Gå til innhold

Gå fra samsung til iPhone?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært trofast samsungbruker i alle år. Nå trenger jeg ny mobil, og pga størrelse vurderer jeg for første gang å prøve en iPhone. Syns samsungene har blitt for store. Syns mini størrelsen til iPhone virker kurrant.

Noen som har gått fra ios til android? Hva er de største forskjellene, og var det noe du savnet fra android? 

Anonymkode: 614d0...df3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Gjorde det for et par år siden. Gikk veldig greit, fikk kopiert det meste over også. Kan ikke si det er noe jeg savner egentlig.

Anonymkode: 9c060...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har vært trofast samsungbruker i alle år. Nå trenger jeg ny mobil, og pga størrelse vurderer jeg for første gang å prøve en iPhone. Syns samsungene har blitt for store. Syns mini størrelsen til iPhone virker kurrant.

Noen som har gått fra ios til android? Hva er de største forskjellene, og var det noe du savnet fra android? 

Har ikke byttet men har iPhone 12 mini selv. Pass på å kjøpe mini-utgaven og ikke SE (som er ca. like stor). Mini har FaceID, som er totalt overlegen TouchID på SE. Bare det alene er verdt prisforskjellen etter min mening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Audiot

Jeg gikk fra Samsung til iphone for noen måneder siden, og den tingen jeg savner mest er tilbakeknappen nede til høyre på skjermen.

Går nok tilbake til Samsung neste gang jeg skal bytte, hvis jeg ikke har blitt frelst innen den tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Audiot skrev (2 minutter siden):

Jeg gikk fra Samsung til iphone for noen måneder siden, og den tingen jeg savner mest er tilbakeknappen nede til høyre på skjermen.

Går nok tilbake til Samsung neste gang jeg skal bytte, hvis jeg ikke har blitt frelst innen den tid...

Tilbakeknappen? Du vet du bare kan sveipe på Iphone, ja? Eller brukte du tilbakeknappen til annen funksjon?

Jeg kommer aldri til å gå tilbake til Samsung. iPhone er mye mer sømløs på alt.

Anonymkode: 64a33...d53

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Audiot

Klar over det, men det er slettes ikke alle steder du kan sveipe, da må du trykke oppe til venstre og når du holder telefonen i en hand går ikke det. Tommelen går automatisk til tilbakeknappen som ikke er der😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Audiot skrev (7 minutter siden):

Klar over det, men det er slettes ikke alle steder du kan sveipe, da må du trykke oppe til venstre og når du holder telefonen i en hand går ikke det. Tommelen går automatisk til tilbakeknappen som ikke er der😅

Oppe til venstre går fint med en hånd om man har Mini eller SE. Evt. har du svært små hender ;)

Jeg bruker iPhone/iPad privat og Samsung på jobb. Merkelig nok er tilbakeknappen en av de tingene jeg misliker mest med Samsung, synes det er en svært tungvint løsning å måtte treffe den fremfor å bare sveipe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Audiot skrev (2 minutter siden):

Hahaha samme her! 🤣 Fikk nettopp ny iPhone12 etter å ha vært trofast Samsung-bruker. Den første uka gikk jeg alltid ut av applikasjonene fordi jeg sveipet opp hele tida. (Jeg innstilte telefonen på uten synlige navigeringslinjer)

Jeg hadde ikke toppmodellene av samsung før, jeg hadde de i midterste prisklasse. Men iPhone er definitivt mye kjappere på alle områder, og det oppstår mye mindre feilmeldinger som er relativt vanlig i Android. Appene er også mye bedre utviklet i iPhone, spesielt om du bruker Snapchat, Instagram og Facebook har jeg erfart. FaceID er et stort pluss. Liker også den lille vibreringa som mobilen gir når man trykker på enkelte ting/responderer med når f.eks. FaceID ikke virker.

Men til TS, jeg savner også tilbakeknappen, men ellers savner jeg at man kan tukle mye mer med innstillingene. På iPhone skal alt gjøres så brukervennlig og lett at det er idiotsikkert. Gir du en Android til en som aldri har brukt det før, er det fort gjort at vedkommende endrer språk for deg og sletter en del apper (det har jeg erfart da jeg lånte mobilen min til en venn). Ellers er det ikke fryktelig mye jeg savner.

Får du Samsungs toppmodell S21 til Black-week prisen ville jeg nesten gått for den i stedet for ny iPhone, dersom du er fornøyd med telefonen fra før av. Det er enorm prisforskjell for så og si like god mobil. Det kommer bare an på dine prioriteringer og hva du vektlegger. For meg var godt utviklet apper ganske viktig, og å prøve ut noe nytt.

Anonymkode: 4a3c3...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hvis ikke du er en ganske avansert bruker som trenger avanserte muligheter og driver med ting utenfor det vanlige økosystemet så er det nok ikke så mange problemer du vil møte på (Android gir deg flere muligheter enn iOS). Ting bare gjøres på en litt annen måte, men det blir man fort vant til.

Endret av jabx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Får du Samsungs toppmodell S21 til Black-week prisen ville jeg nesten gått for den i stedet for ny iPhone, dersom du er fornøyd med telefonen fra før av. Det er enorm prisforskjell for så og si like god mobil. Det kommer bare an på dine prioriteringer og hva du vektlegger. For meg var godt utviklet apper ganske viktig, og å prøve ut noe nytt.

TS er på jakt etter en mindre telefon og da blir nok S21 med sin 6,2" skjerm totalt skivebom ;)

iPhone Mini sin 5,4" er i største laget den synes jeg. Men den er ikke noe særlig større fysisk enn SE med 4,7" da SE har Touch-ID og hjem-knapp. Dermed dekker ikke skjermen hele fronten slik som på Mini. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
-jk- skrev (6 minutter siden):

TS er på jakt etter en mindre telefon og da blir nok S21 med sin 6,2" skjerm totalt skivebom ;)

iPhone Mini sin 5,4" er i største laget den synes jeg. Men den er ikke noe særlig større fysisk enn SE med 4,7" da SE har Touch-ID og hjem-knapp. Dermed dekker ikke skjermen hele fronten slik som på Mini. 

Fikk ikke med meg det nei, hehe.

Men da er det ganske vanskelig å få en god samsung-modell, da de fleste er ganske store. 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for mange nyttige svar! 

Det er som sagt størrelsen som er litt relevant her, jeg ønsker meg en som det faktisk går an å ha i jakkelomma eller bukselomma. Ellers hadde jeg nok gått for Samsung igjen, da jeg i bunn og grunn er fornøyd med denne.

Dette med tilbakeknappen er faktisk noe jeg har tenkt på. Bruker denne ganske aktivt, men det er helt sikkert bare en vanesak. 

Jeg bruker ikke telefonen til annet enn sms, samtaler og sosiale medier, så de avanserte innstillingene som android tilbyr, benytter jeg meg i svært liten grad av. 

Har også vært betenkt mtp batteriet, for det sier seg vel selv at batteriet i en mindre telefon har mindre kapasitet. Er ikke voldsomt fornøyd med batteriet i samsungen jeg har nå heller i grunn, har stort sett 5% igjen når jeg legger meg. Og vil helst slippe å lade mer enn en gang om dagen, noe jeg i blant må nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Takk for mange nyttige svar! 

Det er som sagt størrelsen som er litt relevant her, jeg ønsker meg en som det faktisk går an å ha i jakkelomma eller bukselomma. Ellers hadde jeg nok gått for Samsung igjen, da jeg i bunn og grunn er fornøyd med denne.

Dette med tilbakeknappen er faktisk noe jeg har tenkt på. Bruker denne ganske aktivt, men det er helt sikkert bare en vanesak. 

Jeg bruker ikke telefonen til annet enn sms, samtaler og sosiale medier, så de avanserte innstillingene som android tilbyr, benytter jeg meg i svært liten grad av. 

Har også vært betenkt mtp batteriet, for det sier seg vel selv at batteriet i en mindre telefon har mindre kapasitet. Er ikke voldsomt fornøyd med batteriet i samsungen jeg har nå heller i grunn, har stort sett 5% igjen når jeg legger meg. Og vil helst slippe å lade mer enn en gang om dagen, noe jeg i blant må nå.

Tror ikke du både kan få god batterilevetid og liten størrelse på mobil dessverre.

Hva er viktigst for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Tror ikke du både kan få god batterilevetid og liten størrelse på mobil dessverre.

Hva er viktigst for deg?

Tja, godt spørsmål. Så lenge jeg kan holde meg til å lade kun en gang daglig er jeg i grunn fornøyd, men vet ikke om det er realistisk med iPhone 13 mini...? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

,);)Tja, godt spørsmål. Så lenge jeg kan holde meg til å lade kun en gang daglig er jeg i grunn fornøyd, men vet ikke om det er realistisk med iPhone 13 mini...? 

Jeg klarer meg fint med lading en gang om dagen med iPhone 12 mini, om jeg ikke bedriver ekstrem-bruk som f.eks kartprogram (som bruker GPS) i 10 timer i strekk eller mange timer med Candy Crush ;)

Den lader også veldig kjapt om du har en rask lader (minimum 18W). Tar bare et kvarter for å øke med 50% da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
-jk- skrev (5 minutter siden):

Jeg klarer meg fint med lading en gang om dagen med iPhone 12 mini, om jeg ikke bedriver ekstrem-bruk som f.eks kartprogram (som bruker GPS) i 10 timer i strekk eller mange timer med Candy Crush ;)

Den lader også veldig kjapt om du har en rask lader (minimum 18W). Tar bare et kvarter for å øke med 50% da. 

Godt å høre!  Lite ekstrembruk her. Går mest i facebook, messenger, snap, VG osv.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er viktigst for deg?

Samsung har ræva batteritid da, så en iPhone kan umulig være dårligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
jabx skrev (51 minutter siden):

Min opplevelse med min nye iPhone 12 er at den har ræva batteritid i forhold til samsungen jeg hadde da den var ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
jabx skrev (1 time siden):

Idiotisk generalisering.

Anonymkode: ec455...bb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...