AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #1 Skrevet 30. desember 2021 Hei, Jeg har et dilemma. Jeg ble ankeloperert etter et stygt ankelbrudd i høst og skal nå tilbake i jobb (fysisk aktiv jobb). Jeg mener at å gå mye innendørs skal gå greit. Det som gir meg en del angst er veien til og fra jobb. Foten er fortsatt ustabil, stiv og vond. Føler jeg ikke har helt kontakt med den på en måte. Jeg vrikker veldig lett. Støvlene jeg har fra før er med litt høy såle og stiv såle. Føler jeg har enda mindre kontakt med bakken og har allerede rukket å miste balansen flere ganger på vinterføre. Bare sånne små ujevnheter er nok til at jeg velter. Så kom jeg over konseptet barbent støvler. Der er skoen utformet mer som om man har bakke kontakt og er mer fleksibel såle. Ser for meg at jeg vil lettere kunne stabilisere foten. Men jeg trenger litt råd. Hva tror dere? Gir dette mening? Jeg er rett og slett desperat etter fottøy som gir meg trygghet og følelse av stabilitet til og fra jobb. Anonymkode: 9bccf...97a
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #2 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Føler jeg har enda mindre kontakt med bakken og har allerede rukket å miste balansen flere ganger på vinterføre. Bare sånne små ujevnheter er nok til at jeg velter. Jeg ville ha brukt krykker for å unngå å velte, samt bruke brodder når det er glatt ute. Anonymkode: cf77d...074
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #3 Skrevet 30. desember 2021 Kjøp sko på Drevelin eller lignende! Anonymkode: a2a39...fe6 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #4 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ville ha brukt krykker for å unngå å velte, samt bruke brodder når det er glatt ute. Anonymkode: cf77d...074 Jo jeg bruker krykker, men velter likevel. Det skal liksom ingenting til før ankelen gir etter. Føler skoene gjør alt verre- men er det innbilning? Jeg er liksom usikker på om frykten for å ramle gjør at jeg ikke tenker klart. og at jeg ilegger skoene mer skyld enn nødvendig. Skal sies at jeg har skeiv benstilling fra før. kulden gjør selvsagt også foten stiv i seg selv med alle skruene, platene som nok blir påvirket av kulden. Anonymkode: 9bccf...97a
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #5 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jo jeg bruker krykker, men velter likevel. Det skal liksom ingenting til før ankelen gir etter. Føler skoene gjør alt verre- men er det innbilning? Jeg er liksom usikker på om frykten for å ramle gjør at jeg ikke tenker klart. og at jeg ilegger skoene mer skyld enn nødvendig. Skal sies at jeg har skeiv benstilling fra før. kulden gjør selvsagt også foten stiv i seg selv med alle skruene, platene som nok blir påvirket av kulden. Anonymkode: 9bccf...97a Kan du ordne med henvisning til ortoped for å få råd og hjelp og for å eventuelt få spesialtilpassede sko? Anonymkode: cf77d...074 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #6 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jo jeg bruker krykker, men velter likevel. Kanskje det beste hadde vært å bruke en rullator i en periode? Slik at du ikke risikerer å falle og skade deg. Anonymkode: cf77d...074 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #7 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg ble ankeloperert etter et stygt ankelbrudd i høst AnonymBruker skrev (25 minutter siden): jeg bruker krykker, men velter likevel. Her hadde jeg avsolutt valgt rullator! Du ønsker vel ikke å risikere flere stygge brudd? Anonymkode: cf77d...074 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #8 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Kan du ordne med henvisning til ortoped for å få råd og hjelp og for å eventuelt få spesialtilpassede sko? Anonymkode: cf77d...074 Jeg har kontakt med ortoped via sykehuset- ortopeden som opererte meg. Men kirurgen kom ikke med noen råd vedrørende fottøyet, annet enn «ja det er kjipt og dessverre bidrar nok kulden til at det blir stivere». Så jeg tenkte at dette måtte jeg finne litt ut på egenhånd 😅 Og kom på denne fantastiske ideen med barfot støvel Anonymkode: 9bccf...97a 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #9 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Her hadde jeg avsolutt valgt rullator! Du ønsker vel ikke å risikere flere stygge brudd? Anonymkode: cf77d...074 Rullator er absolutt en god ide- det eneste er om hjulene setter seg fast i snøen- men de er kanskje laget for å takle vinterføre. 🤔 men det er en veldig god ide. Må ta en tur innom hjelpemiddelsentralen. Jeg gikk med sånn høy prekestol rullator tidligere i prosessen, inne på kjøpesenter/butikk for å avlaste benet fullstendig mens jeg handlet og kunne henge poser på. Da fikk jeg faktisk kjeft av en eldre dame, som mente at jeg burde kun bruke krykker ettersom jeg var såpass ung. 😄 Anonymkode: 9bccf...97a 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #10 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har kontakt med ortoped via sykehuset- ortopeden som opererte meg. Men kirurgen kom ikke med noen råd vedrørende fottøyet, annet enn «ja det er kjipt og dessverre bidrar nok kulden til at det blir stivere». Så jeg tenkte at dette måtte jeg finne litt ut på egenhånd 😅 Og kom på denne fantastiske ideen med barfot støvel Anonymkode: 9bccf...97a Mulig jeg skrev feil da jeg skrev ortoped. Det er kanskje en ortopediingeniør som lager spesialtilpassede sko. Få fastlege til å henvise deg. Anonymkode: cf77d...074
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #11 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Mulig jeg skrev feil da jeg skrev ortoped. Det er kanskje en ortopediingeniør som lager spesialtilpassede sko. Få fastlege til å henvise deg. Anonymkode: cf77d...074 Åja, ja det har du nok rett i faktisk.. men vil de bruke slike ressurser på folk med «bare» kompliserte brudd da? 🙂 Jeg blir jo antakeligvis helt bra, men det tar jo sin tid dette og er uvant. Bare det å få på seg vinterstøvelen er en prosess, selv om jeg fjernet lissene for å få trøkka nedi den ene tjukke ankelen min. 😄 Anonymkode: 9bccf...97a
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #12 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Åja, ja det har du nok rett i faktisk.. men vil de bruke slike ressurser på folk med «bare» kompliserte brudd da? 🙂 Jeg blir jo antakeligvis helt bra, men det tar jo sin tid dette og er uvant. Bare det å få på seg vinterstøvelen er en prosess, selv om jeg fjernet lissene for å få trøkka nedi den ene tjukke ankelen min. 😄 Anonymkode: 9bccf...97a Ja, det tror jeg. Anonymkode: cf77d...074
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå