Gå til innhold

Hjelp! Doen er tett!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

TS her. Har ikke kastet andre ting. Hiver ikke engang tørkepapir i do, som jeg vet andre gjør

Takk for konstruktive tips, til dere som kommer med det 👍

Anonymkode: c66f1...325

What? Kjenner du opptil flere andre som gjør det? Jeg har aldri hørt om noen som gjør det, det er jo ren idioti. 

Anonymkode: c961f...3d6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd å fise ned i do? Det skaper lufttrykk som kan løsne proppen.

Anonymkode: 2b317...892

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Har du prøvd å fise ned i do? Det skaper lufttrykk som kan løsne proppen.

Anonymkode: 2b317...892

:ler:

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

sist jeg gjorde det, var det kun "staking" som gjalt. Det ble derfor dyyyyyrt ifh til at jeg kunne løst det selv.

Men du hadde ikke evne til og stake selv,da må en regne med å betale litt for en tjeneste.

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ja noe dritt å rykke utpå også

Mvh ex vvs rørlegger 

Anonymkode: 78581...f2f

Ja det er så. Men enkelte trenger hjelp til sånt og da må en rykke ut.

Anonymkode: 9a990...14f

AnonymBruker
Skrevet

Hva slike situasjoner angår, anbefales det å ha liggende en stakefjær som kan rulles ut, og brukes til praktiske problemer som dette; kan kjøpes i de fleste større jernvarebutikker, og er langt billigere enn å tilkalle en rørlegger. Og for all del - det er greit å huske på at det eneste som skal ned i do bortsett fra det rent naturlige, er litt toalettpapir. Aldri noe mer.

9674122788894.jpg

Anonymkode: 76adb...c20

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

sist jeg gjorde det, var det kun "staking" som gjalt. Det ble derfor dyyyyyrt ifh til at jeg kunne løst det selv.

Sist gang? Så du har også tidligere vært "hjernedød" og tettet til doen? 

Anonymkode: 9691b...5ff

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Sist gang? Så du har også tidligere vært "hjernedød" og tettet til doen? 

Du må virkelig ha lite å ta deg til i kveld, som er SÅ opptatt av dette :klappe: 

Sist det skjedde, hadde jeg ikke kastet annet enn papir. Derfor ble det en dyr affære. 

Det er da vitterlig andre grunner til at doen tetter seg. 

Øvrige:

:hoppendeglad:

Troooor dette går bra! I stad stod vannet hèlt opp til kanten, så jeg var dritbekymra 🙈 :kvalm:

Men jammen sa det plutselig svosj! Og alt det grumsete vannet forsvant. Hatt to nedskyllinger med to bøtter vann med litt ekstra trykk.  

vannet er klart, så er forsiktig optimist her.. Håper jeg slipper med skrekken :Nikke:

• Liker 2
Skrevet

Aldri hiv mat i do.

Det tas som en åpen invitasjon av gjester du ikke ønsker å få på besøk.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du må virkelig ha lite å ta deg til i kveld, som er SÅ opptatt av dette :klappe: 

Sist det skjedde, hadde jeg ikke kastet annet enn papir. Derfor ble det en dyr affære. 

Det er da vitterlig andre grunner til at doen tetter seg. 

Øvrige:

:hoppendeglad:

Troooor dette går bra! I stad stod vannet hèlt opp til kanten, så jeg var dritbekymra 🙈 :kvalm:

Men jammen sa det plutselig svosj! Og alt det grumsete vannet forsvant. Hatt to nedskyllinger med to bøtter vann med litt ekstra trykk.  

vannet er klart, så er forsiktig optimist her.. Håper jeg slipper med skrekken :Nikke:

Fint det løste seg 😀

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke sikkert. Du vet nemlig ikke hva annet TS har kastet i do. Når man kan prestere å kaste spaghetti i do, tror jeg det er store sjanser for at også andre ting (som ikke skal i do) er blitt kastet der. Så TS kan nå ha "produsert" en diger propp som ikke løser seg opp. 

Jeg vet absolutt ingenting om hva TS gjør ellers nei, men jeg tar utgangspunktet i hva som er fortalt og svarer etter det. Skal jeg svare ut i fra alle tenkelige senarioer vil svare bli en liten bok.

Anonymkode: 42129...f59

Skrevet

Jeg har kastet spaghetti i do mange ganger og det har aldri skjedd med meg. Men er enig med de andre her. Prøv å hell en stor bøtte med vann ned i doen. Eller bruk en sånn sugepropp om du har.

Skrevet
Fjellulven skrev (4 minutter siden):

Jeg har kastet spaghetti i do mange ganger og det har aldri skjedd med meg. Men er enig med de andre her. Prøv å hell en stor bøtte med vann ned i doen. Eller bruk en sånn sugepropp om du har.

Hvorfor kaster du spagetti i do? Gir jo ingen mening. Suppe kan jeg forstå, men spagetti?!

Skrevet
Ferreira skrev (Akkurat nå):

Hvorfor kaster du spagetti i do? Gir jo ingen mening. Suppe kan jeg forstå, men spagetti?!

Kaster av og til mattester i do, om det er suppe, spaghetti eller andre ting. Er bare lettere å bli kvitt det på den måten. Noenting begynner å lukte om det blir liggende lenge i søppelet (ikke spaghetti da, men likevell).

Skrevet
Fjellulven skrev (32 minutter siden):

Kaster av og til mattester i do, om det er suppe, spaghetti eller andre ting. Er bare lettere å bli kvitt det på den måten. Noenting begynner å lukte om det blir liggende lenge i søppelet (ikke spaghetti da, men likevell).

Er du for lat til å gå ut med søpla?

• Liker 1
Skrevet
Ferreira skrev (49 minutter siden):

Er du for lat til å gå ut med søpla?

Nope

AnonymBruker
Skrevet

Kan være dodraugen som er på ferde. Som flere andre har foreslått, prøv varmt vann. I verste fall, prøv vigslet vann. Det skremmer som regel vekk dodraugen.

Anonymkode: 61588...3fc

AnonymBruker
Skrevet

Tror ts skal være mer bekymret for at en rotte titter opp av doen de nærmeste dagene..

Anonymkode: 8d396...0c6

Skrevet
Fjellulven skrev (55 minutter siden):

Nope

Det høres jo sånn ut, når du er redd for lukt i søpla. Tømmer du søpla innen dagen er omme, så lukter den ikke.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...