Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om du skulle valgt, ville du reist til Tallinn eller Budapest - og hvorfor? Tenker å gi moren min det i bursdagsgave, men litt usikker på hvor det er finest?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri vært i noen av de byene, men om jeg skulle ha valgt en av dem så hadde det blitt Budapest, rett og slett fordi den virker mer interessant enn Tallinn

• Liker 2
Skrevet

Budapest ☺️ Fantastisk fin by og arkitektur, man kan gå ut å spise på en Michelin-restaurant 7-retter med vinpakke for 1500kr, bra shopping 👌🏼

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Begge byer er fine, men jeg synes Tallinn er koseligst. Mer storbypreg i Budapest. 

Anonymkode: d4138...e01

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Budapest! Uten tvil! Husker Tallin som en ganske kjedelig by. Budapest har (nesten) alt. Flott arkitektur, god mat, spennende uteliv, fine parker, interessant historie, etc etc. Budapest er en av mine absolutte favorittbyer i Europa. 

Anonymkode: e867a...c6f

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Begge byer er fine, men jeg synes Tallinn er koseligst. Mer storbypreg i Budapest. 

Anonymkode: d4138...e01

Elsker storby, haha!

AnonymBruker
Skrevet

Har vært begge steder, og jeg ville valgt Budapest. Tallinn er en hyggelig liten by, mens Budapest er storslått og imponerende!

Anonymkode: 1d526...688

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har vært begge plasser, og ville valgt Tallinn. 

Anonymkode: 95d68...b0e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tallinn er veldig nordisk. Er du ute etter et lite miljøskiftet er Budapest rette valget.

Anonymkode: 51e05...55a

AnonymBruker
Skrevet

Budapest uten tvil!! Har vært begge steder og Tallin syns jeg var veldig kjedelig. Budapest var derimot fantastisk og et sted jeg gjerne drar tilbake til.

Anonymkode: a1473...40b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva jeg husker fra Tallinn;

Små koslige cafeer med nydelig rødvinsgløgg.

En gate som het Pikk (jepp, det synes jeg var gøy 😆).

Koslig gammelby med små barer som solgte store øl.

En sær pannekake-restaurant. 

Små bortgjemte butikker som solgte keramikk ❤️

Hva jeg husker fra Budapest;

Mye fine bygninger og kirker. Storslått!

Szimpla kert! Google it 😉

Deilig spa-opplevelse på det fantastiske hotellet vi bodde på (Hotel Aria)

New York Café.

Litt usikker på hvilken by jeg hadde valgt igjen faktisk...Budapest er en fin by og har kanskje det lille ekstra. Samtidig så er jeg glad i litt mindre byer med små nisjebutikker og cafeer som jeg følte jeg fant mer av i Tallinn.

God tur!

Anonymkode: 1b5d3...ba4

• Liker 1
Skrevet

Begge er hyggelige, Budapest er mye finere og vakrere enn Tallinn det må sies. Og har god mat! Så må vel anbefale Budapest.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker Tallinn best. Mye god mat, nisjebutikker, spennende blanding i arkitektur, interessant historie. Kommer jo litt an på hva moren din er interessert i også.

Anonymkode: f1173...59e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Budapest! Helt fantastisk by! 

Anonymkode: ceae7...e74

Gjest Blondie65
Skrevet

Tja.

Har vært begge steder. Det er lenger reise til Budapest enn Tallinn. Så hvis det har noe å si ville jeg valgt Tallinn.

Jeg også synes gaten Pikk var til fnise seg i hjel av. 

AnonymBruker
Skrevet

Det avhenger litt av årstid. Budapest er mye varmere, så er sånn sett mer attraktivt utenom sommermånedene.

Begge stedene er fine da

Anonymkode: b5062...4c9

AnonymBruker
Skrevet

Budapest har fin arkitektur, interessant krigshistorie, god og billig mat.

Anonymkode: f3085...9ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...