Gå til innhold

Student med Familie/ Trondheim

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen som har erfaring med studentleiligheter for familie på Moholt i Trondheim?

Lurer litt på hvor stor plass det er i disse leilighetene. Generelt litt rundt det å være student der med barn.

Har 1 barn i barnehagealder og 1 som begynner på skolen samtidig med studiestart.

Mannen følger med på lasset, han tar antakelig opp noen fag, han er ikke Norsk men vi antar at han har alle rettigheter på plass til høsten 2023.

Det er ikke snakk om å begynne før 2023 så har god tid 🥸

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har ikke så mange fireroms mener jeg å huske, så barna må belage seg på å dele. Ellers ligger studentbyen sentralt til, med kort avstand til butikker og campus, så lenge du ikke skal studere på Tungasletta. Er ikke så alt for langt til marka heller, og en del lekeplasser rundt om kring. Bydelsbibliotek har de også fått. Er noen år siden jeg og mine venner bodde der, men vi trivdes, både de med og uten barn. Følte det var veldig sosialt, og vi møttes ute til grilling etc.

Anonymkode: 7a026...1f7

AnonymBruker
Skrevet

Vi har bodd i familieleilighet på Moholt (Prestekrageveien), men det er 15 år siden så jeg kan bare snakke for hvordan det var da. Vet ikke om de har bygd nye nå eller hva.

Men den vi fikk utdelt var 48 kvm. Hadde ett soverom og så vidt meg bekjent så hadde alle våre naboblokker også dette. Folk løste det forskjellig, f.eks at barna delte soverommet mens mor/foreldre lå i stua. Kjente ei alenemor der med tre barn som klarte seg fint. Selv delte vi rommet med vårt ene barn de 5 årene vi bodde der.

Våre år var veldig fine! Området er så fint og barnevennlig som det er mulig å få føler jeg. Lekeplasser og trafikkfrie stier rundt omkring. Lett med sykling og fine akebakker. Alt man trenger i gåavstand, og meget god kollektivtrafikk. Barnet vårt gikk i barnehagen som nesten var naboen til blokken vår. Veldig fin barnehage som var flinke med studenter og tok hensyn (husker bl.a at de hadde opplegg for syke barn dersom man fikk det på eksamensdag) og barnepass på kveldstid dersom man måtte studere da.
Var også gode økonomiske vilkår. Med lav inntekt fikk vi som studentforeldre både bostøtte og moderasjon på barnehagekontigenten.

Anonymkode: 20a7f...558

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Tusen takk for svar :)

så på SIT sine sider før jeg spurte og det ser virkelig bra ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...