AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #1 Skrevet 30. desember 2021 Vi har to barn. Nr 1 er veldig lik meg og nr 2 er veldig lik far. Jeg og far har hatt det kjempevkselig i forholdet siden jeg ble gravid med nr 2. Vi hadde 3D bilder før fødsel og der lignet baby på meg, så jeg skapte meg en forestilling om at det skulle bli det samme. Så kom baby. Hadde ingen likheter med nr 1 eller meg. Altså det var som å se en fremmed. I tillegg hadde baby kollikk, så jeg sov veldig lite. Mannen hjalp minimalt til og sa at jeg måtte ta alt siden jeg hadde mest lyst på to barn. Nå når minste er 11 måneder er det litt bedre. Men jeg kjenner jeg misliker mannen min sykt mye(er mye psykisk vold mot meg) , og jeg er skuffet og syns det er vanskelig at lille ligner han. Føles litt som en sorg at jeg må se han så tydelig i baby også hvis jeg går fra han. Jeg prøver virkelig å ikke la dette påvirke min relasjon til baby og kanskje jeg til og med overkompenserer fordi jeg for dåelig samvittighet for følelsene mine. Noen som har opplevd det samme og har noen tips? Jeg skammer meg og har ikke turt å fortelle dette til noen før! Anonymkode: 51d87...93e 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #2 Skrevet 30. desember 2021 Hva er det jeg leser? Toner du virkelig et UL3d bilde av foster, til å ligne deg selv.. Ja da har du ingen andre å takke enn deg selv, så merkelige forhåpninger du skaper deg. Hvorfor får du barn med en mann du syntes er stygg? Og jeg forstår godt at dere begge er helt utmattet og hater hverandre, siden dere har to så tette og små babyer.. Herregud, du høres virkelig ikke så moden ut heller. Anonymkode: 7310b...391 19
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #3 Skrevet 30. desember 2021 Herregud. Anonymkode: 96f8f...a7b 7
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #4 Skrevet 30. desember 2021 Ehhh… hvis det er vanskelig at barna ligner på han, så er det vel ikke lurt å lage barn med han? sorry men du har skyti deg selv i leggen. Anonymkode: 22082...00a 13
Rosatoast Skrevet 30. desember 2021 #5 Skrevet 30. desember 2021 Hvor gammel var du igjen? Dette er det dummeste jeg har lest faktisk 11
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #6 Skrevet 30. desember 2021 Mine barn har lignet mest på sin far når de var baby og frem til 2-3, etter det har de blitt mer og mer lik meg. Så det kan godt hende at babyen din vil endre seg når den blir litt større. Anonymkode: ba862...cc8 5
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #7 Skrevet 30. desember 2021 Altså… Så det er sagt! Far er ikke stygg! Han er en kjekk mann. Og baby er helt nydelig! Men etter jeg ble gravid med nr to startet han å utsette meg for vold. Mest psykisk. Og det får meg til å mislike han og det er vanskelig å se han i baby. Ts Anonymkode: 51d87...93e 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #9 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hva er det jeg leser? Toner du virkelig et UL3d bilde av foster, til å ligne deg selv.. Ja da har du ingen andre å takke enn deg selv, så merkelige forhåpninger du skaper deg. Hvorfor får du barn med en mann du syntes er stygg? Og jeg forstår godt at dere begge er helt utmattet og hater hverandre, siden dere har to så tette og små babyer.. Herregud, du høres virkelig ikke så moden ut heller. Anonymkode: 7310b...391 Han er ikke stygg. Men ikke snill. To forksjellige ting. Men var kanskje uklar, er ca 2,5 år mellom de Anonymkode: 51d87...93e 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #10 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Altså… Så det er sagt! Far er ikke stygg! Han er en kjekk mann. Og baby er helt nydelig! Men etter jeg ble gravid med nr to startet han å utsette meg for vold. Mest psykisk. Og det får meg til å mislike han og det er vanskelig å se han i baby. Ts Anonymkode: 51d87...93e Da er det på tide å vurdere å gå ifra ham ❤ To av mine barn ligner på eksen min. Det irriterer meg faktisk litt. Men sånn er det jo bare. De er nydelige likevel. Anonymkode: 3394d...396 4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #11 Skrevet 30. desember 2021 Mine barn er som snytt ut av nesa på faren sin - som forøvrig nylig havnet i en 40 års krise og dro til Spania med en snelle for nyttår, mens jeg er hjemme med med to små kloner av han. Hater faren, elsker unga. Det har aldri falt meg inn å tenke sånn om barna selvom faren er et rasshøl .. Anonymkode: ec99a...bde 9
Daria Skrevet 30. desember 2021 #12 Skrevet 30. desember 2021 Det du bør fokusere på her er vel ikke utseende til babyen, som uansett kan og vil endre seg mye med alderen, men at din mann og barnas far er voldelig. Søk hjelp, både for din egen og barnas skyld. 8
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #13 Skrevet 30. desember 2021 Satser 3 bananer på at denne tråden kommer til å skli over i at far bedriver psykisk vold fordi ts ikke fikk forståelse for at hun er skuffet over at barnet ligner far. Hvorfor fikk du enda et barn med han? Psykisk vold begynner å bli så utvannet begrep at ingen har tiltro til det lenger. Dessverre. Anonymkode: 6c845...e11 5
NiceOrNothing Skrevet 30. desember 2021 #14 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Altså… Så det er sagt! Far er ikke stygg! Han er en kjekk mann. Og baby er helt nydelig! Men etter jeg ble gravid med nr to startet han å utsette meg for vold. Mest psykisk. Og det får meg til å mislike han og det er vanskelig å se han i baby. Ts Anonymkode: 51d87...93e Da bør du kanskje komme deg vekk fra far da? Umiddelbart . Man bor ikke med en person som utøver psykisk vold , med to små som «publikum « . Gå fra far , å bruk all din kjærlighet og tid på dine barn, uansett utseende . De kom helt uskyldig inn i denne verden . 6
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #15 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Satser 3 bananer på at denne tråden kommer til å skli over i at far bedriver psykisk vold fordi ts ikke fikk forståelse for at hun er skuffet over at barnet ligner far. Hvorfor fikk du enda et barn med han? Psykisk vold begynner å bli så utvannet begrep at ingen har tiltro til det lenger. Dessverre. Anonymkode: 6c845...e11 Men det har jo allerede skjedd, ts har allerede sagt at mannen driver med psykisk og fysisk vold. Anonymkode: c29a3...029 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #16 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Satser 3 bananer på at denne tråden kommer til å skli over i at far bedriver psykisk vold fordi ts ikke fikk forståelse for at hun er skuffet over at barnet ligner far. Hvorfor fikk du enda et barn med han? Psykisk vold begynner å bli så utvannet begrep at ingen har tiltro til det lenger. Dessverre. Anonymkode: 6c845...e11 Fikk en til fordi det startet ikke ordentlig før jeg var gravid. Jeg har heller aldri hatt behov av hans hjelp hjemme eller med barn før jeg ble gravid med nr to heller. Altså overskriften var egentlig for oppmerksomhet. I bunn og grunn handler det om at jeg får en vond følelse og blir stresset når far er i nærheten og og baby ligner han og gir meg det blikket som gir den følelsen. Og jeg har ikke den følelsen med nr en som ikke har de trekkene. Og jeg føler meg elendig som får de følelsene. Jeg er overrasket over at folk har behov for å prøve å henge ut uten å vite hele situasjonen eller alvoret i det her. Når det er sagt er allerede hjelpeinstanser snakket med og det blir et brudd grunnet situasjonen. Ville egentlig i bunn og grunn bare ha råd til hvordan jeg kan jobbe med den følelsen det blikket gir meg. Men ser jeg har uttrykt meg uklart. Og er kanskje vanskelig for andre med råd uten å være i og vite mer situasjonen. TS Anonymkode: 51d87...93e 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #17 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fikk en til fordi det startet ikke ordentlig før jeg var gravid. Jeg har heller aldri hatt behov av hans hjelp hjemme eller med barn før jeg ble gravid med nr to heller. Altså overskriften var egentlig for oppmerksomhet. I bunn og grunn handler det om at jeg får en vond følelse og blir stresset når far er i nærheten og og baby ligner han og gir meg det blikket som gir den følelsen. Og jeg har ikke den følelsen med nr en som ikke har de trekkene. Og jeg føler meg elendig som får de følelsene. Jeg er overrasket over at folk har behov for å prøve å henge ut uten å vite hele situasjonen eller alvoret i det her. Når det er sagt er allerede hjelpeinstanser snakket med og det blir et brudd grunnet situasjonen. Ville egentlig i bunn og grunn bare ha råd til hvordan jeg kan jobbe med den følelsen det blikket gir meg. Men ser jeg har uttrykt meg uklart. Og er kanskje vanskelig for andre med råd uten å være i og vite mer situasjonen. TS Anonymkode: 51d87...93e Dra fra mannen din. At barnet ditt ligner ham og gir deg en dårlig følelse kommer til å gå over ❤ Anonymkode: 30e8f...a17 5
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #18 Skrevet 30. desember 2021 Jeg ønsker å be de som har kommentarer om at det er umodent og feil om å la være å kommentere. Jeg håpet tråden kunne gi meg noen svar og råd til å få det bedre. Ikke trykke meg lenger ned. Jeg flytter så fort jeg får leid meg en passende leilighet til meg med to barn. Og jeg vil så klart jobbe med den følelsen, men i bunn og grunn håpet jeg på noen råd. TS Anonymkode: 51d87...93e 5
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #19 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ønsker å be de som har kommentarer om at det er umodent og feil om å la være å kommentere. Jeg håpet tråden kunne gi meg noen svar og råd til å få det bedre. Ikke trykke meg lenger ned. Jeg flytter så fort jeg får leid meg en passende leilighet til meg med to barn. Og jeg vil så klart jobbe med den følelsen, men i bunn og grunn håpet jeg på noen råd. TS Anonymkode: 51d87...93e Jeg begynner jo å lure hvilke type «råd» du ønsker her.. du synes det er ekkelt at barnet ditt ligner på faren sin fordi faren er så ufin med deg. Tror du har litt høye forventninger til hva anonyme på KG kan hjelpe deg med.. Anonymkode: 1c2a2...2ec 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #20 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg begynner jo å lure hvilke type «råd» du ønsker her.. du synes det er ekkelt at barnet ditt ligner på faren sin fordi faren er så ufin med deg. Tror du har litt høye forventninger til hva anonyme på KG kan hjelpe deg med.. Anonymkode: 1c2a2...2ec Innser det selv. Det har du rett i. Håpet kanskje bare på noen å dele tankene med som hadde opplevd noe av det samme, da jeg føler meg så ensom rundt følelsen. Mulig å avslutte tråden på noe vis? Evt slette den? TS Anonymkode: 51d87...93e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå