Gå til innhold

Hevet stemmen til ungene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på hjemmekontor med MYE som må gjøres før nyttår, og barna på 12 og 14 har skolefri. I dag tidlig kranglet ungene om noe helt idiotisk, hyling og skriking og kjefting. Jeg mister aldri besinnelsen, men i dag rant det over. Hevet stemmen og sa at NÅ er det nok. Sa til og med til eldste at "nå holder du kjeft" når han begynte å protestere. Føler meg som verdens verste mor, men brukte hele lunsjen på å snakke med dem etterpå. Det ble bare litt for mye med stress ift tidsfrister på jobb, og de som sto i etasjen over og skrek til hverandre over en filleting... Er jeg en dårlig mor?

Anonymkode: c87db...b64

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg er på hjemmekontor med MYE som må gjøres før nyttår, og barna på 12 og 14 har skolefri. I dag tidlig kranglet ungene om noe helt idiotisk, hyling og skriking og kjefting. Jeg mister aldri besinnelsen, men i dag rant det over. Hevet stemmen og sa at NÅ er det nok. Sa til og med til eldste at "nå holder du kjeft" når han begynte å protestere. Føler meg som verdens verste mor, men brukte hele lunsjen på å snakke med dem etterpå. Det ble bare litt for mye med stress ift tidsfrister på jobb, og de som sto i etasjen over og skrek til hverandre over en filleting... Er jeg en dårlig mor?

Om dette er første gang du har hevet stemmen til så store barn var det helt sikkert på tide

Anonymkode: 09d4b...0fd

• Liker 40
Skrevet

Nei, du er ikke en dårlig mor basert på at du heva stemmen én gang. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er du seriøs? Har du virkelig aldri tidligere hevet stemmen til ungene?

Jeg kommer til å kåret til verdens verste jeg da, for jeg innrømmer at jeg titt og ofte hever stemmen til mine.

Anonymkode: 07373...bc4

• Liker 23
Skrevet

NEI! Du høres ut som et helt normalt menneske.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

nei du er ikke en dårlig mor! De er 12 og 14, og se heller på hvor mange år du har klart å være mamma uten å klikke i vinkel!  ❤️

Skrevet

All den tid du er bevisst denne engangshendelsen selv, og ikke lar det skje igjen, så tror ikke jeg du er en dårlig mor nei. Dersom begeret holder på å renne over igjen, bør du heller oppsøke hjelp før det går galt på noe vis. 

En venninne gjorde det samme da hun hentet i barnehagen. Hevet stemmen, (også et engangstilfelle). Hun fikk barnevernssak på seg, da andre ansatte reagerte.Det ble ikke gjort videre tiltak, og jeg som kjenner hun vet hun er en god mor. Men hun fikk en liten aha-opplevelse og gikk i seg selv og lot det ikke skje igjen.

Anonymkode: d34e5...2c6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

All den tid du er bevisst denne engangshendelsen selv, og ikke lar det skje igjen, så tror ikke jeg du er en dårlig mor nei. Dersom begeret holder på å renne over igjen, bør du heller oppsøke hjelp før det går galt på noe vis. 

En venninne gjorde det samme da hun hentet i barnehagen. Hevet stemmen, (også et engangstilfelle). Hun fikk barnevernssak på seg, da andre ansatte reagerte.Det ble ikke gjort videre tiltak, og jeg som kjenner hun vet hun er en god mor. Men hun fikk en liten aha-opplevelse og gikk i seg selv og lot det ikke skje igjen.

Søke hjelp? Hvor da? 

TS

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Mener du dette seriøst? Søke hjelp og få barnevernet etter seg for å heve stemmen? Ting har jammen forandret seg siden jeg var ung!

Anonymkode: d3f30...29a

• Liker 17
Skrevet

Oi oi oi for en oppførsel. Det er nesten så man kunne begynne å mistenke at du er et vanlig menneske med følelser!

Anonymkode: 59e2a...b19

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mener du dette seriøst? Søke hjelp og få barnevernet etter seg for å heve stemmen? Ting har jammen forandret seg siden jeg var ung!

Anonymkode: d3f30...29a

Verden er blitt gal. 🙄

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Føler meg som verdens verste mor, men brukte hele lunsjen på å snakke med dem etterpå. 

At du måtte gnåle gjennom hele lunsjen over en filleting, er vel det eneste jeg reagerer på her.

Endret av Momma
  • Liker 10
Skrevet

Er det fortsatt noen som lurer på hvor alle snøflakene kommer fra...?

• Liker 14
Skrevet

Det kan vel stilles spørsmål med hvordan opodragelsen har vært om det gikk 14 år før det å heve stemmen ble et tema, det er vel heller det som har skjedd i de 14 årene før den nevnte hendelsen som avgjør hvor god omsorgsperson du er(har vært), ikke den nevnte hendelsen.

• Liker 3
Gjest Alterego666
Skrevet

Du er en helt vanlig forelder som ikke alltid lykkes med å tilfredsstille alle krav som kommer som et krysspress. 
Fint at du snakker med barna og forklarer etterpå. 
Barna dine elsker deg ikke fordi du er perfekt, de elsker deg fordi du bryr deg.

Skrevet

Fy og fy. Tenk å heve stemmen til ungene :ironi:

Du må ta deg sammen. Det er helt normalt å kjefte på ustyrlige barn.

Anonymkode: bcc38...ed5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Ja akkurat. Er du virkelig seriøs i det du sier? Eller har du rett og slett ikke barn? Jeg tipper det siste. 

Anonymkode: 5e3fc...790

• Liker 1
Skrevet

Jeg hevet stemmen til fireåringen i går.... 🙂 Hun kastet vann på meg under middagen. Angrer ikke. Hun sa unnskyld og gjør nok ikke det igjen. 

Anonymkode: e4d5f...01e

• Liker 2
Skrevet

Altså, en 12-åring og en 14-åring vet godt hvordan de skal oppføre seg! Har ei på 16 selv.... Skulle bare mangle at de ikke fikk TYDELIG beskjed, og å heve stemmen skader på ingen måte så store barn! Det er noen år siden jeg hevet stemmen til min 16-åring nå, men det skjedde da med ujevne mellomrom i oppveksten hennes. Hvis du ikke har hevet stemmen før nå, så er ungene dine enten ekstremt veloppdragne, eller så var det på tide ;)

Mener ikke at man skal skrike til ungene i hytt og pine, men ungene har IKKE vondt av å skjønne at de har gått over streken og at mamma har grenser for hva hun orker og gidder. Og hører man ikke ved normal beskjed, så kan det skje at man pusher mamma FOR mye.... Viktige erfaringer å ta med seg, at man må tenke over egen oppførsel!

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei du er ingen dårlig mor, sånn blir det nok av  og til

Anonymkode: 2989f...797

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...