AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #1 Skrevet 30. desember 2021 Hei! Jeg er meget sikker på at jeg ønsker å anskaffe en Engelsk Cocker Spaniel i løpet av nyåret / sommeren. Moren min eier en tispe på 2 år, fylt i Oktober. Hun veier omtrent 55 kilo, og de har ikke kontroll på henne. Deres oppdragelse har bestått av aggressiv roping om hun får «raptus», og det virker nesten som om hunden noen ganger blir litt deppa… Uansett! Hvordan skal jeg gå frem med introduksjonen til en ny hundevenn, når den tid kommer? Når tispa får nyss om at det er andre hunder blir hun helt vill av glede, og løper ned alt som er i hennes vei. Det parerer ikke godt med en valp på 3 kilo, som helst skal ha rolige og trygge hunder rundt seg. Hvordan løser man dette? Anonymkode: 5ea65...079
Troyamin Skrevet 30. desember 2021 #2 Skrevet 30. desember 2021 Først få kontroll over hunden på 55 kg. Får ikke det, skal den aldri hilse på annen hund. 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #3 Skrevet 30. desember 2021 Om moren din ikke klarer å holde hunden sin under kontroll, så bør de ikke møtes. En vill, ustyrlig hund på 55kg kan veldig enkelt drepe en liten valp på 3kg ved et uhell. For ikke å snakke om skader den kan forårsake på leddene til valpen om det blir belastning/vridninger. Jeg ville gitt et ultimatum til moren din: enten finner hun en hundetrener hun kan jobbe med frem til valpen kommer, og om det er merkbar forbedring, så kan hundene møtes, men hundetreneren må være tilstede ved første møte. Om ikke, så får ikke hundene møtes. Anonymkode: f24f0...33d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå