AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #1821 Del Skrevet 11. november 2022 Frk.Pøls skrev (55 minutter siden): Jeg føler veldig med deg ❤️ Jeg har ikke opplevd en kjemisk graviditet, men jeg gikk gjennom en exu for 4 år siden. Rakk å kjenne på alt i to uker, spenningen, gleden, lure på hvordan det blir, kjønn... alt.... før alt raste fra hverandre. Det er tøft å miste, det er det tøffeste jeg har vært gjennom noen gang. Bare bann du. Så mye du trenger ❤️ Tusen takk! ❤️ Jeg hadde en dårlig magefølelse, så rakk aldri å tørre å glede meg. Derfor er jeg litt overrasket over hvor tungt dette oppleves, spesielt fordi det var over så fort. Men det er utrolig hvor mye man rekker å drømme og fantasere selv om følelsene ikke er koblet helt på... Så gøy at du er ruger! Nå håper jeg at tiden går fort for deg og at du får et positivt resultat om to uker! 🤞🤗 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hei, Vi har fått pasientregistrering i posten før vi skal inn på fertilitetsklinikken for første gang. På skjemaet står det "I nærmeste fremtid, returner dette skjemaet og bilde av dere til......" Vi lurer veldig på hva de skal med bilde av oss, og hva slags bilde det skal være. Skal det være et koselig bilde av oss, eller skal det være mer oppstilt som et passbilde? Noen som vet? ❤️ Anonymkode: 06560...c5a Bilde? Nei, har aldri levert noe bilde. Hverken offentlig eller privat. Merkelig. Anonymkode: 8e1d5...0bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lotte28 Skrevet 13. november 2022 #1822 Del Skrevet 13. november 2022 On 11/11/2022 at 6:32 PM, AnonymBruker said: Hei, Vi har fått pasientregistrering i posten før vi skal inn på fertilitetsklinikken for første gang. På skjemaet står det "I nærmeste fremtid, returner dette skjemaet og bilde av dere til......" Vi lurer veldig på hva de skal med bilde av oss, og hva slags bilde det skal være. Skal det være et koselig bilde av oss, eller skal det være mer oppstilt som et passbilde? Noen som vet? ❤️ Anonymkode: 06560...c5a Vi hørte til i Haugesund å vi fikk også beskjed om å legge ved bilde. Vi valgte ett vanlig fint bilde av oss når vi var ute på fjelltur. Trur dei vil ha bilde for å sette ett fjes på oss som er i prosessen. ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #1823 Del Skrevet 13. november 2022 Hei! Vet dere om Hausken har åpent i romjulen? Står ikke noe på nettsidene. Min neste syklus krasjer litt inn i julen men om de kun er stengt i juledagene så skal det gå greit, fordi julaften og nyttårsaften faller på lørdager som jo allerede er stengte dager der. Anonymkode: 71524...aaf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #1824 Del Skrevet 14. november 2022 Drikker dere kaffe i ivf-prosessen? Noen som har klinikker som har gitt retningslinjer for kosthold og drikke? Anonymkode: 71524...aaf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #1825 Del Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Drikker dere kaffe i ivf-prosessen? Noen som har klinikker som har gitt retningslinjer for kosthold og drikke? Anonymkode: 71524...aaf Fikk beskjed om at både jeg og mannen skulle prøve redusere kaffe til minimum. Og ta omega 3 😊 Anonymkode: 9b70f...620 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #1826 Del Skrevet 15. november 2022 Er det noen som vet om vi får lønn når vi er sykemeldt for egguttak? Lurer både ifm selve egguttaksdagen, men også i tilfelle jeg må være hjemme noen dager etterpå. Sist gang ble jeg litt overstimulert og lå på sofaen noen dager etterpå, men hadde tilfeldigvis ferie akkurat da, så ba ikke om sykemelding… Jobber kommunalt. Prøver å planlegge litt og jobbe litt ekstra nå hvis det er sånn at jeg ikke får lønn da… Anonymkode: 6831a...956 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #1827 Del Skrevet 15. november 2022 Hei dere! Jeg har bare et lite spørsmål. Vi