Gå til innhold

Slutte på medisin

Fremhevede innlegg

Gjest ChaseDurer
Skrevet (endret)

Står på * mg Zyprexa, men testet * mg i går og jeg har sovet bedre enn på flere år, føler meg bedre også. Står på * mg Cymbalta siden August, men føler ikke den har gjort så mye. Er det greit om jeg bare slutter på den og øker Zyprexa til * mg, så jeg tar bare en medisin. Jeg tok nettopp en dobbel dose Cymbalta (* mg) for å teste om jeg kjenner noe av den. Tenker at det er greit å kutte den ut siden begge disse medisinene fungerer på Dopaminreseptorene i hjernen, at det er nok med * mg Zyprexa.

Ryddet for diskusjon rundt dosering av medisiner. Perelandra, mod. 

Endret av ChaseDurer
Videoannonse
Annonse
Skrevet
ChaseDurer skrev (Akkurat nå):

Ingen som vet? 

Ingen her som kan gi råd om medisinering. Det er ikke lov

• Liker 2
Gjest ChaseDurer
Skrevet
emilie123 skrev (1 minutt siden):

Ingen her som kan gi råd om medisinering. Det er ikke lov

Ok skjønner

AnonymBruker
Skrevet

Vil sterkt oppfordre deg til å ta denne diskusjonen med fastlegen. 

Anonymkode: a79e5...537

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du må spørre fastlegen. Vi kjenner ikke deg og din helse og kan umulig svare på det.

Anonymkode: 885c5...976

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Generelt så må man snakke med fastlegen før man endrer dose, ikke endre dose selv.

Anonymkode: 885c5...976

Skrevet

Dette må du ta via legen din, du må aldri øke eller slutte brått på sånne typer medisiner uten å ha ei plan og oppfølging. Begge disse medisiner er typer som man bør nedtrappe gradvis med før man sluttet, og likedan øke dose gradvis ved opptrapping til høyere dose 

Aldri eksperimentere med det på egen hånd i allefall 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er jo akkurat derfor legen skiver ut dosering og mengde for at det evt skal vare til neste konsultasjon.  

Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Ryddet for diskusjon rundt dosering av medisiner. 

Kjære trådstarter!  Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. 

Med vennlig hilsen Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...