Gå til innhold

Fosterbarns ytring

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Denne saken er svært ensidig og er i liten grad overførbar til barn som er vokst opp med sine biologiske foreldre.

Feil.

Hvis du spør barnevernsbarna selv så sier de stort sett at de har hatt for mye samvær, snarere enn for lite. Du kan selv se dette på sidene til barnevernsbarnas egen interesseorganisasjon.

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
jabx skrev (2 minutter siden):

Disse "flere sidene" er bare tull. Det som teller er barnet side. Det er overgrep og mishandling å tvinge barn til samvær når det gjør at de får det dårlig.

De som har fordømt barna til denne mishandlingen bør stilles strafferettslig ansvarlig for det. En dommer som idømmer samvær selv om barnet tar skade av det bør dømmes til fengselsstraff. Hvorfor skal det være greit å mishandle et barn bare fordi man er dommer?

stakkers deg...

Anonymkode: 05c34...072

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

stakkers deg...

Anonymkode: 05c34...072

Det er ikke synd på meg. Det er synd på de barna som blir mishandlet av systemet ved at de blir tvunget til samvær når de tar skade av det.

Bare fordi man sitter med dommerkappe så betyr ikke det at man ikke skal være ansvarlig for gjerningene sine. Mener du at nazistene som sa "jeg gjorde bare som systemet ville" da de drev massemord på mennesker skulle sluppet unna med det?

Endret av jabx
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hver situasjon er unik og det må ta hensyn til barnet i den aktuelle situasjonen. Er heller ikke slik at alle barnevernsbarn i landet går god for det landsforeningen gjør. Det er flere utenfor enn innenfor den organisasjonen.

Barn må lyttes til og man må passe på at det ikke blir utøvd press fra foreldre, øvrig familie, fosterforeldre og saksbehandlere.

Det vil aldri bli et perfekt system det er umulig så lenge det er mennesker involvert. 

Anonymkode: 593f6...9c5

• Liker 2
Skrevet

Foreldres rett til barn burde vært fjernet for lengst. Barna burde alltid være den eneste prioriteten, og evt samvær burde utelukkende avgjøres utifra barns beste, og det innbefatter åpenbart å se på hvordan samværet påvirker barna og barnas egne ønsker. 

Og å ha samvær hver 6 uke osv er jo også helt høl i huet, enten var det være så mye som mulig( feks der relasjonen er god, men forelder har visse utfordringer feks), en målrettet gradvis tilbakeføring (og da må det som et minimum være jevnlig samvær og med en plan. Ikke over mange år uten noe endring) eller så bør det ikke være samvær, for barnets beste. 

Fra en som har vokst opp under vanskelige omstendigheter, biologisk forelder betyr ikke en dritt om de ikke er bra for barna. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det står ingenting om hvordan foreldrene reagerte når de ikke fikk sett datteren sin mer.

Anonymkode: c9714...34a

Spiller det noen rolle? Er vell ikke de det handler om.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv samvær med min gutt 8 ganger i året, men det betyr ikke at han må møte på samværet. Vil han hoppe over et samvær eller to bestemmer han dette selv.

Jeg hører 100 % på han. Den dagen han ønsker å komme hjem så ordnes det. Nå har han det bra i fosterhjemmet og skal få være der han selv ønsker.

Anonymkode: 09ebd...d69

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.1.2022 den 15.17):

Jeg har selv samvær med min gutt 8 ganger i året, men det betyr ikke at han må møte på samværet. Vil han hoppe over et samvær eller to bestemmer han dette selv.

Jeg hører 100 % på han. Den dagen han ønsker å komme hjem så ordnes det. Nå har han det bra i fosterhjemmet og skal få være der han selv ønsker.

Anonymkode: 09ebd...d69

Det er ikke alle biologiske foreldre som har din selvinnsikt og evne til forståelse.

• Liker 3
Skrevet

Ser at denne artikkelen er delt inne på en slik barnevernsmotstandgruppe.

Denne oppegående unge damen blir høvlet ned og beskrevet i dem mest utrolige vendinger. 

Viser bare at det er stort behov for plasering av barn i fosterhjem, med slike foreldre som kan dømme andre fosterbarn nedenom og hjem. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...