har fått time til ivf neste år, men mannen er ikke like gira som meg. Trolig fordi det kom litt brått på. Han trodde det var andre ting som skulle gjøres før IVF og at dette var "siste utvei" Hvordan reagerte deres menn på oppstart av IVF? Anonymkode: 135b4...db9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenta1983 Skrevet 15. november 2022 #1828 Del Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Er det noen som vet om vi får lønn når vi er sykemeldt for egguttak? Lurer både ifm selve egguttaksdagen, men også i tilfelle jeg må være hjemme noen dager etterpå. Sist gang ble jeg litt overstimulert og lå på sofaen noen dager etterpå, men hadde tilfeldigvis ferie akkurat da, så ba ikke om sykemelding… Jobber kommunalt. Prøver å planlegge litt og jobbe litt ekstra nå hvis det er sånn at jeg ikke får lønn da… Anonymkode: 6831a...956 Jeg har bestandig fått sykemelding om jeg skulle ha jobbet de dagene, eller fått byttet helg hvis det kom på helg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #1829 Del Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Er det noen som vet om vi får lønn når vi er sykemeldt for egguttak? Lurer både ifm selve egguttaksdagen, men også i tilfelle jeg må være hjemme noen dager etterpå. Sist gang ble jeg litt overstimulert og lå på sofaen noen dager etterpå, men hadde tilfeldigvis ferie akkurat da, så ba ikke om sykemelding… Jobber kommunalt. Prøver å planlegge litt og jobbe litt ekstra nå hvis det er sånn at jeg ikke får lønn da… Anonymkode: 6831a...956 Jeg ble sykmeldt og får vanlig sykepenger. Trengte litt over en uke sykemelding. De på jobben vet jo ikke hva som var i veien, bare at jeg var syk så.. 😊 Anonymkode: 9b70f...620 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #1830 Del Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (På 14.11.2022 den 7.34): Drikker dere kaffe i ivf-prosessen? Noen som har klinikker som har gitt retningslinjer for kosthold og drikke? Anonymkode: 71524...aaf Etter innsett har jeg kun drukket koffeinfri kaffe. Er nå gravid i 7. måned. Anbefaler traktekaffe, samme dosering som vanlig, smaker ikke forskjell😊 Anonymkode: d7b4e...217 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #1831 Del Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (På 11.11.2022 den 18.32): Hei, Vi har fått pasientregistrering i posten før vi skal inn på fertilitetsklinikken for første gang. På skjemaet står det "I nærmeste fremtid, returner dette skjemaet og bilde av dere til......" Vi lurer veldig på hva de skal med bilde av oss, og hva slags bilde det skal være. Skal det være et koselig bilde av oss, eller skal det være mer oppstilt som et passbilde? Noen som vet? ❤️ Anonymkode: 06560...c5a Vi sendte inn bilder av oss selv via Crypho. Dette var i Porsgrunn. Det holder at dere viser ansiktet, trenger ikke være passfoto liksom, bare at de ser hvem dere er og kan gjenkjenne dere på klinikken. De ønsker som regel ett av hver (ikke et hvor dere står sammen).😊 Anonymkode: d7b4e...217 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #1832 Del Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg ble sykmeldt og får vanlig sykepenger. Trengte litt over en uke sykemelding. De på jobben vet jo ikke hva som var i veien, bare at jeg var syk så.. 😊 Anonymkode: 9b70f...620 Takk for svar😃 Får man forresten fri med lønn for når man skal sette tilbake embryo…? Har hørt noe om at man har krav på lønn når man er hos spesialistlege, men ikke om man har krav på lønn/sykepenger da… Anonymkode: 6831a...956 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken I Skrevet 15. november 2022 #1833 Del Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (På 14.11.2022 den 7.34): Drikker dere kaffe i ivf-prosessen? Noen som har klinikker som har gitt retningslinjer for kosthold og drikke? Anonymkode: 71524...aaf Jeg har kuttet ut te (drikker ikke kaffe heller), men drikker mye pepsi max… Har vært litt nedfor og ikke morivert til å slutte, men hvis det tredje innsettet heller ikke gir resultater så skal jeg prøve å kutte ut koffein helt. Skal prøve å få tak i sånn koffeinfri cola🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Pøls Skrevet 15. november 2022 #1834 Del Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for svar😃 Får man forresten fri med lønn for når man skal sette tilbake embryo…? Har hørt noe om at man har krav på lønn når man er hos spesialistlege, men ikke om man har krav på lønn/sykepenger da… Anonymkode: 6831a...956 Man er sykmeldt fra dagen man har uttak, til og med dagen man setter inn embryo om man ønsker det selv. Jeg var sykmeldt tirsdag til og med fredag og får sykelønn som vanlig ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #1835 Del Skrevet 15. november 2022 Går det bra med GU med ultralyd etter innsett? Typ 10 dpo? Anonymkode: ab71d...930 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken I Skrevet 16. november 2022 #1836 Del Skrevet 16. november 2022 (endret) Frk.Pøls skrev (8 timer siden): Man er sykmeldt fra dagen man har uttak, til og med dagen man setter inn embryo om man ønsker det selv. Jeg var sykmeldt tirsdag til og med fredag og får sykelønn som vanlig ☺️ Hva med fryseforsøk? Trenger jo ikke sykemelding, men må nødvendigvis være litt borte fra jobb… Endret 16. november 2022 av Frøken I Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 16. november 2022 #1837 Del Skrevet 16. november 2022 Frøken I skrev (10 timer siden): Hva med fryseforsøk? Trenger jo ikke sykemelding, men må nødvendigvis være litt borte fra jobb… Mange har rett på betalt fri til behandling hos spesialisthelsetjenesten gjennom velferdspermisjon. Dette skal stå i tariffavtale eventuelt arbeidsgivers permisjonsreglement. I arbeidsmiljøloven har du nedfelt rett til velferdspermisjon, men ikke nødvendigvis lønnet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #1838 Del Skrevet 16. november 2022 Frk.Pøls skrev (19 timer siden): Man er sykmeldt fra dagen man har uttak, til og med dagen man setter inn embryo om man ønsker det selv. Jeg var sykmeldt tirsdag til og med fredag og får sykelønn som vanlig ☺️ Ikke noen standardregel dette. Jeg var sykmeldt kun uttaksdagen, men ved innsett så var jeg bare borte fra jobb en time. Trengte ikke reise noe sted, da, var u samme by. Anonymkode: 32cc2...249 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spunkys Skrevet 16. november 2022 #1839 Del Skrevet 16. november 2022 melder meg inn her da vi skal igang med fryseforsøk etter å ha sittet i telefonkø til riksen i to og en halv time (ringte 12.14) lurer jeg på hva jeg skal gjøre. fikk mensen på mandag og rakk ikke ringe igår. Og altså har sittet i telefonkø i en evighet. Er ikke telefontiden ferdig kl 14? Hvis jeg legger på nå kan jeg jo ikke be om å bli oppringt igjen for da får man den telefontid svareren. Men tlf kø i to og en halv time er jo helt spinnvilt uten at man får opp alternativet om å bli oppringt igjen.... Skal jeg fortsette å holde linja? Får ikke skrevet til de i helsenorge heller fordi jeg har ikke utvekslet noe med de og kan bare sende melding til faslege der. Hvis noen har tips om hvordan jeg kan komme i kontakt med riksen gjennom helsenorge blir jeg kjempeglad. Dette telefonopplegget er jo til å bli gal av. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Pøls Skrevet 16. november 2022 #1840 Del Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ikke noen standardregel dette. Jeg var sykmeldt kun uttaksdagen, men ved innsett så var jeg bare borte fra jobb en time. Trengte ikke reise noe sted, da, var u samme by. Anonymkode: 32cc2...249 Det har du nok rett i 🙂 Fortalte bare min erfaring, men ser jo at jeg utalte meg veldig generelt 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå