AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #1 Skrevet 30. desember 2021 Jeg startet hos en privatpraktiserende behandler i år, men det har vært veldig opp og ned. Jeg sliter med å føle meg trygg. Jeg synes behandler ser skummel ut. Utstrålingen til behandler gir meg en dårlig følelse. Jeg blir såret av ting som sies, og har sittet igjen i fullstendig kaos flere ganger etter timene. Jeg føler for å snakke hele timen, fordi jeg er livredd for hva behandler kan svare på det jeg forteller. Konstant redd for å ikke bli møtt. Føler ikke jeg kan snakke fritt, og føler for å unngå visse temaet pga. frykt for vedkommendes respons. Jeg står på venteliste til ny fastlege, og vurderer å be om å bli henvist til ny avtalespesialist. Opplever ikke helt at vi har kjemi, men er usikker på hvorvidt jeg skal gi behandlingen flere sjanser eller ikke. Flere som har vært gjennom det samme?? Anonymkode: 8e6ca...2b7
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #2 Skrevet 30. desember 2021 Hvor lenge har du gått til denne behandleren? Har du forsøkt å snakke med ham eller henne om det du skriver her? jeg har opplevd at det snur og ble bedre etter at jeg tok opp noe jeg opplevde som vanskelig i behandlingen. Har og opplevd en annen gang der det ikke fungerte og det beste var å slutte. Jeg ville forsøkt å snakke om det før du avslutter. Anonymkode: 03a7b...571 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #3 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvor lenge har du gått til denne behandleren? Har du forsøkt å snakke med ham eller henne om det du skriver her? jeg har opplevd at det snur og ble bedre etter at jeg tok opp noe jeg opplevde som vanskelig i behandlingen. Har og opplevd en annen gang der det ikke fungerte og det beste var å slutte. Jeg ville forsøkt å snakke om det før du avslutter. Anonymkode: 03a7b...571 Vi har hatt 12 samtaler, så ca. 3 måneder. Kjenner jeg gruer meg veldig til å skulle tilbake over nyttår. Sist gang ble det så vanskelig å være der at jeg bare gikk fra timen i full krisetilstand. Jeg har forsøkt å snakke om manglende trygghetsfølelse før, og timene har vært veldig blandet. Noen bra timer, noen helt jævlige. Som sistnevnte. Føler egentlig ikke at det kan repareres det som skjedde sist. Ts Anonymkode: 8e6ca...2b7
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #4 Skrevet 30. desember 2021 Kan du forsøke en gang til og si at du har noe å ta opp som du synes er vanskelig å snakke om, men det kommer i veien for behandlingen og du vil at dere ser på det sammen? eventuelt om du kan skrive noe ned? Min behandler blir glad når jeg tar opp ting jeg reagerer på i timene. Jeg vet ikke om din er likedan, men om du forsøker og det ikke føles riktig kan du avslutte og bli henvist til noen andre. Anonymkode: 03a7b...571
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #5 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kan du forsøke en gang til og si at du har noe å ta opp som du synes er vanskelig å snakke om, men det kommer i veien for behandlingen og du vil at dere ser på det sammen? eventuelt om du kan skrive noe ned? Min behandler blir glad når jeg tar opp ting jeg reagerer på i timene. Jeg vet ikke om din er likedan, men om du forsøker og det ikke føles riktig kan du avslutte og bli henvist til noen andre. Anonymkode: 03a7b...571 Jeg må nok uansett tilbake til neste time som er satt opp og se om vi kan snakke om det da. Jeg føler jeg har distansert meg emosjonelt fra behandleren. Har ingenting å si til vedkommende etter det som skjedde sist. Jeg fortalte om en traumatisk hendelse hvor jeg trodde jeg skulle dø, og jeg fikk ingen validering. Bare avvisning, bagatellisering og følelse av at gjerningsperson ble forsvart og ansvar lagt over på meg for det som skjedde. Takk for tips. Tenker jeg skal forsøke, og uansett ta en samtale med den nye fastlegen om dette når ventelisten slipper opp for nye pasienter. Tror han legen er veldig ålreit. Ts Anonymkode: 8e6ca...2b7 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #6 Skrevet 30. desember 2021 Det er godt mulig det ikke er en god match med behandleren du har nå, men om du får snakket med ham og forklart hvordan du opplever det på en åpen måte uten å anklage han-er det kanskje mulig å løse noe av det. Da jeg tok opp noe som jeg ble satt ut av med min behandler var han fantastisk. Han hørte virkelig hva jeg sa og han sa unnskyld. Så det kan hjelpe å snakke om det. Uansett hva som skjer har du hvertfall forsøkt og vet mer om hva som er viktig for deg i en behandlingssituasjon. lykke til! Anonymkode: 03a7b...571
