Gå til innhold

Gaver til stebarnebarn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ok, så hvis du får flere barnebarn så gir du 3000 til alle og kanskje 2-300 til ditt bonusbarnebarn ? 
Hva er det du ønsker å demonstrere ? 
Det ligner litt på rasepolitikken som vi enda ikke har fått orden på  

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker det går an å være raus og bruke hodet i slike situasjoner. 

Om barna feirer jul sammen så er det greit at det ikke er en tydelig forskjell. men så er jo spørsmålet om stebarnebarnet får gaver fra "egen" side av familien, da kan jo vedkommende få veldig mye mer?

Hvis mine barn kommer hjem med en partner med barn fra før så tror jeg at jeg vil forsøke på gi likt i hvert fall om det er barn som jeg kjenner og er sammen med. Så kan jeg heller opprette en form for sparing ved siden av.

Skrevet

Ts her. 

Jeg er mor til dette barnet som får mindre i gave nå enn før det biologiske barnet kom. Synes det er sårt at summen har endret seg og at det gis så mye til den biologiske. Gruer meg til eldste begynner å få med seg at lillemann fikk 3500kr og hen selv 100. 

Anonymkode: 08a38...80c

Skrevet

Jeg og samboer har to barn hver, ingen felles. Alle barna får gaver av besteforeldre. Altså, mine foreldre og mannens foreldre. Våre eksers foreldre gir ikke til andre enn sine barnebarn, og det er ikke forventet noe annet heller. 

Her gir besteforeldrene litt mer til sine barnebarn, enn stebarnebarna. Det er også greit. 

Anonymkode: 3a3b8...902

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ts her. 

Jeg er mor til dette barnet som får mindre i gave nå enn før det biologiske barnet kom. Synes det er sårt at summen har endret seg og at det gis så mye til den biologiske. Gruer meg til eldste begynner å få med seg at lillemann fikk 3500kr og hen selv 100. 

Penger er jo ikke alt, og ditt barn får jo mer enn det biologiske, barnet ditt har flere å få av, hvorfor er du så opphengt i sum? Hvor gammelt er barnet ditt? Det er jo slektninger som slutter å kjøpe gaver når barnet er 10-12, for det er for vanskelig om man ikke kjenner barnet i den alderen

Anonymkode: e6699...54c

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts her. 

Får ikke det eldste barnet fra sin familie da? De gir vel ikke til yngste? 

Anonymkode: f5dae...01b

• Liker 1
Skrevet

Er ikke dette litt avhengig av når forholdet mellom deg og mannen oppsto? 
Om stebarn har vokst opp med din familie (vært mye med dine foreldre fra det var liten) er det litt annet enn om dere ble sammen når barnet var 16-åring og nå er 20 mens dere felles barn er 3 år.

Anonymkode: cd9b4...a9c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Ts her. 

Så kjipt 

Anonymkode: c8955...c8b

Skrevet

Må virkelig alle i familien rundt passe på og tilpasse seg etter hver eneste familie alle søsken, nevøer og nieser finner utav å bestemme seg for i ukene før jul?

Nei! Gi til de du har gitt til fra før av. Greit nok! 

Anonymkode: 5b904...f3e

Skrevet

Min eks hadde to barn fra før, mens jeg hadde et. Hans foreldre var engasjerte besteforeldre for hans barn, mens mitt barn hadde ingen besteforeldre som var tilstede. 
Gavene var vanskelige, for det var så stor forskjell. Men jeg kunne ikke si noe heller. Flere tusen i forskjell. 
Jeg kjøpte og pakket inn fra venninnene mine og la under treet. 

Anonymkode: 03c0e...cbf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...