Gå til innhold

Forløp korona

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fikk påvist korona for ei uke siden. Er dermed ute av isolasjonen nå. 

De første dagene hadde jeg knallhøy feber og hodeverk. Ellers fin form. 

På dag 4 forsvant luktesans og smakssans. 

Og i går, altså dag 6 begynte lungene å tettes. 

Nå har jeg konstant småtette lunger, det føles som om jeg sitter i røyken fra et bål. Lufta er liksom sviende og ubehagelig på samme måte  og jeg småhoster litt, slik man gjør når man puster inn bålrøyk. 

De av dere som har hatt korona, med symptomer, hvordan var forløpet? 

Jeg kontakter selvfølgelig lege dersom pustinga blir problematisk.  Nå går det fint så lenge jeg ikke går og prater samtidig, eller går i trapper-da må jeg ha en pause.  Men det er greit å høre om andre har liknende erfaringer. 

Har forresten tatt to doser vaksine, siste dose for 3mnd siden. 

Anonymkode: f49c1...d09

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er du? Har du noen underliggende sykdommer?

Anonymkode: 32e5b...518

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor gammel er du? Har du noen underliggende sykdommer?

Anonymkode: 32e5b...518

33. Og frisk og rask. 

Skrevet

Smittet på jobb for 4 uker siden. Uvaksinert.
Tok offisiell test spå lørdag da jeg fikk melding fra arbeidsgiveren om at jeg var i kontakt på fredag med en som er påvist korona.
Våknet med feber på søndag morgen. Feber på 38.4. Tok paracet. Ventet på svar fra testen til mandag kl. 21. Alt for lenge. 
Feber kom ikke tilbake men holdt på 37.2-37.4.
Hoste kom på tirsdag, og da forsvant luktesans. Prøvde meg på tannkrem med mint lukt.
Var i isolasjon i 5 dager fra svaret på positiv test. Dvs., til lørdag, og så hjemme i helgen.
Ingen andre symptomer eller videre utvikling av symptomer. 
Sov mye, men dette fordi det var ingenting å gjøre på et rom i så mange dager.

Anonymkode: 5a5a7...70c

Skrevet

Jeg har fire familiemedlemmer som alle har hatt korona i jula. To hadde ingen symptomer annet enn litt mere trøtt, to hadde lett hoste og snue i en dag. Krysser fingrene for at du blir fort frisk!

Anonymkode: ff586...72b

Gjest Hottentått
Skrevet

Hadde én dag med litt feber. Ellers var jeg litt trøtt, hosta mye og etter noen dager forsvant smakssans og luktesans. Hadde tatt dette 100 ganger istedenfor mange andre sykdommer. Var ikke særlig dårlig. Har Pfizer x 2.

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

33. Og frisk og rask. 

Var du fullvaksinert eller ikke? 

Anonymkode: a2f18...d4e

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg har fire familiemedlemmer som alle har hatt korona i jula. To hadde ingen symptomer annet enn litt mere trøtt, to hadde lett hoste og snue i en dag. Krysser fingrene for at du blir fort frisk!

Var de fullvaksinert?

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Var du fullvaksinert eller ikke? 

Som jeg skrev i innlegget har jeg fått to doser. Siste for 3mnd siden. 

Skrevet

Starta med at jeg plutselig ble kok varm og fikk feber. Vondt i hele kroppen,og hodet. Hadde det sånn i 2 dager, før jeg da på dag 3 og 4 slet med lungene. Veldig tungt å puste. På dag 5 og 6 føltes det ut som det skulle bedre seg. Klarte å gjøre husarbeid og var i bedre form. Men på dag 7 og 8 ble jeg svimmel og andpusten av absolutt alt 🙈 jeg mista smak og luktesans på dag 2 eller 3. Det begynte å komme tilbake på dag 8. Fikk også slimhoste, som jeg har enda over 1 måned etter 😅

God bedring 💖

Anonymkode: 00c07...fec

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Var de fullvaksinert?

De tre voksne var fullvaksinert, siste var et barn. 

Skrevet

Jeg hadde ingen symptomer. Ungene hadde lett forkjølelse med feber ca en dag og var slappe og hadde tørrhoste ca en uke. 

Anonymkode: 16cb4...8f3

Skrevet

Kanskje du har fått en luftveisinfeksjon som trenger behandling? For 3-4 år siden fikk jeg feber og slikt, og ca 4-5 dager etter ble jeg tett og fikk smerter/ubehag i lungene. Da måtte jeg ta en antibiotikakur. 

Tror folk glemmer hvordan luftveisinfeksjoner er pga korona... 

Anonymkode: 5083b...602

• Liker 1
Skrevet

Vi var tre i huset som fikk det. To fullvaksinerte og et barn. Far hadde høy feber i 12 dager, ble innlagt med lungebetennelse på dag 10. hostet stygt fra dag tre. Mor hadde 38,3 i feber en dag og litt verk i kroppen. Barnet hadde høy feber i to dager, litt sår hals, litt tett nese en ukes tid. Alle tre mistet smak og luktesans på dag to. Barnet fikk den igjen etter to uker, mor etter ei uke og far ble aldri helt bra igjen

Anonymkode: 15d99...bfe

Skrevet

Jeg fikk følelsen av adrenalin i kroppen, noe urolig liksom. Og så fikk jeg følelsen av noe som irriterte halsen, som om jeg hadde pustet inn røyk. Jeg tenkte at jeg hadde fått pusta inn noe når jeg fyrte i peisen fordi jeg hadde litt sånn bålsmak. 

Jeg hadde bare litt feber, var på max 38. 

Kroppen verket, spesielt bekkenet og korsryggen. Høyre skulder plagde meg også. 

Etter noen dager fikk jeg verk i lungene, hostet opp sjokoladepuddingaktig slim . Disse smertene forsvant med paracet. 

Etter 6 dagen så fikk jeg litt mer slimhoste men det jeg hostet opp var da gulgrønt. 

Jeg fikk også skikkelig diaree vel tre ganger, da var det som vann det som kom ut. 

Luktesansen forsvant etter 4 dagen og den begynte å komme tilbake etter ca dag 10. Da etter luktetrening og te drikking. Da teer som inneholdt ingefær, peppermynte og kamomille.

Jeg lukta på tannkrem, klor, salmiakk, teene mine, alt som jeg husket lukten av. 

Svimlet litt og hadde litt hodepine etter 5-6 dager og det varte i to tre dager. 

Har ikke vaksinert meg. Og har underliggende sykdommer. Autoimmun og revmatisk sykdom. 

Jeg synes at mitt sykdomsforløp var veldig mildt, en skikkelig omgangssyke eller influensa føles verre ut. 

Går daglig på Plaquenil og har sett at en eller annen lege vistnok gir ut medisin mot korona, den medisinen inneholder noe av det samme som den jeg bruker. 

Anonymkode: 441ce...d37

Skrevet

Her startet det med at jeg våknet opp og hadde litt småvondt i halsen. Også litt smerter i mage og rygg. Varte en ukes tid. Også litt trøttere en normalt. Mistet verken smak eller luktesans. Har tatt 3 dose. 

Anonymkode: 166c3...b26

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg fikk påvist korona for ei uke siden. Er dermed ute av isolasjonen nå. 

De første dagene hadde jeg knallhøy feber og hodeverk. Ellers fin form. 

På dag 4 forsvant luktesans og smakssans. 

Og i går, altså dag 6 begynte lungene å tettes. 

Nå har jeg konstant småtette lunger, det føles som om jeg sitter i røyken fra et bål. Lufta er liksom sviende og ubehagelig på samme måte  og jeg småhoster litt, slik man gjør når man puster inn bålrøyk. 

De av dere som har hatt korona, med symptomer, hvordan var forløpet? 

Jeg kontakter selvfølgelig lege dersom pustinga blir problematisk.  Nå går det fint så lenge jeg ikke går og prater samtidig, eller går i trapper-da må jeg ha en pause.  Men det er greit å høre om andre har liknende erfaringer. 

Har forresten tatt to doser vaksine, siste dose for 3mnd siden. 

Synes du burde kontakte lege i dag. 

Anonymkode: 454e5...2e7

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Synes du burde kontakte lege i dag. 

Anonymkode: 454e5...2e7

Som regel er jeg uenig når folk sier «kontakt lege» men her er jeg helt enig!

TS: ting kan forverre seg veldig fort med korona og hvis lungene dine begynner å oppføre seg annerledes er det lurt å være på vakt. Vi har jo hørt og lest om mange tilfeller der de har hatt relativt god form og til og med blitt bedre før det brått snur. Og da mener jeg brått. Det lan være lurt å ned symptomene dine hver eneste dag så du holder oversikten, det går fort i surr. Og ja, kontakt helsevesenet. God bedring!

Anonymkode: ddb05...631

Skrevet

Uvaksinert! 🙋🏻‍♀️

Søndag kveld: Lett tørrhoste

Mandag: Lett tørrhoste, tok en test for jeg tilfeldigvis så på smittesporingsappen at jeg hadde vært nær en positiv Fredagen før. Min test var positiv. Mandag kveld kom det høy feber og varte ut natten. Tirsdag hele dagen og natten høy feber, sov egentlig bare vekk de to døgnene. 

Lett forkjølelse, smaks og luktesans forsvant på dag 4 her og ( virker som det er ganske vanlig på dag fire 😅 ). Feber i til sammen 7 dager, der de første to døgnene var høy og resten 38,2. Hadde litt nedsatt allmenntilstand, men de siste dagene gikk jeg bare å trippet og ventet på at feberen skulle gå vekk så jeg kunne gå ut! ☺️ 

Så jeg hadde rett over en uke hjemme, etter det var det full trening og jobb igjen! ☺️ Smak og luktesans er ikke tilbake enda, glimter til innimellom men varer ikke lenge ( Testet positiv 13 Desember! ). 

Anonymkode: fa735...96f

Skrevet

Ble smittet fredag. Begynte å kjenne et ubehag søndag kveld. Feber og vond hals mandag og tirsdag, samt et trykk i brystet. Onsdag forsvant feber og halsvondt, og ble erstattet av ekstremt vonde bihuler, hoste og tett neste. Var også veldig slapp og sov mye. Beholdt smaks- og luktesansen. Søndag var jeg helt bra igjen. 29 å og fullvaksinert, fikk omikron.

Anonymkode: 8db30...928

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...