sicario Skrevet 30. desember 2021 #1 Del Skrevet 30. desember 2021 E24 skriver i dag at 8-10 nybilsalg i 2021 var EL. Dvs godt over 100 000 bare i 2021. Det er jo bra. Det jeg kurer litt på er hvordan så mange har råd til å kjøpe ny bil? Kanskje jeg og kona tjener fryktelig dårlig, eller har vært ufornuftig med penger… Syntes det er litt rart hvordan så mange casher ut nye biler. Eller det er det mange biler der ute som helt eller delvis eies av banken/kreditorer? Hvordan finansierte du ditt nybilkjøp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #2 Del Skrevet 30. desember 2021 100% finansiert billån, hadde ikke trengt å gjøre det men renta var veldig god. Mange tar det nok også inn som en del av boliglånet. Anonymkode: 44f7d...01e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #3 Del Skrevet 31. desember 2021 Samme her - 100% til ca 2% rente, sparer penger på ny tesla om en tar hensyn til lav bompengesats + at vi nå har gratis lading. Det koster ca 5000,- pr mnd i 4 år om bilen er verdt ca 60% etter 4 år. Litt mindre enn den gamle diesel-bilen. Anonymkode: 38a0b...ec4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #4 Del Skrevet 1. januar 2022 Vi tenkte å svi av litt cash før nyttår, solgte en del fond og slik, og bruke det på nybil. Rett og slett for å komme inflasjonen i forkjøpet, som var varslet siden i våres. Men...det er kun én bil der vi likte nesten alt (Kia EV6), men for å få soltak må vi opp ett utstyrsnivå som bringer med seg masse dritt vi ikke vil ha. Så det soltaket koster ~40000 ekstra. Etter litt om og men kom vi frem til at de tre bilene vi allerede har gjør jobben sin helt greit...og 470000kr satt av til ny bil ligger på konto og "jobber" ikke. Anonymkode: c6241...ffd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #5 Del Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Vi tenkte å svi av litt cash før nyttår, solgte en del fond og slik, og bruke det på nybil. Rett og slett for å komme inflasjonen i forkjøpet, som var varslet siden i våres. Men...det er kun én bil der vi likte nesten alt (Kia EV6), men for å få soltak må vi opp ett utstyrsnivå som bringer med seg masse dritt vi ikke vil ha. Så det soltaket koster ~40000 ekstra. Etter litt om og men kom vi frem til at de tre bilene vi allerede har gjør jobben sin helt greit...og 470000kr satt av til ny bil ligger på konto og "jobber" ikke. Anonymkode: c6241...ffd kia ev6 mangler vindusvisker. det er en dealbreaker her i landet. Anonymkode: 56a37...cac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #6 Del Skrevet 1. januar 2022 Det er fryktelig mange nye biler som mangler vindusvisker bak og det er helt uforståelig, ja. Anonymkode: c6241...ffd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #7 Del Skrevet 1. januar 2022 Nedbetalt bolig. Lånt opp på den. Uten bil i 10 år og så kom korona. Ikke forsvarlig å pendle med offentlig kommunikasjon. Anonymkode: 0bcbc...424 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ABM Skrevet 1. januar 2022 #8 Del Skrevet 1. januar 2022 sicario skrev (På 30.12.2021 den 12.59): E24 skriver i dag at 8-10 nybilsalg i 2021 var EL. Dvs godt over 100 000 bare i 2021. Det er jo bra. Det jeg kurer litt på er hvordan så mange har råd til å kjøpe ny bil? Kanskje jeg og kona tjener fryktelig dårlig, eller har vært ufornuftig med penger… Syntes det er litt rart hvordan så mange casher ut nye biler. Eller det er det mange biler der ute som helt eller delvis eies av banken/kreditorer? Hvordan finansierte du ditt nybilkjøp? Selvsagt eies de aller fleste nybiler av banken...i tillegg så gir jo forhandlerne omtrent gratis lån... Hvordan jeg finansierte mine biler..? Har kun eid 2 nye biler og betalte begge cash... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #9 Del Skrevet 1. januar 2022 ABM skrev (4 timer siden): Selvsagt eies de aller fleste nybiler av banken...i tillegg så gir jo forhandlerne omtrent gratis lån... Hvordan jeg finansierte mine biler..? Har kun eid 2 nye biler og betalte begge cash... ja, da antar jeg du ikke ga mer enn 90 tusen... Anonymkode: 56a37...cac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #10 Del Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er fryktelig mange nye biler som mangler vindusvisker bak og det er helt uforståelig, ja. Anonymkode: c6241...ffd hvilken? Anonymkode: 56a37...cac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #11 Del Skrevet 2. januar 2022 Mange fullfinansierer. Det er mer vanlig enn før og er ikke så ille å ta det via forhandler. Dyrere med vanlig billån fra banken. Jeg valgte å fullfinansiere fremfor å bruke pengene jeg har oppspart i fond. Enkelt regnestykke da jeg har avkastning på ca 40-50.000 i året på å ha pengene der. På den måten bruker jeg den årlige avkastningen på lånet og eier fortsatt de opprinnelige pengene i fond. Så kan man alltids si at jeg da mister "avkastningen på avkastningen" på de 50.000 jeg bruker på billånet. Men jeg synes bil er gøy og det er det verdt. Anonymkode: 20b95...158 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #12 Del Skrevet 2. januar 2022 Vi velger selv hva vi vil kaste bort penger på. Jeg søler bort penger på ny bil, men vi har kun 250.000 i gjeld på bolig. Og det er ikke altid gitt at bruktbil er bedre når en tar lån som har halvparten av rentekostnaden og har mange fordeler i bom og nesten gratis drivstoff. Anonymkode: 38a0b...ec4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå