AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #1 Skrevet 2. januar 2022 Hei, holder på med renovering i et feriehus, har malt stua i fargen Balanse og Soft mint. Har vedovn og pipe midt i stuen mellom fargene. Pipen er i dag hvit, men glunet/slitt, så må males. Men usikker, burde den male hvit igjen, en av stuefargene eller annen farge? Noen tips? Hva slags farge laminat ville dere hatt, bruntoner, gultoner eller gråtoner? Enn eller interiør tror dere passer fargene? 🙂 Anonymkode: 2e2a2...37c
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #2 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 2.1.2022 den 13.29): Hei, holder på med renovering i et feriehus, har malt stua i fargen Balanse og Soft mint. Har vedovn og pipe midt i stuen mellom fargene. Pipen er i dag hvit, men glunet/slitt, så må males. Men usikker, burde den male hvit igjen, en av stuefargene eller annen farge? Noen tips? Hva slags farge laminat ville dere hatt, bruntoner, gultoner eller gråtoner? Enn eller interiør tror dere passer fargene? 🙂 Anonymkode: 2e2a2...37c ville malt den i en av stuefargene hvis de er så diskrete som navnene tilsier. Hvis stuefargen er litt sprek, ville jeg gønnet på med en komplementærfarge i samme valør på pipa. Anonymkode: 9d465...4a1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #3 Skrevet 5. januar 2022 jeg har malt pipa i samme fargen som resten av stua er malt i. Jeg har også pusset og sparklet pipa, sånn at den også ser ut som alle andre vegger, glatt og fin. To år siden, med mye fyring i peisovnen vinterstid er pipa fortsatt like fin. Jeg tenker, hvis du vil at pipa skal være "feature" og tiltrekke seg oppmerksomhet, da kan man jo gjøre mer ut av det med enten kontrastmaling eller betong-look, men hvis som hos meg, er stua er ganske liten og allerede overfull, trenger man ikke flere store blikkfang. Anonymkode: c120b...abb
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #4 Skrevet 5. januar 2022 On 1/2/2022 at 1:29 PM, AnonymBruker said: Hva slags farge laminat ville dere hatt, bruntoner, gultoner eller gråtoner? Anonymkode: 2e2a2...37c Laminat ville jeg absolutt valgt nøytral i fargetonene, verken for gul (varm) eller for grå (kald). Det blir enklest å tilpasse alle mulige veggfarger du ønsker å male senere. Anonymkode: c120b...abb
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #5 Skrevet 5. januar 2022 Kommer an på om du vil "skjule" den eller fremheve den tenker jeg da. Ville sannsynligvis malt den i den mørkeste fargen hvis jeg var deg. Eventuelt kan du legge stein på den. Vi gjorde det i stua da vi pusset opp. Var møkkajobb, men vi ble veldig fornøyd! Gulv tenker jeg så nøytralt som mulig, ikke så mørkt. Ikke veldig gult eller brunt, men heller ikke kaldt grått. Kommer jo an på hva du liker, men noe hvitvasket eik, uansett om det er parkett eller laminat, fungerer ofte til mye! Anonymkode: 6c8d1...e82
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå