AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #1 Skrevet 1. januar 2022 Jeg er veldig plaget med allergi, både mot pollen, dyr og litt støv. Dyr og støv kan jeg klare å holde meg borte fra, men pollen er det ikke så lett, og pollen medisin virker ikke optimalt. Jeg liker å holde meg aktiv så jeg trener kanskje mer enn man burde? Der er noen ganger et mareritt å trene, men jeg blir ikke dårligere etter treningen liksom. Jeg har influensasymptomer fra allergi, og hvis man hadde hatt influensa og trent hadde man blitt sykere etterpå, men for meg så går jeg tilbake til normalen, altså med de pollenplagene jeg har til vanlig. Kan man gjøre ting vondt verre om man trener med allergi? F. Eks at pollenplagene kan bli værre? Jeg er nesten aldri hos legen, og det er uaktuelt at jeg bestiller en egen time for å spørre om dette. Anonymkode: f97f3...55c
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #2 Skrevet 1. januar 2022 Så du vil ikke ha resept på allergimedisin som kan hjelpe deg? Anonymkode: 4698f...9ac
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #3 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så du vil ikke ha resept på allergimedisin som kan hjelpe deg? Anonymkode: 4698f...9ac Det har jeg, de hjelper ikke godt nok. Er også "vaksinert", men det hjalp ikke så mye. Anonymkode: f97f3...55c
AnonymBruker 42 Skrevet 1. januar 2022 #4 Skrevet 1. januar 2022 Dette blir ren gjetning ifra min side, siden jeg heldigvis ikke er allergisk mot noe, ei heller forstår meg på "immunforsvar" ... MEEEEEN..... Jeg vil tippe på at det ikke har noen innvirkning whatsoever, annet enn at immunforsvaret ditt må jobbe noe overtid... Om noe - så vil jeg tenke at reaksjonen kanskje vil bli mildere... 🤔 Grunnen til at man blir sykere av å trene hardt, sove dårlig, for mye sol, mye alkohol ol. når man er syk/eller på vei til å bli det er fordi det er en real belastning for immunforsvaret... Allergi er jo en "overreaksjon" ifra immunforsvaret, og jo "slapper/dårligere" immunforsvar du har, desto mindre vil jo bivirkningene av en allergisk reaksjonen være også, skulle en tru... I motsetning til virus /bakterier og/eller andre ulumskerier kroppen faktisk trenger sivilforsvaret til å nedkjempe, så er jo ikke pollen eller støv noe som formerer seg i kroppen, akkurat Dette er jo et fint eksperiment du kan utføre selv, egentlig. - Ta deg en skikkelig hard treningsøkt, en runde med solarium (bli lett brent), og så runder du av med en skikkelig fyllekule, og setter på vekkeklokke vel tidlig Post result! 😅
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #5 Skrevet 1. januar 2022 Beeblebrox skrev (50 minutter siden): 🤔 Dette er jo et fint eksperiment du kan utføre selv, egentlig. - Ta deg en skikkelig hard treningsøkt, en runde med solarium (bli lett brent), og så runder du av med en skikkelig fyllekule, og setter på vekkeklokke vel tidlig Post result! 😅 Jeg lurer ikke på hvordan reaksjonen blir etter trening, det vet jeg jo allerede. Jeg lurer på om mye hard trening kan gjøre så man får større allergiplager. Anonymkode: f97f3...55c
AnonymBruker 42 Skrevet 1. januar 2022 #6 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg lurer ikke på hvordan reaksjonen blir etter trening, det vet jeg jo allerede. Jeg lurer på om mye hard trening kan gjøre så man får større allergiplager. Anonymkode: f97f3...55c Som sagt - det vet jeg ingenting om, men jeg gjetter på NEI (og heller omvendt)... Dvs. om allergiplagene dine er at du blir sliten, trøtt og føler du trenger mer søvn - ja, sikkert! Om du får tett nese, vondt i halsen/hodet o.l. - nei... Tenker du på i lengden - så har jeg ingen formening om den saken annet enn at det er superteit å spørre folk på KG om ting du lett kan prate med fastlegen din om, om du føler det er viktig nok 😅
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå