fe174...d39

Vel du om det, jeg er veldig glad julen er over og ser frem til alt det kjekke i det nye året, starte på ny giv. Men glad vi bare har jul når det er jul som er i desember, du kan jo selvsagt kalle det jul i september også men heldigvis er ikke det sant. På den måten blir det ekstra stas når det er jul og så er jeg veldig lykkelig for at vi har 4 årstider, at vi har flere sesonger, fra vår til vinter. Fra pinse til jul.. Men vi er forskjellige sånn er det bare😊

Anonymkode: 29348...df8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.1.2022 den 14.25):

Er vi flere som depper nå som folk begynner å rydde vekk jula og ta ned lysene og pynten? Jeg gleder meg allerede til neste jul 😄 faktisk var det en som spurte meg hva jeg gleder meg mest til i 2022, og jeg måtte bare svare jula 😁 gleder meg alltid til jul, men i mer normale tider pleide jeg glede meg til påske og sommer og andre ferier også. Men det blir på en måte ikke det samme når man ikke vet om ferien blir noe av, eller om man bare må sitte hjemme igjen. Jula er annerledes, den gleder jeg meg til selv om jeg ikke får reist noe sted.

Anonymkode: fe174...d39

Ja litt smådeppa nå. Følte meg ikke ferdig med jula, og tok mer ned på trass og for "omdømme" ettersom jeg har vinduer rett mot veien. Kan nesten ikke forstå hvor jula har blitt av. Føler liksom at jeg har vært så tidlig med å ta ned i år at det "skjedde på 2. juledag", for å sette det i kontekst. Men jeg tok ned alt forledendag. 

Imorgen er det 315 dager til adventsstjerna og -staken skal i vinduet igjen....

Anonymkode: c4d31...56d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei på ingen som helt måte, jula har vart i flere måneder, helt siden september og er ikke på langt nær over enda dessverre…

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja litt smådeppa nå. Følte meg ikke ferdig med jula, og tok mer ned på trass og for "omdømme" ettersom jeg har vinduer rett mot veien. Kan nesten ikke forstå hvor jula har blitt av. Føler liksom at jeg har vært så tidlig med å ta ned i år at det "skjedde på 2. juledag", for å sette det i kontekst. Men jeg tok ned alt forledendag. 

Imorgen er det 315 dager til adventsstjerna og -staken skal i vinduet igjen....

Anonymkode: c4d31...56d

Første arbeidsuke allerede unnagjort, vi nærmer oss. 😅

Anonymkode: fe174...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til jul og. Kjøpte meg julekjole på salg som var så fin og. Gleder meg til å bruke den på julaften. 

Anonymkode: c0baf...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår rett og slett ikke mennesker som går hele året og gleder seg til jul. Jula har allerede tatt helt overhånd, butikker og handelsstand starter i september - noe som er helt sykt, og kun for å tjene penger. Jula er i desember, en gang i året, å tviholde på den, og glede seg hele året, virker ikke helt...friskt...

Man må jo mangle noe vesentlig i livet sitt når jul er så altoppslukende, at man gleder seg til den nå, når den nettopp er over. 
Så, nei, jeg gleder meg ikke til jul. Jeg tenker ikke på jul nå. Nå gleder jeg meg til vår og lysere tider.

Anonymkode: 09b2e...9ac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men julen er så koselig og en får en spesiell og god stemning inni meg, det hjelper meg psykisk som sliter og. Julen betyr mest for meg av alle høytider vi har i løpet av året. etter det kommer påske da jeg syns den er koselig og. Men gleder meg til jul igjen i år. Har allerede planlagt og kjøpt julekjole på salg, La oss få ha gleden ved julen. For noen betyr julen mer enn andre og det får være opp til hver enkelte. 

Anonymkode: c0baf...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 2.1.2022 den 14.25):

Er vi flere som depper nå som folk begynner å rydde vekk jula og ta ned lysene og pynten? Jeg gleder meg allerede til neste jul 😄 faktisk var det en som spurte meg hva jeg gleder meg mest til i 2022, og jeg måtte bare svare jula 😁 gleder meg alltid til jul, men i mer normale tider pleide jeg glede meg til påske og sommer og andre ferier også. Men det blir på en måte ikke det samme når man ikke vet om ferien blir noe av, eller om man bare må sitte hjemme igjen. Jula er annerledes, den gleder jeg meg til selv om jeg ikke får reist noe sted.

Anonymkode: fe174...d39

Nei, selv om jula er hyggelig, er det alltid deilig når den er over og det er nesten et år til neste gang. Nesten litt trist at jeg ikke ser mer frem til jul enn jeg gjør. Har bare positive erfaringer med jula, men synes det kan blir vel mye langtekkelig sosialisering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julen er det flotteste som finnes og det gleder jeg meg til men kanskje dere protestantiske kristne bør holde seg unna slikt  hedensk/katolsk vås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...