Gå til innhold

Date med pappaproblemer

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg dater en fyr som har kuttet all kontakt med sin far. Daten virker veldig prinsippfast i sin beslutning om kontaktbruddet, og det er i følge han ikke mulig å rette opp i dette noen gang. 

Hadde dere sett på dette som et rødt flagg? 

Anonymkode: 26b7a...e95

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei hadde ikke sett på det som rødt flagg. Det er positivt å kunne sette personlige grenser, og hadde vært værre om han hadde kontakt med en toxic forelder han ikke klarte å sette grenser ovenfor. 

Anonymkode: e104e...4f5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du må jo vite hvorfor før du vet om det er rødt flagg.. mange har fedre som er drittsekker da!

Anonymkode: 2df03...f5e

AnonymBruker
Skrevet

Har du fått noen grunn eller er det noe han ikke ønsker å snakke om? Jeg hadde ikke sett på dette som noe rødt flagg  i seg selv nei, men det kommer jo an på om fyren er god på andre typer relasjoner, eller om det alltid er "my way or the highway". 

Mange har såre og vonde familierelasjoner og det aller beste kan faktisk være å kutte kontakt med de, det gjør ikke en person til noe neonlysende rødt flagg vil jeg si, men heller en som aktivt tar egne valg for å bedre sitt eget liv, ta valg som er til det bedre for seg selv og ha grenser for drittsekk oppførsel uavhengig om det er familie eller ei er bare posetivt.. Men igjen, det kommer jo an på om det bare dreier seg om en bagatell alla "han lånte hammeren og leverte den aldri tilbake" eller noe mer seriøst. Men innad i en familie hvor noen bryter kontakt er det vanligvis en reel god grunn og forklaring.

Anonymkode: 586ff...c03

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...