Gå til innhold

Prøverør 2022 ❤

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Frk.Pøls skrev (På 17.10.2022 den 17.41):

Wow! fantastisk bra jobba!!!🤩 Behold timen din du, bruk tiden godt og fortsett på veien du allerede går 🙂 Det går uansett en del tid fra første samtale til oppstart, så dette kommer til å gå kjempe fint! Jeg heier på deg!

Hiver meg på her for et spørsmål. Bra jobba foresten!! Er det slik at man må ha en bmi 32 eller under, hvis ikke blir man fortalt om og ta av seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tr_j skrev (8 timer siden):

Hiver meg på her for et spørsmål. Bra jobba foresten!! Er det slik at man må ha en bmi 32 eller under, hvis ikke blir man fortalt om og ta av seg?

Man må v el strengt tatt være på høyst 33 som er grensa, men man får beskjed om at de anbefaler vektnedgang. Er i alle fall det jeg fikk 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en MA for en måned tid siden, men har ett embryo (2 dager) på frys hos Risken, og håper virkelig at det skal gå med dette embryoet 💖 Men: jeg reagerte så dårlig på alle hormonene jeg ble fikk, ble overstimulert og det hele har vært veldig vanskelig og hardt fysisk og psykisk. Jeg mener jeg har lest at på st. Olavs kan man ta fryseforsøk på naturlig syklus. stemmer det? Skal spørre Riksen om det samme, men mener at jeg har lest at det ikke godtar det. Hvis de ikke godtar det, noen som vet begrunnelsen? 

Selv om det trolig bare vil bli eggløsningsprøyta kunne jeg så gjerne ønske å gjøre det naturlig. Det er mannen som har lav sædkvalitet, og jeg er veldig fruktbar så tror det kan funke godt på naturlig måte?  🤷‍♀️ Og det ville nok vært veldig godt for kroppen min som virkelig har fått kjørt seg siste månedene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg hadde en MA for en måned tid siden, men har ett embryo (2 dager) på frys hos Risken, og håper virkelig at det skal gå med dette embryoet 💖 Men: jeg reagerte så dårlig på alle hormonene jeg ble fikk, ble overstimulert og det hele har vært veldig vanskelig og hardt fysisk og psykisk. Jeg mener jeg har lest at på st. Olavs kan man ta fryseforsøk på naturlig syklus. stemmer det? Skal spørre Riksen om det samme, men mener at jeg har lest at det ikke godtar det. Hvis de ikke godtar det, noen som vet begrunnelsen? 

Selv om det trolig bare vil bli eggløsningsprøyta kunne jeg så gjerne ønske å gjøre det naturlig. Det er mannen som har lav sædkvalitet, og jeg er veldig fruktbar så tror det kan funke godt på naturlig måte?  🤷‍♀️ Og det ville nok vært veldig godt for kroppen min som virkelig har fått kjørt seg siste månedene. 

De gjorde en feil på meg og en lege prøvde meg i naturlig syklus selv om jeg aldri skulle hatt det, så joda, det gjør de. 🤪

Anonymkode: 8e1d5...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De gjorde en feil på meg og en lege prøvde meg i naturlig syklus selv om jeg aldri skulle hatt det, så joda, det gjør de. 🤪

Uff!! Om ikke annet kom den feilen meg til gode nå da jeg fikk svar på spørsmålet mitt 😅 Tusen takk for svar! Også håper jeg at det gikk bra med deg! ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg (34) og affæren min har «gamblet» litt i går. Tror ikke sånn syklusmessig at det blir noe av, men en vet jo aldri. En del av meg ønsket det veldig, selvom det er usikker hva som er/blir det med han etterhvert. Har vært i forhold 4 år der eksen aldri følte seg klar til barn og lo meg bare vente og vente…

Anonymkode: d2720...72b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innsett i dag, det ble noe av! 🎉

6 egg ut, 5 befruktet. Dag 3 i dag, 3 var fortsatt med. Et helt perfekt og to litt under perfekt. Fikk satt inn to embryo, det siste dyrkes til blast for å se om det kan fryses.

Jeg er så glad!! Håper bare minst et av spirene setter seg fast nå....🤞

Anonymkode: d5fb7...674

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (18 timer siden):

Uff!! Om ikke annet kom den feilen meg til gode nå da jeg fikk svar på spørsmålet mitt 😅 Tusen takk for svar! Også håper jeg at det gikk bra med deg! ♥️

Hehe, aldri så galt osv. 😅 Tusen takk! Er fortsatt prøver et år senere, men man må jo bare fortsette. Lykke til til deg! ❤️

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Innsett i dag, det ble noe av! 🎉

6 egg ut, 5 befruktet. Dag 3 i dag, 3 var fortsatt med. Et helt perfekt og to litt under perfekt. Fikk satt inn to embryo, det siste dyrkes til blast for å se om det kan fryses.

