AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #1 Skrevet 30. desember 2021 Jeg har i hele høst slitt med eksem på hånd, spesielt på en finger. Den er konstant hoven, og huden sprekker opp selv om jeg er nøye med håndkrem. Om jeg ikke passer på å bruke håndkrem ofte nok, så flasser det sånn at jeg kan dra av hudflak, og det klør. Bruker kun håndkrem fra apotek som er for "ødelagt hud", enten LRP Cicaplast eller CeVe repair. Jeg pleier få litt eksem mellom fingrene på vinteren, noe disse håndkremmene hjelper skikkelig bra på. Og bruker kun mild parfymefri såpe, og ikke overdrevent håndvask eller håndsprit (jobber og bor alene, uten sosial omgang) I jula har jeg hatt fri, vært bortreist, og brukt håndkrem, og all utslett ble borte, og det begynte gro. Så er jeg tilbake på jobb, hvor jeg bruker arbeidshansker hele tiden, og eksemen blusset opp igjen øyeblikkelig. Hanskene vi bruker er slike PowerFit, Jeg begynner derfor tenke at det kan være hanskene som gir utslag i allergi, men synes det er rart siden det hovedsaklig er på en finger og inni hånden. Hanskene er av nylon og spandex. Hanskene er pustende, og skal vist nok være ypperlig til bruk. Kan det være kontakteksem likevel? Har ikke utslett andre steder, og aldri fått det av hansker eller andre klær tidligere. Det er jo spandex i treningstøy, som ikke er noe problem. Anonymkode: c3d5d...93c
visp Skrevet 30. desember 2021 #2 Skrevet 30. desember 2021 Man kan få kjøpt noen bomullshansker på apoteket (bl.a.). De er tynne og fungerer som en sperre mellom hendene dine og hanskene. Jeg har en kollega som ble kvitt det verste av eksemet på hendene etter at hun begynte med det. Arbeidsplassen din bør betale for det da, men test det først. Det blir jo fryktelig klamt inni hansker uansett hvor mye de puster.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå