missluna Skrevet 16. oktober 2005 #1 Skrevet 16. oktober 2005 Min gutt er fire måneder gammel og spiser på hendene sine hele tiden. Han slever som en hund og begynner helt plutselig å gråte til tider. Er det tann på vei? *glede seg* Når fikk din(e) lille tenner?
Gjest gjesta Skrevet 16. oktober 2005 #3 Skrevet 16. oktober 2005 Nå har jeg ikke barn selv, men er tante til flere søte små Husker bare at en fikk tenner to dager før han ble syv måneder, og den siste fikk tenner når han var fem måneder. Rundt 6 måneder er sikkert gjennomsnittet, men det klør nok en god stund før de titter opp.
Pasha Skrevet 16. oktober 2005 #4 Skrevet 16. oktober 2005 tittet i babyboka mi jeg selv fikk de første tennene da jeg var rundt 4 mnd (2 tenner fikk jeg da) deretter kom de fleste i 6-8 mnds alder.
Mrs. K Skrevet 16. oktober 2005 #5 Skrevet 16. oktober 2005 Gutten min fikk de 2 første tennene på sin 4-månedersdag (bare derfor jeg husker det).
Nala Skrevet 16. oktober 2005 #6 Skrevet 16. oktober 2005 Storesøster (nå tre år) fikk sin første tann da hun var ti måneder gammel. Lillesøster (ni måneder) fikk sin første tann da hun var seks måneder gammel.
Veronal Skrevet 16. oktober 2005 #7 Skrevet 16. oktober 2005 (endret) *poff* Endret 28. november 2006 av Veronal
Gjest skindeep Skrevet 16. oktober 2005 #8 Skrevet 16. oktober 2005 Min lille klødde etter tenner fra hun var 4 måneder, men fikk ikke sin første tann før hun var 10 mnd. Nå er hun 15 mnd og har fått 7 tenner ( og flere på vei ser jeg )
Cr@sh Skrevet 16. oktober 2005 #9 Skrevet 16. oktober 2005 Gutten min (nå 16 mnd) fikk sine to første tenner da han var 3 1/2 mnd. Så kom resten som perler på en snor fra han var ca 1/2 år.
Fibonacci Skrevet 16. oktober 2005 #10 Skrevet 16. oktober 2005 Sønnen vår fikk den 1. tanna da han var 8 mnd., og så kom de jevnt og trutt fram til ca. 11 måneder, 8 i tallet (4 oppe og 4 nede) Nå er han snart ett år og vi lurer på om det kommer jeksler...
Chiquita Skrevet 16. oktober 2005 #11 Skrevet 16. oktober 2005 Lillebanan fikk de første to tennene nede da han var 4,5 mnd gammel. Så kom to til nede da han var 7 mnd, og første tann oppe kom da han var 8 mnd
Gjest Violetta Skrevet 16. oktober 2005 #12 Skrevet 16. oktober 2005 Min datter fikk sin første tann da hun var 3,5 mnder gammel. Den neste kom to uker etter.
Gjest gjest1 Skrevet 17. oktober 2005 #13 Skrevet 17. oktober 2005 Våknet dere bare opp en dag, og så poff! Så var det en tann der inne? Eller? :klø: Min gutt spiser på hendene sine, men jeg vet ikke om det er fordi han er kommet til stadiet hvor alt skal i munnen, eller om han klør i munnen. (Han er snart 4 måneder.)
Apple- Skrevet 17. oktober 2005 #14 Skrevet 17. oktober 2005 Lilleeple var 9 mndr da den første kom, 10 mndr på den neste og så kom det ingenting på 5 mndr... Han var søt, da, 15 mndr gammel og med bare to tenner nede. Først blir gommene hvite og harde, så bryter det igjennom en liten hvit porselensbit. Hos lilleeple skjedde alt uten noe særlig hyling eller sikling (men han siklet generelt mye fra før av), men dette er vel veldig generelt. Noen av tennene vokste opp ganske fort, andre syns jeg liksom aldri kom helt opp. Jeg hadde hørt på forhånd at det kan gjøre veldig vondt når så store barn som min får tenner, fordi gommene da visstnok har blitt så harde (og vanskeligere for tennene å bryte gjennom). Hos oss gikk det som sagt veldig greit, mens en venninne av meg sin 3 mndr gamle datter gråt og siklet i dagesvis da første tann var på vei.
Lula Skrevet 17. oktober 2005 #15 Skrevet 17. oktober 2005 Min gutt fikk første tann da han var 4 mnd. Han begynte å bite på hendene og sikle masse ca 1mnd før dette. De aller fleste babyer begynner å gnage på hendene i 3mnd alder selv om tennene fortsatt kan være laaangt unna for noen så det behøver ikke bety noe..
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2005 #16 Skrevet 17. oktober 2005 Sønnen vår fikk tenner på rekke og rad fra han var fire måneder. Det var faktisk ganske slitsomt.
Musemor Skrevet 17. oktober 2005 #17 Skrevet 17. oktober 2005 Min gutt er fire måneder gammel og spiser på hendene sine hele tiden. Han slever som en hund og begynner helt plutselig å gråte til tider. Er det tann på vei? *glede seg* Når fikk din(e) lille tenner? ← Hehe.. Høres akkurat ut som min lille gutt (som er akkurat like gammel som din), bortsett fra det med griningen. . Har prøvd å kjenne inni munnen på ham men kjnner ikke antydninger til tenner ennå
Veronal Skrevet 17. oktober 2005 #18 Skrevet 17. oktober 2005 (endret) Våknet dere bare opp en dag, og så poff! Så var det en tann der inne? Akkurat sånn har det vært her i hvertfall. Endret 17. oktober 2005 av Veronal
Gjest prestekrage Skrevet 17. oktober 2005 #19 Skrevet 17. oktober 2005 Her i huset kom det ingen tenner før hun var nesten 13 mnd!!! (i følge termin 10 mnd). Sønnen til venninnna mi hadde en tann da han ble født..
Nanella Skrevet 17. oktober 2005 #20 Skrevet 17. oktober 2005 Jenta mi fikk sin første tann når hun var 5 mnd. Nå er hun 11 mnd og har 8 vanlig tenner + jeksler nede på ene siden. De vanlige tennene merket vi ikke noe særlig til, men jekslene DE merket vi ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå