Gå til innhold

Gå fra samsung til iPhone?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
jabx skrev (11 timer siden):

Samsung har ræva batteritid da, så en iPhone kan umulig være dårligere.

Rart.

Min to år gamle Samsung må lades langt sjeldnere enn min manns splitter nye iPhone (og min datters ett år gamle iPhone også for den saks skyld).

Batteritiden kommer sikkert ikke an på bruken?  :ironi:

Til TS

Jeg gikk fra Samsung til iPhone, og tilbake til Samsung igjen.
Jeg vet ikke helt hvorfor jeg ikke trivdes med iPhone, men det gjorde jeg altså ikke.
Det var sikkert en god telefon, men den passet ikke meg og mitt bruk, og jeg byttet tilbake etter kort tid.

Anonymkode: f677a...0d4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg byttet til iPhone for 5 år siden (SE), men nå har jeg akkurat fått iPhone 13. SE måtte jeg lade en gang om dagen, også på slutten. Litt mer ved ekstrembruk. Det viktigste for å holde batteriet godt er å aldri la den stå koblet til når den er full, og ikke la den være tom lenge. 

Jeg savnet også tilbakeknappen på å gå mellom apper osv, men sveiping for å gå tilbake innen en app funker fint på iPhone. Når det gjelder apper er noen best på iPhone og noen best på Samsung (mannen har Samsung), så det føles mer tilfeldig ut fra de appene jeg trenger, men statistikken er sikkert sann. Jeg liker egentlig å kunne se om folk har lest sms, men gjelder bare dem som har iPhone. Jeg savner at alt kan bruke samme lader, imponert over hvor godt ulike produkter snakker sammen. Jeg har lenge følt meg som en av de få i denne verden som ikke har så sterke følelser for hvilket merke jeg liker.

Anonymkode: 1aa8b...8e5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg byttet til iPhone for 5 år siden (SE), men nå har jeg akkurat fått iPhone 13. SE måtte jeg lade en gang om dagen, også på slutten. Litt mer ved ekstrembruk. Det viktigste for å holde batteriet godt er å aldri la den stå koblet til når den er full, og ikke la den være tom lenge. 

Jeg savnet også tilbakeknappen på å gå mellom apper osv, men sveiping for å gå tilbake innen en app funker fint på iPhone. Når det gjelder apper er noen best på iPhone og noen best på Samsung (mannen har Samsung), så det føles mer tilfeldig ut fra de appene jeg trenger, men statistikken er sikkert sann. Jeg liker egentlig å kunne se om folk har lest sms, men gjelder bare dem som har iPhone. Jeg savner at alt kan bruke samme lader, imponert over hvor godt ulike produkter snakker sammen. Jeg har lenge følt meg som en av de få i denne verden som ikke har så sterke følelser for hvilket merke jeg liker.

Aha. Så lading om natten som jeg driver med er med andre ord dumt da. Da står den jo koblet til og fulladet i mange timer. 

Anonymkode: 614d0...df3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Aha. Så lading om natten som jeg driver med er med andre ord dumt da. Da står den jo koblet til og fulladet i mange timer. 

Jepp.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Neppe bra, men tror det faktisk er en myte når det kommer til nyere mobiler. Ladingen går veldig tregt når man når 90% og nesten stopper ved 100% har jeg hørt.

Anonymkode: 4a3c3...26b

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Idiotisk generalisering.

Anonymkode: ec455...bb5

Generalisering basert på at jeg stort sett har hatt Galaxy de siste årene.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Neppe bra, men tror det faktisk er en myte når det kommer til nyere mobiler. Ladingen går veldig tregt når man når 90% og nesten stopper ved 100% har jeg hørt.

Anonymkode: 4a3c3...26b

Ja, jeg vet ikke om telefoner styrer dette bedre selv nå, men jeg tror ikke betteriene er store nok til å ha en så stor buffer du ikke får tilgang til. Alle batterier (litium-ion) har best av å være mellom 20 og 80 %, helst 40 og 60, så selv om det kan være mindre skadelig enn før, har de nok absolutt best av å ikke være for lenge på 100 %. Elbiler har større buffer enn telefoner f.eks. 

AnonymBruker
Skrevet
Audiot skrev (På 1.1.2022 den 14.17):

Klar over det, men det er slettes ikke alle steder du kan sveipe, da må du trykke oppe til venstre og når du holder telefonen i en hand går ikke det. Tommelen går automatisk til tilbakeknappen som ikke er der😅

Swipe nedover på Hjem-baren ;) 

https://support.apple.com/no-no/guide/iphone/iph145eba8e9/ios

Anonymkode: 6866a...a67

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...