AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #1 Skrevet 30. desember 2021 Hvordan forholder du deg til de? Anonymkode: 4ada5...701
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #2 Skrevet 31. desember 2021 Hva er det? Anonymkode: 3e1bc...773
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #3 Skrevet 4. januar 2022 Jeg kjenner en del som er woke. Jeg synes det kan være litt slitsomt og frustrerende når vi snakker om politikk, spesielt siden de aldri lar meg forklare helt hva jeg mener før de "stenger av". Jeg er jo for mye av det samme, jeg er i mot rasisme og kjønnsdiskriminering, men jeg er også i mot å boikotte kultur på basis av hvordan kunstneren er på fritida og jeg er for mer eller mindre full ytringsfrihet. De jeg kjenner som er woke vil ikke høre andres mening eller diskutere noe. De vil gjerne dømme noen som rasist eller egoist (om noen er på høyresida) og så gå videre. Anonymkode: fdee5...b49 9
Blueberrymuffin Skrevet 4. januar 2022 #4 Skrevet 4. januar 2022 (endret) Kjenner en som er såkalt woke. Han mener at koronaviruset ikke eksisterer, er en bluff og at vaksinene inneholder en microship som får signaler fra 5G master. Han er imot legemiddler og sykehus, og tror på at big pharma gjør folk syke for å tjene penger på behandling og medisiner. Han er arbeidsledig, ufør (sannsynligvis på livstid), har store psykiatriske problemer (flere diagnoser), vært inn og ut av psykiatrien, og vil nok aldri kunne fungere normalt i et samfunn pga de store utfordringene han har. Hvordan jeg forholder meg til det? Jeg forholder meg til at de «woke»e holdningene hans er et resultat av de psykiske lidelsene han har. Og hver gang han kommer med woke meninger og konspirasjonstull så unnskylder jeg det med at han er syk og ikke forstår bedre. Endret 4. januar 2022 av Blueberrymuffin
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #5 Skrevet 4. januar 2022 Blueberrymuffin skrev (1 minutt siden): Kjenner en som er såkalt woke. Han mener at koronaviruset ikke eksisterer, er en bluff og at vaksinene inneholder en microship som får signaler fra 5G master. Han er imot legemiddler og sykehus, og tror på at big pharma gjør folk syke for å tjene penger på behandling og medisiner. Han er arbeidsledig, ufør (sannsynligvis på livstid), har store psykiatriske problemer (flere diagnoser), vært inn og ut av psykiatrien, og vil nok aldri kunne fungere normalt i et samfunn pga de store utfordringene han har. Hvordan jeg forholder meg til det? Jeg forholder meg til at de «woke»e holdningene hans er et resultat av de psykiske lidelsene han har. Og hver gang han kommer med woke meninger og konspirasjonstull så unnskylder jeg det med at han er syk og ikke forstår bedre. Du har misforstått, woke betyr at man er alt for opptatt av å være helt korrekt når det kommer til rasisme, krenkethet osv. Et teit begrep, forøvrig. Anonymkode: 17600...0e3 11
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #6 Skrevet 4. januar 2022 Jeg vet ikke om jeg kjenner noen som er... woke? Jeg vet at jeg ikke kjenner noen som jobber i redpill i alle fall. https://www.redpill-linpro.com/ Anonymkode: 24384...fea
Entern Skrevet 4. januar 2022 #7 Skrevet 4. januar 2022 Jada. De er umulig å diskutere med. Så lenge man holder seg unna politikk går de noenlunde an, men noen av dem INSISTERER... 2
Entern Skrevet 4. januar 2022 #8 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Et teit begrep, forøvrig. Anonymkode: 17600...0e3 Egentlig ikke. Det er bedre enn SJW fordi det er litt mindre spesifikt (en woke person er ikke nødvendigvis en aktivist). Det er bedre enn raddis fordi mange raddiser ikke nødvendigvis har holdningene som kjennetegner woke/SJW. 2
Hannah80 Skrevet 4. januar 2022 #9 Skrevet 4. januar 2022 Ja, og hun er så PK at det blir latterlig. Skal forstå seg ihjel på absolutt alt. Og blir veldig ofte krenket på andres vegne. 11
Blueberrymuffin Skrevet 4. januar 2022 #10 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du har misforstått, woke betyr at man er alt for opptatt av å være helt korrekt når det kommer til rasisme, krenkethet osv. Et teit begrep, forøvrig. Anonymkode: 17600...0e3 Da beklager jeg misforståelsen. I vennegjengen min har vi de siste årene brukt woke som i «opplyst», som en slengbenevning for folk som «tror» de er «opplyste» fordi de tror på konspirasjonsteorier. Ble vel også brukt i serien South Park, hvor de hang ut antivaxxere som «woke». Men ser at det har en annen betydning som du sier, når jeg søkte det opp nå 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #11 Skrevet 4. januar 2022 Jeg jobber i et feministisk nettverk og både meg selv og alle mine kolleger er nok det man vil kalle woke. Noen er tidvis litt slitsomme, jeg er helt inne i loopen til enhver tid men føler likevel at jeg trår på eggeskall rundt de (og noen er så woke at de blir aktivt ekskluderende ovenfor folk som ikke henger like mye med som hva de gjør, noe som kanskje ikke er så woke av de). De fleste er skikkelig bra folk da og jeg stortrives. Anonymkode: 1270a...da2 4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #12 Skrevet 4. januar 