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #7 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er godt mulig det ikke er en god match med behandleren du har nå, men om du får snakket med ham og forklart hvordan du opplever det på en åpen måte uten å anklage han-er det kanskje mulig å løse noe av det. Da jeg tok opp noe som jeg ble satt ut av med min behandler var han fantastisk. Han hørte virkelig hva jeg sa og han sa unnskyld. Så det kan hjelpe å snakke om det. Uansett hva som skjer har du hvertfall forsøkt og vet mer om hva som er viktig for deg i en behandlingssituasjon. lykke til! Anonymkode: 03a7b...571 Takk for fint svar Det er også noe av problemet mitt - jeg synes det er så vanskelig å ta det opp, fordi jeg er redd for å kritisere og være anklagende. Jeg vil ikke såre tilbake. Veldig bra at du ble møtt på en god måte og fikk en unnskyldning. Takk ☺️❤️ Ts Anonymkode: 8e6ca...2b7 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #8 Skrevet 30. desember 2021 Kan du skrive det ned og la behandleren lese det kanskje? Anonymkode: bffad...3bb
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #9 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg startet hos en privatpraktiserende behandler i år, men det har vært veldig opp og ned. Jeg sliter med å føle meg trygg. Jeg synes behandler ser skummel ut. Utstrålingen til behandler gir meg en dårlig følelse. Jeg blir såret av ting som sies, og har sittet igjen i fullstendig kaos flere ganger etter timene. Jeg føler for å snakke hele timen, fordi jeg er livredd for hva behandler kan svare på det jeg forteller. Konstant redd for å ikke bli møtt. Føler ikke jeg kan snakke fritt, og føler for å unngå visse temaet pga. frykt for vedkommendes respons. Jeg står på venteliste til ny fastlege, og vurderer å be om å bli henvist til ny avtalespesialist. Opplever ikke helt at vi har kjemi, men er usikker på hvorvidt jeg skal gi behandlingen flere sjanser eller ikke. Flere som har vært gjennom det samme?? Anonymkode: 8e6ca...2b7 Har du erfart negativ respons fra denne behandleren? I så fall, hva sa behandleren? Anonymkode: eed2f...4e5
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #10 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): eg fortalte om en traumatisk hendelse hvor jeg trodde jeg skulle dø, og jeg fikk ingen validering. Bare avvisning, bagatellisering og følelse av at gjerningsperson ble forsvart og ansvar lagt over på meg for det som skjedde. Bør man ikke sende inn klage når behandler gjør slikt? Anonymkode: eed2f...4e5 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #11 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Kan du skrive det ned og la behandleren lese det kanskje? Anonymkode: bffad...3bb Det har jeg gjort tidligere. Behandler leste, men det var ikke mye jeg orket å snakke om temaet. Det ble for vondt, så det er godt mulig at den saken også har gjort noe med trygghetsfølelsen. AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Har du erfart negativ respons fra denne behandleren? I så fall, hva sa behandleren? Anonymkode: eed2f...4e5 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Bør man ikke sende inn klage når behandler gjør slikt? Anonymkode: eed2f...4e5 Jeg vet sannelig ikke.. Jeg syntes hele måten å møte meg på var så drøy at jeg bare gikk derifra.. ts Anonymkode: 8e6ca...2b7
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #12 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det har jeg gjort tidligere. Behandler leste, men det var ikke mye jeg orket å snakke om temaet. Det ble for vondt, så det er godt mulig at den saken også har gjort noe med trygghetsfølelsen. Jeg vet sannelig ikke.. Jeg syntes hele måten å møte meg på var så drøy at jeg bare gikk derifra.. ts Anonymkode: 8e6ca...2b7 Hvor i landet er dette? Behandlerens oppførsel minner om oppførselen til en behandler som en venn fortalte om. Anonymkode: eed2f...4e5
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #13 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bør man ikke sende inn klage når behandler gjør slikt? Anonymkode: eed2f...4e5 Til hvem? Mange privatpraktiserende psykologer har enkeltpersonforetak. De er sjefen. Helsetilsynet sjekker ikke engang mistenkelige dødsfall så jeg tror de gir f i denne saken. Anonymkode: e9e61...4f6
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #14 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Til hvem? Mange privatpraktiserende psykologer har enkeltpersonforetak. De er sjefen. Helsetilsynet sjekker ikke engang mistenkelige dødsfall så jeg tror de gir f i denne saken. Anonymkode: e9e61...4f6 Statsforvalteren. Anonymkode: eed2f...4e5
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #15 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Statsforvalteren. Anonymkode: eed2f...4e5 Jeg har ikke tenkt tanken på å klage. Jeg setter pris på svarene her. Har vært redd for at jeg overreagerer. Saken er sår for meg, så det var vondt å bli møtt sånn. Det frister heller bare å slutte hos behandleren og bli henvist til en ny. Vet ikke hvor langt jeg kommer med å klage.. ts Anonymkode: 8e6ca...2b7
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #16 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Statsforvalteren. Anonymkode: eed2f...4e5 Da havner klagen i et offentlig arkiv. Det hjelper ikke TS og fører ikke til endring. Dessverre. Anonymkode: e9e61...4f6
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #17 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har ikke tenkt tanken på å klage. Jeg setter pris på svarene her. Har vært redd for at jeg overreagerer. Saken er sår for meg, så det var vondt å bli møtt sånn. Det frister heller bare å slutte hos behandleren og bli henvist til en ny. Vet ikke hvor langt jeg kommer med å klage.. ts Anonymkode: 8e6ca...2b7 Jeg forstår. Det viktige med å klage, er jo at andre pasienter i fremtiden forhåpentligvis slipper å bli utsatt for det samme som deg av samme behandler. Anonymkode: eed2f...4e5 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #18 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da havner klagen i et offentlig arkiv. Det hjelper ikke TS og fører ikke til endring. Dessverre. Anonymkode: e9e61...4f6 Er det slik at Statsforvalteren ikke gjør noe aktivt med de klagene som han mottar? Anonymkode: eed2f...4e5
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #19 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hvor i landet er dette? Behandlerens oppførsel minner om oppførselen til en behandler som en venn fortalte om. Anonymkode: eed2f...4e5 Kunne minne om en jeg har gått til. Det tok helt knekken på meg. Hadde ett håp om å komme tilbake i jobb men ting som ble sagt og ikke sagt i det terapirommet gjorde alt så mye verre at jeg ikke klarte det. Anonymkode: d0278...44d
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #20 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg forstår. Det viktige med å klage, er jo at andre pasienter i fremtiden forhåpentligvis slipper å bli utsatt for det samme som deg av samme behandler. Anonymkode: eed2f...4e5 Jeg skal tenke på det. Den forrige privatpraktiserende behandleren fungerte det heller ikke med. Der også ble jeg møtt på helt hårreisende måter, og det endte med at jeg kastet opp og aldri turte å komme tilbake. Og nå dette med ny behandler. Føler ikke jeg har noe å snakke med denne om etter det som skjedde før jul. Og folk må jo tenke at det er meg som er problemet når jeg har vært hos to privatpraktiserende behandlere og ingen er match. Og kanskje er jeg problemet. Jeg er ikke fremmed for det. Men jeg har flere hjelpere i systemet som jeg virkelig matcher med og har en åpen og god relasjon til, så det er ikke det at «alle er gale». Jeg vet ikke. Snakket så vidt med en annen behandler om det før jul. Hun sitter også med samme inntrykk av at det kanskje ikke er match med den andre, og mener at det er bedre å vente på ny (som er bra) enn å holde ut med noe som ikke fungerer. Men det er lange ventelister. Da jeg avsluttet behandlingen med den forrige tok det meg nesten ett år å komme til ny. Så det frister lite å vente enda et år, men må man så må man. Ts Anonymkode: 8e6ca...2b7 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå