Gå til innhold

Alpakka silke garn (70% alpakka og 30%silke) vil den kunne krympe eller tove? ​ 🐪 ​

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alpakka silke (70% alpakka og 30%silke) vil den kunne krympe eller tove? Drops, DSA, og Sandnes alpakka silke.

Jeg tenker å bruke garnet til å brodere på ferdig tovede ting. Vil disse tingene kunne vaskes på ullvugge 30 grader (eller varmere?) uten at broderingen skrymper? 🐪

Anonymkode: c22a8...39c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil jeg tro? 🤔 Står det ikke på garnet? Men ullplagg blir jo vasket uten at det ser tover seg når det vaskes korrekt 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Blingblingtahei skrev (7 minutter siden):

Det vil jeg tro? 🤔 Står det ikke på garnet? Men ullplagg blir jo vasket uten at det ser tover seg når det vaskes korrekt 😊

Takk :hjerte:

Skrevet

Det garnet tover nok om det blir vasket feil. Men om man har en maskin som vasker skånsomt, er min erfaring at man kan vaske alt av garn i maskin (men jeg strikket prøvelapper i div garn, som jeg vasket, da vi fikk ny maskin, så jeg slapp å feilvaske noe ferdigstrikket).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Vera Vinge skrev (1 time siden):

Det garnet tover nok om det blir vasket feil. Men om man har en maskin som vasker skånsomt, er min erfaring at man kan vaske alt av garn i maskin (men jeg strikket prøvelapper i div garn, som jeg vasket, da vi fikk ny maskin, så jeg slapp å feilvaske noe ferdigstrikket).

Takk :hjerte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...