Jeg er så glad!! Håper bare minst et av spirene setter seg fast nå....🤞

Lykke til! 🤞❤️

Hvor går du? Og alder? Spør fordi du fikk satt inn to. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lykke til! 🤞❤️

Hvor går du? Og alder? Spør fordi du fikk satt inn to. 😊

Jeg går på Hausken  og er 44 år. Derfor jeg fikk satt inn to, pga av alder. De mente nok at jeg omtrent sprenger alle odds som hadde et såpass godt resultat denne runden. Men, det er tredje runden vår nå, ingen egg første gangen. Andre gangen var det 5 egg, ingen klarte seg til blasto. Var uttak på torsdag den gangen, så både dag 2 og 3 havnet på helg.

Så dette er første gang vi får egg til innsett, og jeg håper så inderlig! Kunne ønske det var noe jeg kunne gjøre fra eller til, men det er det vel ikke 😫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evigoptimisg skrev (På 27.10.2022 den 21.59):

Hvordan gikk blodprøven? :) 

1. Jeg gikk på crinone på fryseforsøk, fikk mensen 3-4 dager etter testdato. Dette kan være veldig individuelt. Jeg håpet at mensen bare skulle komme fort som mulig for å kunne komme meg videre fra det forsøket. 

2. Ikke hatt fryseforsøk i naturlig syklus. Hadde ferskforsøk i mai, fryseforsøk i sept og neste fryseforsøk i desember. Dessverre en del ventetid for min del. 

3. Ingen erfaring med det dessverre

Blodprøven var negativ, så nå skal jeg forsøke innsett av blasto i naturlig syklus. Mensen kom kjapt her. Allerede dagen etter at jeg slutta med cyclogest - altså dagen etter blodprøven. Jeg er i dialog med klinikken om å enten sette inn «allerede» nå ved første eggløsning, eller i neste syklus. Skal på ferie så tenker kanskje det er greit å vente mtp bading etc. Når er ditt neste forsøk? 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som nå har fått til å sende melding til riksen via helsenorge.no…? Det kom jo en ny melding i appen med påminnelse om at man kan det, men kjenner jeg blir litt oppgitt av at de sier det når det ikke går. 
   Sist jeg var inne til time prøvde jeg å få hjelp av de i resepsjonen til å opprette kontakt, men det kunne de ikke hjelpe meg med… Har de forresten åpnet telefonen igjen, slik at vi heller kan ringe…! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken I skrev (33 minutter siden):

Er det noen som nå har fått til å sende melding til riksen via helsenorge.no…? Det kom jo en ny melding i appen med påminnelse om at man kan det, men kjenner jeg blir litt oppgitt av at de sier det når det ikke går. 
   Sist jeg var inne til time prøvde jeg å få hjelp av de i resepsjonen til å opprette kontakt, men det kunne de ikke hjelpe meg med… Har de forresten åpnet telefonen igjen, slik at vi heller kan ringe…! 

Jeg får heller ikke sendt melding via helsenorge. 

Ringte inn forrige mandag og de ringte meg opp igjen tirsdag morgen. 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken I skrev (35 minutter siden):

Jeg ringte de i går, kom selvfølgelig ikke igjennom. Men telefonsvareren deres sa ingenting om at telefonen var stengt, jeg la igjen nummeret for oppringning som vanlig.

Jeg husker ikke hvilket tastevalg jeg tok den gangen jeg ringte for at de skulle aktivere muligheten for meg til å sende de mail på helsenorge, men ikke-sykepleier fikset det for meg på et par minutter. Veldig rart at de i resepsjonen ikke fortalte deg hvilket tastevalg du skulle velge for å komme til noen som kan fikse det for deg. Men du trenger hvertfall ikke å snakke med sykepleierne.

Jeg forstår heller ikke hvorfor de ikke automatisk har åpnet for kommunikasjon for alle pasienter på helsenorge, hele dette opplegget deres er så sinnsykt frustrerende. Og, fatter ikke at de ikke får flere midler slik at de kan ansette flere sykepleiere på telefonen, behovet er jo absolutt tilstede. Slik det er nå så er det MANGE som stresser unødvendig mye pga et opplegg som ikke funker. ☹️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På fredag skal jeg på TUL, er da 7+0. Klarer nesten ikke å vente!! Er så nervøs etter en del spotting, men målte hcg sist uke og hadde fin dobling på to dager. Står på en del støttemedisiner så håper det er pga det at jeg spotter litt. Har hatt MA før i naturlig graviditet og da også steg hcg som normalt, men det var ikke liv på UL. Håper sååå på gode nyheter på fredag, kryss fingrene for oss 🤞🏻🤞🏻🤞🏻

• Liker 1
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiger skrev (7 minutter siden):

På fredag skal jeg på TUL, er da 7+0. Klarer nesten ikke å vente!! Er så nervøs etter en del spotting, men målte hcg sist uke og hadde fin dobling på to dager. Står på en del støttemedisiner så håper det er pga det at jeg spotter litt. Har hatt MA før i naturlig graviditet og da også steg hcg som normalt, men det var ikke liv på UL. Håper sååå på gode nyheter på fredag, kryss fingrene for oss 🤞🏻🤞🏻🤞🏻

🤞🤞🤞

Heldig som har kommet så langt! Masse lykke til, fin hcg og dobling lover jo veldig godt! Når jeg hadde SA i april, så var hcg både lav og milevis unna dobling. Spotting er jo ganske så vanlig 😊

Jeg er AB som hadde innsett i går forresten. Rugedag 1 her med andre ord. Er det mulig at tiden kan gå så sakte...!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søskenønske3 skrev (22 timer siden):

Blodprøven var negativ, så nå skal jeg forsøke innsett av blasto i naturlig syklus. Mensen kom kjapt her. Allerede dagen etter at jeg slutta med cyclogest - altså dagen etter blodprøven. Jeg er i dialog med klinikken om å enten sette inn «allerede» nå ved første eggløsning, eller i neste syklus. Skal på ferie så tenker kanskje det er greit å vente mtp bading etc. Når er ditt neste forsøk? 

Så bra mensen kom raskt! Da kan man i det minste prøve å se fremover. Og så veldig bra at du får muligheten til å sette inn allerede nå. Går til privat eller offentlig? Jeg synes jo at denne ventingen er helt forferdelig.

Jeg skal ha fryseforsøk i styrt syklus i desember, håper alt klaffer i forhold til julefri, nå må bare syklusen min holde seg stabil en måneds tid😅 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Vilde78 skrev (1 time siden):

🤞🤞🤞

Heldig som har kommet så langt! Masse lykke til, fin hcg og dobling lover jo veldig godt! Når jeg hadde SA i april, så var hcg både lav og milevis unna dobling. Spotting er jo ganske så vanlig 😊

Jeg er AB som hadde innsett i går forresten. Rugedag 1 her med andre ord. Er det mulig at tiden kan gå så sakte...!

Tusen takk for det og masse lykke til selv 🤞🏻❤️ Håper ventetiden går kjappere for deg etter hvert, selv om jeg dessverre har erfaring med at den ikke gjør det 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har mitt første uttak i morgen, og jeg er ganske nervøs.. Er det noen som har noen gode tips til meg for denne dagen? 😊 Noe jeg bør ha med i vesken? Klær jeg burde gå med? Alt som kan gjøre dette lettere? 🥰 Jeg har litt komplikasjoner og må være på sykehuset i mye lengre tid en normalt, så kan ikke bare dra retthjem heller. Er det noe jeg bør ha klart? ☺️

Anonymkode: 9b70f...620

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hei, jeg har mitt første uttak i morgen, og jeg er ganske nervøs.. Er det noen som har noen gode tips til meg for denne dagen? 😊 Noe jeg bør ha med i vesken? Klær jeg burde gå med? Alt som kan gjøre dette lettere? 🥰 Jeg har litt komplikasjoner og må være på sykehuset i mye lengre tid en normalt, så kan ikke bare dra retthjem heller. Er det noe jeg bør ha klart? ☺️

Anonymkode: 9b70f...620

Jeg har dratt igjen rett etter uttak, men har valgt å stille i kosebukse (joggebukse) på uttak. Bare fordi det er mer behagelig rundt magen. Skal du ligge en stund etterpå, så er det vel greit med noe tidsfordriv, men de fleste bruker vel telefonen til det. Kanskje noe å drikke er greit.

Masse lykke til, dette går fint 🤞😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ringte klinikken, og det tredje egget overlevde ikke til blastocyst, så da fikk vi ingen på frys. Kjente jeg ble litt skuffet og tenker at da er det vel lite sannsynlig at en av de to i magen har klart seg også 😔 selv om jeg vet at det ikke nødvendigvis stemmer, og at den ene i magen var av bedre kvalitet enn den de beholdt til dyrking.

Hadde vært litt beroligende å ha en blasto i reserve kjenner jeg...

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...