Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal endelig bytte ut kjøkkenet. Vi skal ha quooker kranen i sort, og vi skal ha Gaggenau hvitevarer. Og kjøkkenet skal være i en u-form, og det skal være hvitt, og vi skal ha granitt benkeplate i sort.  Men vi er usikker på om vi skal ha med kjøkken øy, eller ikke. Hvis dere har noen smarte tips til oss, så tar vi gjerne i mot det :) 

Anonymkode: 7b0af...c61

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det første jeg ville sett på da, er om rommet er stort nok til øy. Det bør være minst 1,2 m til alle sider fra øya. 

Anonymkode: 772c4...205

• Liker 2
Skrevet

Gå til ulike kjøkkenleverandører og få tegnet forslag. Konsulentene er trenet til å se løsninger ut fra hva dere ønsker

AnonymBruker
Skrevet

Vi har jke.  Svart Fenix laminat og hvit kompositt  med " bling" som benkeplate. Har en vinkel i eik oppå der igjen med plass til 4 barstoler.( ytterst på øya)

Har gaggenau  kaffemaskin og stekeovn.  Siemens  kokeplate med innebygd  vifte. 

Anonymkode: 35ce9...869

AnonymBruker
Skrevet

Vi har sett på JKE kjøkken, og liker de. Tenker at det blir det, eller Drømmekjøkken :)  Tenker at vi bestiller time til å få kjøkkenet tegnet med forskjellige løsninger. Spennende 😁😁

AnonymBruker
Skrevet

Forsinkelse på kjøkken pga Corona..ha tålmodighet og God tid. Kan ta opptil 6 måneder og kanskje 1 år. Hos ikea står det ikke lagerdato på noen av varer

Anonymkode: 863bb...28f

Gjest Albbas
Skrevet
16 hours ago, Serafina. said:

Gå til ulike kjøkkenleverandører og få tegnet forslag. Konsulentene er trenet til å se løsninger ut fra hva dere ønsker

Trenet og trenet, etter min erfaring (fått tegnet kjøkken 3 ulike steder) er de ikke nødvendigvis noe flinkere enn personen som bor i huset det gjelder... Jeg er egentlig veldig skuffet over hvor dårlige de er! 

Sted 1: Tegnet ett forslag, kunne ikke justere denne med mindre vi signerte på kjøp av kjøkken. Men vi ville jo ikke kjøpe et kjøkken vi var misfornøyde over! 

Sted 2: Ingen innspill over hodet. Gjorde alle justeringer vi ba om, men det var 100% drevet av oss. 

Sted 3: Kopierte tegningene fra sted 2 (som i bunn og grunn altså var utelukkende vår idé). 

Eneste treningen disse virker å ha er at de vet hvordan man håndterer tegneprogrammet. 🤭

Sted 4 ville ikke tegne et forslag en gang, fordi budsjettet var for lavt (200 000 kun for innredningen). 😶

Fikk langt bedre innspill på KG. 😁

Gjest Albbas
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Forsinkelse på kjøkken pga Corona..ha tålmodighet og God tid. Kan ta opptil 6 måneder og kanskje 1 år. Hos ikea står det ikke lagerdato på noen av varer

Ingen forsinkelse på vårt kjøkken hvertfall. Bestilt fra Aubo som produserer i Danmark. Ikea er langt mer avhengige av leveranser verden over. Men viktig å sjekke ja! 

Derimot er det lang ventetid på tømrerarbeid. Vårt kjøkken ble utsatt 6 mnd fordi ingen kunne ta på seg arbeidet med å renovere. 

Skrevet
Albbas skrev (2 timer siden):

Trenet og trenet, etter min erfaring (fått tegnet kjøkken 3 ulike steder) er de ikke nødvendigvis noe flinkere enn personen som bor i huset det gjelder... Jeg er egentlig veldig skuffet over hvor dårlige de er! 

Sted 1: Tegnet ett forslag, kunne ikke justere denne med mindre vi signerte på kjøp av kjøkken. Men vi ville jo ikke kjøpe et kjøkken vi var misfornøyde over! 

Sted 2: Ingen innspill over hodet. Gjorde alle justeringer vi ba om, men det var 100% drevet av oss. 

Sted 3: Kopierte tegningene fra sted 2 (som i bunn og grunn altså var utelukkende vår idé). 

Eneste treningen disse virker å ha er at de vet hvordan man håndterer tegneprogrammet. 🤭

Sted 4 ville ikke tegne et forslag en gang, fordi budsjettet var for lavt (200 000 kun for innredningen). 😶

Oi, det var kjipe opplevelser. Jeg har positiv opplevelse på å få tegnet kjøkken, så derfor jeg foreslo det. Jeg fikk tegnet to ulike steder.
Tegningen skal være et samarbeid mellom kundens ønsker og konsulentens kunnskap i min verden. De vet jo hvilke muligheter som finnes i de ulike kjøkkenmodellene de selger. 

AnonymBruker
Skrevet
Albbas skrev (9 timer siden):

Legg gjerne til hvem de forskjellige butikkene var, hjelper oss andre som er på utkikk etter kjøkken 👍

Anonymkode: b7d3c...abb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.1.2022 den 2.48):

Vi skal endelig bytte ut kjøkkenet. Vi skal ha quooker kranen i sort, og vi skal ha Gaggenau hvitevarer. Og kjøkkenet skal være i en u-form, og det skal være hvitt, og vi skal ha granitt benkeplate i sort.  Men vi er usikker på om vi skal ha med kjøkken øy, eller ikke. Hvis dere har noen smarte tips til oss, så tar vi gjerne i mot det :) 

Hva med å si noe om størrelsen på rommet i stedet for å fortelle hvor mye penger du skal legge i alt utenom selve kjøkkeninnredningen?

• Liker 1
Gjest Albbas
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Legg gjerne til hvem de forskjellige butikkene var, hjelper oss andre som er på utkikk etter kjøkken 👍

Anonymkode: b7d3c...abb

Har egentlig ikke så mye å si, det er jo hvem du treffer på som betyr noe. Var sikkert dyktigere konsulenter alle stedene vi har, og dårligere konsulenter. 🤷‍♀️ Men jeg kan jo si at vi hadde for lavt budsjett for Drømmekjøkken. De er dyre. 🙈

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det var mange smarte tips i denne videoen: 

om du bør ha øy eller ikke kommer jo helt an på målene på kjøkkenet og hvor mye skap/benkeplass du føler du trenger. U-kjøkken gir jo mye plass i seg selv

Anonymkode: 41f27...e2c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg bestilte Strai kjøkken før sommeren. Ble levert og montert til avtalt tid (to måneders leveringstid). 
Vet at IKEA sliter med leveringen.

Anonymkode: f5279...93b

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk kjempegod hjelp på Sigdal i Bergen! Vi bygget nytt hus og fikk masse hjelp og flyttet en trapp og vinduer for å få et bra kjøkken. Mine foreldre brukte også dem. 
Vi har kjøkkenøy og elsker den! Vi har også to ovner. Det er kanskje det beste med hele kjøkkenet.

Anonymkode: 283a0...64d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.1.2022 den 22.09):

Jeg bestilte Strai kjøkken før sommeren. Ble levert og montert til avtalt tid (to måneders leveringstid). 
Vet at IKEA sliter med leveringen.

Anonymkode: f5279...93b

vi kjøpte ikeakjøkken i 2021, og fikk alt på et par uker, bortsett fra kjøleskapet, som tok et par måneder.

Anonymkode: 5688d...5b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...