Gå til innhold

Søndagsmiddag??

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå er jeg så skammelig lei av småkjøtt i brunsaus, stek, pølse i brunsaus og andre vanlige søndagsmiddager..

Har noen noen gode tipe til søndagsmiddager?? Litt ok, gode middager som ikke har "lørdagspreg"(lasange, taco, kylling, pizza...) Litt ordentlig mat, hvis dere skjønner hva jeg mener...

Jeg er tom for ideer!

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

:lol:

Hva med ferske torskeskiver, potet, gulrøtter og smør med gressløk i.

:D

Nydelig.

Gjest Anonymous
Skrevet

:lol:

Ja de ferske torskeskivene skal være kokt da...........

Gjest Anonymous
Skrevet

I morgen skal jeg lage knokesuppe, eller brennesnute som vi kaller det. En stor røkt svineknoke ligger på vent. Den skal jeg koke leeenge til kjøttet nesten detter av av seg selv, putte oppi sellerirot, purre, gulerøtter og poteter pluss litt deilige krydderier.

Nammenamm!

Skrevet

Lammelår som er stekt i stekeovnen sammen med potet,gulerot, løk og kål...

Er det mange som pleier å ha en type mat på søndag, en type mat på lørdag og en annen type mat i resten av uka? Lager det jeg har lyst på jeg, om det så blir taco på mandag og grøt på søndag.

Skrevet

Takk for tips!

Vi hadde en lammestek liggende i frysen, som jeg gledelig oppdaget tidligere idag.. Så da blir det lammestek!

Til Chica: Ja, vi har "forskjellig type mat" i uken, på lørdag og på søndag. I uken har vi mye pasta, masse grønnsaker og andre gode men SUNNE ting.. Vi skal gifte oss til sommeren og sambo vil gjerne ned noen kilo før da, så dermed blir det mye sunt og raskt i ukedagene hos oss! På lørdag har vi akkurat det vi har lyst på, gjerne noe med fløte eller kjøttdeig eller rømme eller andre sånne litt "kose-ingredienser". Gjerne også mat som tar litt tid å lage (les: over 20 min) I uken blir det ofte veldig liten tid til å lage mat som krever mye tid..

på søndager har vi go' middag som ofte koster litt mer og som tar endel lengre tid.. klassiske fårikål, stek, lapskaus osv osv..

Gjest Brunhilde
Skrevet

Ertesuppe (laget fra bunnen av) - får-i-kål - fiskegrateng - lever i føtesaus - "høns i karry" (å det smakte når vi fikk det hjemme) - forskjellige frikasseer (hønse-, lamme-, bolle (farse)frikasse)...Jeg er ikke flink til å lage søndagsmiddag i det hele tatt - tror nesten jeg skal begynne med det nå!

Skrevet

Svinestek med surkål, poteter, tyttebær og hjemmelaget saus!

DET er den beste søndagsmiddagen jeg vet om.. mmm

-x

Gjest Anonymous
Skrevet

Da jeg bodde sammen med foreldrene hadde vi alltid noe ekstra til middag på søndager, og som regel var det faren min som kokkelerte denne dagen. Vi hadde som regel det samme tilbehøret hver gang: potet, smørdampet paprika, ris, stekt champignon og dampet brokkoli eller rosenkål. Til middag pleide vi å ha koteletter, høns stekt i ovn, lammelår eller lammebog, oksekjøtt i brun saus, makaroniomelett, ovnsstekt laks, hvalkjøtt, fars hjemmelagde kjøttkaker osv. Nam! Gleder meg til å dra hjem til jul!

Skrevet

Kyllingsuppe, veldig godt, og sunt!

Kok en hel kylling i ca 3 liter vann og 3-4 biter hønsebuljong, litt salt og pepper, sånn grønt blad (husker ikke hva det heter...) i ca. 2,5-3 timer (avhenger av str på kyllingen). Ta kyllingen ut av gryta, sil kraften, og la den kjøle seg ned. Ta vekk fettet som danner seg på toppen etterhvert. Rens kyllingen for skinn og ben, og ha alt oppi kjelen igjen, sammen med gulrøtter og hva du måtte ønske av andre grønnsaker. Til slutt når suppen har kokt opp igjen, har du oppi nudler.

Veeeldig godt!!!!! MMMmmmm... ble sulten jeg nå!

• 6 år senere...
Gjest Gjest_Ingrid_*
Skrevet
Ertesuppe (laget fra bunnen av) - får-i-kål - fiskegrateng - lever i føtesaus - "høns i karry" (å det smakte når vi fikk det hjemme) - forskjellige frikasseer (hønse-, lamme-, bolle (farse)frikasse)...Jeg er ikke flink til å lage søndagsmiddag i det hele tatt - tror nesten jeg skal begynne med det nå!

"Komper" kaller vi det :-) Det beste jeg vet!

• 2 uker senere...
Skrevet

hvis du rett og slett er lei av kjøtt, kan du jo prøve fisk?

stemmer jo godt med sesongen og ha laks, kveite eller makrell på menyen.

også kan man egentlig gjøre det så fancy eller hverdagslig man vil ut av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...