Gå til innhold

Vannskåla om vinteren

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hallo ...

Men, jenter da...... Må jo ta skjøteledningen gjennom sprinklene på gården..

Det kommer til å gå såååå bra så. :tommel:

Skal kjøpe plate i morgen jeg, for nå har vi hatt -10 gradeer ett par dager. Brrrrrr..

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hallo ...

Men, jenter da...... Må jo ta skjøteledningen gjennom sprinklene på gården..

Det kommer til å gå såååå bra så. :tommel:

Skal kjøpe plate i morgen jeg, for nå har vi hatt -10 gradeer ett par dager. Brrrrrr..

Uff... Her var det 6 minus nå...

Jo, altså, den ledningen blir et problem... Hundegården er ca 60kvadrat, og ¨eneboligen¨(les hundehuset) står midt i... Jeg ser for meg å grave enten en liten grøft, eller henge den opp i trærne :overrasket: De er storpøbler de her guttene altså, og skåla må jo stå inne i huset. Men, ¨sjefen¨ finner vel en god løsning på det au ;)

Skrevet

heisann....

Vi laget et lite hus til vann og mat vi, rett ved døra til garden. Lettvint når man skal fore er det og.

Lykke til med rampene!!

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg mener ikke å være stygg med noen av dere, MEN.. hvorfor i alle dager har du hundene dine ute alltid? Hvorfor får de ikke komme inn i huset og ligge ved bena dine og kose med deg på kveldstid.. ? kan skjønne at du har dem ute når du er på jobb osv, men det er jo (i følge meg) dyreplageri og skulle la hundene stå ute hele tiden. Så du hadde startet en annen tråd her inne også om man lar hundene gå løs.. JA selvfølgelig. Hvis man ikke har kontroll på bikkja si til å ikke en gang prøve å ha den løs så skulle man ikke ha hatt hund spør du meg.

Jeg tror jeg er like mye i mot folk som kjøper hunder for å tjene penger på de som jeg er mot de som har bikkja si ute og bundet hele tiden.

Dette er ikke et personlig angrep vimselims, men måtte bare si min mening:)

hunder skal da ikke ha frossent vann, men tilgang til ferskt vann 24/7...

Skrevet

hva med polarhunder etc som trives ute, og som mistrives inne for det er for varmt?

Skrevet
Jeg mener ikke å være stygg med noen av dere, MEN.. hvorfor i alle dager har du hundene dine ute alltid? Hvorfor får de ikke komme inn i huset og ligge ved bena dine og kose med deg på kveldstid.. ? kan skjønne at du har dem ute når du er på jobb osv, men det er jo (i følge meg) dyreplageri og skulle la hundene stå ute hele tiden. Så du hadde startet en annen tråd her inne også om man lar hundene gå løs.. JA selvfølgelig. Hvis man ikke har kontroll på bikkja si til å ikke en gang prøve å ha den løs så skulle man ikke ha hatt hund spør du meg.

Jeg tror jeg er like mye i mot folk som kjøper hunder for å tjene penger på de som jeg er mot de som har bikkja si ute og bundet hele tiden.

Dette er ikke et personlig angrep vimselims, men måtte bare si min mening:)

hunder skal da ikke ha frossent vann, men tilgang til ferskt vann 24/7...

Selvfølgelig skal du få lov å ha din mening, og jeg skal forklare så godt jeg kan.

Guttungene er ute hele tiden, mer eller mindre, de vokste opp i hundegård, og er vant til det. Situasjonen da vi fikk de, gjorde til at det eneste alternativet ble at de måtte bo i gård(er av personlig art,vil ikke komme inn på det her). Guttene er inne sammen med oss, men etter et par timer vil de ut igjen, det blir for varmt og de blir urolige. Det jeg lurer på da, hva er dyreplageri i følge deg da?

Har jeg startet en tråd om å ha hunden løs? Ja kan godt hende, husker ikke. Jeg har i alle fall hundene mine løse, eller jentene rettere sagt. De går som de vil, da jeg bor som jeg gjør. Men, jeg har de ikke løse i byen, da er det snakk om å respektere andre, som ikke liker/er redd for hunder osv. Og for å unngå hendelser av uheldig art med andre hunder.

Jo hundene skal ha ferskt vann hele døgnet, det var jo derfor jeg startet DENNE tråden, for å få noen tips...

Skrevet

Tråden er ryddet for utenomsnakk.

- lillesky (mod)

Skrevet

Jeg kjører polarhund-metoden med vanning en til to ganger om dagen + foring. Med vanning mener jeg vann med litt fòr oppi for å gi smak, de drikker da opp det de får. Virker som det fungerer fint for mine hunder.

Skrevet

Vi gir nå vann morgen og ettermiddag/kveld, og det virker greit. De henger ikke over meg for å få ferskt vann, og har opplevd at de har knust ishinnen på vann i skogen hvis de har vært tørste, så det er vel ikke noe problem. Blir bedre neste år, da får de tomannsbolig, og varme, så da unngår vi nok det problemet ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...