2022 Entern skrev (10 minutter siden): Egentlig ikke. Det er bedre enn SJW fordi det er litt mindre spesifikt (en woke person er ikke nødvendigvis en aktivist). Det er bedre enn raddis fordi mange raddiser ikke nødvendigvis har holdningene som kjennetegner woke/SJW. Kanskje du har rett, kanskje jeg bare misliker det fordi jeg ikke kjenner noen personer som er sånn, og i 99% av tilfellene jeg har sett begrepet så er det brukt av noen som sutrer over at andre misliker tydelig rasistiske eller diskriminerende ting. Men det finnes vel personer som er alt for opptatt av sånt også selv om jeg aldri har snakket med dem. Jeg er veldig langt til venstre, men har litt mer klassisk marxistisk-arbeiderklasse-mentalitet og omgangskrets enn de som er veldig sarte av seg og veldig opptatt av språklig korrekthet som jeg leser dere andre beskriver. Anonymkode: 17600...0e3 3
Gjest rampenissen72 Skrevet 4. januar 2022 #13 Skrevet 4. januar 2022 Blueberrymuffin skrev (27 minutter siden): Kjenner en som er såkalt woke. Han mener at koronaviruset ikke eksisterer, er en bluff og at vaksinene inneholder en microship som får signaler fra 5G master. Han er imot legemiddler og sykehus, og tror på at big pharma gjør folk syke for å tjene penger på behandling og medisiner. Han er arbeidsledig, ufør (sannsynligvis på livstid), har store psykiatriske problemer (flere diagnoser), vært inn og ut av psykiatrien, og vil nok aldri kunne fungere normalt i et samfunn pga de store utfordringene han har. Hvordan jeg forholder meg til det? Jeg forholder meg til at de «woke»e holdningene hans er et resultat av de psykiske lidelsene han har. Og hver gang han kommer med woke meninger og konspirasjonstull så unnskylder jeg det med at han er syk og ikke forstår bedre. De jeg kjenner som har samme «tilstand», er også ufør. Eller han ene er ufør, han andre bare snylter på veninna mi. Jeg tror slike mennesker finner en slags trygghet og et fellesskap i «troen» sin. Det er ofte mennesker som sitter mye alene som forsvinner ned i det kanin hullet der.
Entern Skrevet 4. januar 2022 #14 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kanskje du har rett, kanskje jeg bare misliker det fordi jeg ikke kjenner noen personer som er sånn, og i 99% av tilfellene jeg har sett begrepet så er det brukt av noen som sutrer over at andre misliker tydelig rasistiske eller diskriminerende ting. Men det finnes vel personer som er alt for opptatt av sånt også selv om jeg aldri har snakket med dem. Jeg er veldig langt til venstre, men har litt mer klassisk marxistisk-arbeiderklasse-mentalitet og omgangskrets enn de som er veldig sarte av seg og veldig opptatt av språklig korrekthet som jeg leser dere andre beskriver. Anonymkode: 17600...0e3 I likhet med «PK» misbrukes begrepet woke en god del ja. 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #15 Skrevet 4. januar 2022 Selv er jeg MGTOW. Anonymkode: 6edbf...812
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #16 Skrevet 5. januar 2022 Ja, har et par venner som er veldig på det "JK.Rowling er djevelen" toget nå. Selvom ingen av de kan fortelle ordrett hva hun har sagt, for de har ikke lest det selv. Bare gjengir at hun vil at transpersoner skal dø. Noe hun selvsagt aldri har sagt. Jeg har bare gitt opp å diskutere. Anonymkode: 0ba7f...368 9
Juninho Skrevet 5. januar 2022 #17 Skrevet 5. januar 2022 Blueberrymuffin skrev (10 timer siden): Kjenner en som er såkalt woke. Han mener at koronaviruset ikke eksisterer, er en bluff og at vaksinene inneholder en microship som får signaler fra 5G master. Det der er ikke wokeness, det er antivaxxer. 6
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #18 Skrevet 5. januar 2022 ALLE som trer meningene sine hardt nedover hodet på andre folk hele tiden må bare holde kjeft spør du meg! Uansett hva det er. Er så lei av sånne på fb. Anonymkode: 3e1bc...773 2
Isambard Skrevet 5. januar 2022 #19 Skrevet 5. januar 2022 Nei, jeg kjenner ingen som er "woke" i ordets rette forstand. Jeg tror det er et ganske marginalt fenomen i noen kretser. Kunst og akademia. De kan ha uforholdsmessig stor innflytelse.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #20 Skrevet 5. januar 2022 Blueberrymuffin skrev (15 timer siden): Kjenner en som er såkalt woke. Han mener at koronaviruset ikke eksisterer, er en bluff og at vaksinene inneholder en microship som får signaler fra 5G master. Han er imot legemiddler og sykehus, og tror på at big pharma gjør folk syke for å tjene penger på behandling og medisiner. Han er arbeidsledig, ufør (sannsynligvis på livstid), har store psykiatriske problemer (flere diagnoser), vært inn og ut av psykiatrien, og vil nok aldri kunne fungere normalt i et samfunn pga de store utfordringene han har. Hvordan jeg forholder meg til det? Jeg forholder meg til at de «woke»e holdningene hans er et resultat av de psykiske lidelsene han har. Og hver gang han kommer med woke meninger og konspirasjonstull så unnskylder jeg det med at han er syk og ikke forstår bedre. Dette bildet illustrerer ganske godt va WOKE er. Anonymkode: 0adfe...541 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå