AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #1 Skrevet 30. desember 2021 Etter det jeg har skjønt så skal man ikke sove med linser fordi linsene ikke slipper gjennom nok oksygen, bortsett fra døgnlinser da. Jeg bruker acuvue oasys idag og sover med dem en uke før jeg tar et nytt par. Ser at oasys har kommet som e dagslinser også nå. Disse slipper gjennom ca like mye oksygen som den ukeslinsen jeg bruker nå. Så hva er da forskjellen? Hvorfor kan man sove med den ene men ikke med den andre? Anonymkode: b15f0...657
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #2 Skrevet 30. desember 2021 Det kan hende dagslinsene er tynnere/ mindre solide. Jeg bruker dagslinser og synes det hvertfall er digg å ta de av og la øynene puste litt. Har aldre prøvd døgnlinser da. Har hatt ukeslinser som man legger i vann og må renses hver dag, men de føltes ikke like freshe som dagslinser. Anonymkode: 07509...987
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #3 Skrevet 30. desember 2021 Har også prøvd de fleste typer, men liker følelsen av å få nye og rene linser på. Min mann kan ha sine på non stop i en mnd før han tar på nye. Dagslinser koster litt mere men synes de er verdt det. Utallige typer å velge mellom, hos meg er det viktigst at de puster godt, gir nok væske og ikke føles tørre etter mange timer på jobb. Har «kvelds» briller i tillegg da.. Anonymkode: 8dcef...5fe
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #4 Skrevet 30. desember 2021 Jeg har bestillt dagslinsene for å prøve dem. Jeg kommer selvfølgelig ikke til å bruke dem mer enn en dag, men skulle tro at hvis jeg plutselig sover over et sted så skulle det ikke være krise å sove med dem, og så ta dem ut når jeg kommer hjem dagen etter? Anonymkode: b15f0...657
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #5 Skrevet 12. april 2022 On 12/30/2021 at 10:49 AM, AnonymBruker said: Jeg har bestillt dagslinsene for å prøve dem. Jeg kommer selvfølgelig ikke til å bruke dem mer enn en dag, men skulle tro at hvis jeg plutselig sover over et sted så skulle det ikke være krise å sove med dem, og så ta dem ut når jeg kommer hjem dagen etter? Anonymkode: b15f0...657 Jeg gjør det ofte uten at det har skapt noe trøbbel for meg, men jeg sørger også for å drikke masse vann til vanlig, og sørger for å drikke ekstra når jeg sover med linsene. Optiker bekrefter hver gang at hun ikke kan se noe tegn på irritasjon pga dette. Anonymkode: 0f020...8a8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå