AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #1 Skrevet 31. desember 2021 Her i huset er ikke vi voksne så glad i brødskiver, det går helst i knekkebrød.😊 Har en 1,5 åring som spiser brød, så bruker brødskjæreren i butikken og fryser og tiner etter behov. Merker at hun ikke er like glad i alle typer, spesielt de groveste spytter hun fort ut. Superbrød liker hun godt, men det er jo litt lav grovhetsprosent på. Siden vi spiser lite brød selv så har jeg lite peiling på hva som er godt og hva som egner seg best å fryse/tine. Er det noen som har tips til gode og sunne brød som passer små barn? Lurer også på hvilke pålegg dere bruker, her går det nesten kun i skinkeost og leverpostei. Får hun hvitost på så spiser hun bare osten.. prøver jeg nye ting er ikke det heller så populært.. Anonymkode: d8dc2...a49
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #2 Skrevet 31. desember 2021 Her går det i superbrød og leverpostei. 21 mnd. Kan også få ost, men da blir osten spist først. Prøvde ABC brødet, men det falt ikke i smak. Det glutenfrie flerkornsbrødet går også ned på høykant ( vi har en med cøliaki i familien) Anonymkode: f3aed...bb8
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #3 Skrevet 31. desember 2021 Barn er jo forskjellig, så prøv deg frem til hva slags brød din liker ☺️ uten korn er nok greit å begynne med. Av pålegg ville jeg ikke gitt for mye av leverpostei og skinkeost, men variere med feks makrell i tomat og hvitost også. Om hun spiser bare osten er ingen krise det heller. Grønnsaksstaver ved siden av kan være godt Anonymkode: 9b4cf...193
Plengionika Skrevet 31. desember 2021 #4 Skrevet 31. desember 2021 (endret) Vi pleier å kjøpe idrettsbrød (?) fra Rema1000 eller odelsbrød fra Coop. Forslag er å riste brødet de gangene maten spises hjemme, funker godt her når man blir litt brødlei. Av pålegg har vi leverpostei, skinkeost, gulost, most avokado, fiskepudding, kaviar, kalkunpålegg. Endret 31. desember 2021 av Plengionika
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #5 Skrevet 31. desember 2021 Hjemmelaget liker hun aller best, men til nøds gir jeg det minst prosesserte brødet jeg finner i butikken 😊 Anonymkode: 6ee84...e38
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #6 Skrevet 31. desember 2021 Landemann fra coop. Anonymkode: 07f3d...0d6
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #7 Skrevet 31. desember 2021 Småbarn skal ikke ha de aller groveste brødene, da fiberet tar opp mye plass og de dermed får mindre plass til lettomsettelig næring. Superbrød, Julius og tilsvarer har alltid glidd ned her, ellers er det smak og behag. Anonymkode: 87262...e69 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #8 Skrevet 1. januar 2022 Mitt barn liker også superbrød best, og her er det hverdagsgrovt som funker best av grovere brød. De har det på Kiwi og Meny, tror det er mellom 80 og 90% grovt. Funker fint å fryse det. Anonymkode: 61713...8ad
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #9 Skrevet 1. januar 2022 Alle bortsett fra langtidshevet hjemmelaget…. Anonymkode: 4d286...2f4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #10 Skrevet 1. januar 2022 Julius, Funkygine og Atlanterhavsbrød er de som er best likt av våre to små. Anonymkode: 31141...cec
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #11 Skrevet 1. januar 2022 Pass på at de ikke får så mye brød. Det er ikke så bra, og brødet i butikkene er ikke så sunne...mye rart i de. Går an å lage annen mat enn brød som ris og potet med grønnsaker til. Brød og melk er det værste for kroppen. Og jeg ser på skrekk og gru på de foreldrene som gir yoghurt hele tiden. Anonymkode: 2a992...d35
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #12 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Pass på at de ikke får så mye brød. Det er ikke så bra, og brødet i butikkene er ikke så sunne...mye rart i de. Går an å lage annen mat enn brød som ris og potet med grønnsaker til. Brød og melk er det værste for kroppen. Og jeg ser på skrekk og gru på de foreldrene som gir yoghurt hele tiden. Anonymkode: 2a992...d35 Ris er ikke bra for små barn. Og hsr heller ikke noe næring. Anonymkode: b632a...8ea 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #13 Skrevet 1. januar 2022 Min har alltid spist alle brød. Hvertfall etter at hub begynte å spise brød. Likte det ikke til å begynne med. Anonymkode: b632a...8ea
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #14 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Pass på at de ikke får så mye brød. Det er ikke så bra, og brødet i butikkene er ikke så sunne...mye rart i de. Går an å lage annen mat enn brød som ris og potet med grønnsaker til. Brød og melk er det værste for kroppen. Og jeg ser på skrekk og gru på de foreldrene som gir yoghurt hele tiden. Anonymkode: 2a992...d35 Et sunt grove brød uten /eller med svært lite hvetemel er da mye sunnere enn ris og poteter. Og barn SKAL helst ha 2 enheter melkeprodukter til dagen, gjerne både melk og yoghurt. Når det gjelder brød i butikk så kommer en langt med å sjekke næringsinnhold og gå etter grove brød som har 80-100 fiber. (Altså 4/4 i grovhetsskalaen). Yoghurt kan også være så mangt og ingenting å,la seg avskrekke av. Barne yoghurter inneholder mindre sukker enn de orginale med fruktbiter til voksne. Hos oss bruker vi 50-50 yoghurt naturell og vaniljeyoghurt uten sukker med müsli eller havregryn oppi. Ungene på 2 og 4 år elsker det og VELDIG sunt. Anonymkode: eda5c...549 2
Ny Bruker Skrevet 1. januar 2022 #15 Skrevet 1. januar 2022 Vi har ikke noe favoritt. Kjøper hele tiden ulike brød. Barna spiser alle.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #16 Skrevet 1. januar 2022 Min 1,5-åring liker godt Solsikkebrødet til Rema Anonymkode: cdb9d...a97
Thyra Skrevet 1. januar 2022 #17 Skrevet 1. januar 2022 Jeg pleier oftest å kjøpe skåret havregull. Synes det ferdigskjærte brødet er bedre og mykere enn om man skjærer selv med brødskjæreren. I det siste har han spist mest kaviar. Men har også spist en del leverpostei med ketchup. Nå virker det som han har blitt litt lei av brød igjen. Går veldig opp og ned.
Arkana Skrevet 1. januar 2022 #18 Skrevet 1. januar 2022 Våre likte ikke brød med frø/hele korn på den alderen. Istidbrød fra Rema eller Hverdagsgrovt eller Norsk fjellbrød fra Meny var brød alle tre spiste.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #19 Skrevet 1. januar 2022 Juliusbrød, matpakkebrød, og den blå superhelt brød på tema 1000 Anonymkode: f42c9...6ac
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #20 Skrevet 1. januar 2022 Vi har bakt brød til vårt barn siden det kunne spsie brød. Er hun borte spiser hun gulrotbrød, superbrød, funkygine og andre brød uten hele korn. Vår datter elsker brød. Pålegg er hvitost, makrell, leverpostei, egg, kaviar, nøkkelost, jordbær eller eple syltetøy (i helgen), kokt skinke, servelat, en sjelden gang en skive med nugstti(1x pr mnd kanskje), Anonymkode: b8b3b...dfb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå