AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #1741 Del Skrevet 21. oktober 2022 Lykkefrøet skrev (4 timer siden): Jeg er henvist til KK i Bergen for IVF nå. Henvisningen ble sendt på tirsdag. Er det noen med erfaring fra Haukeland som kan si noe om ventetid før hormonbehandling og egguthenting startet? Jeg er veldig utålmodig😇 Jeg ble henvist i mai, fikk time i september og startet opp med kort protokol denne uken 😊 Anonymkode: 9b70f...620 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkefrøet Skrevet 21. oktober 2022 #1742 Del Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg ble henvist i mai, fikk time i september og startet opp med kort protokol denne uken 😊 Anonymkode: 9b70f...620 Tusen takk for svar. 💖 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prøver89 Skrevet 22. oktober 2022 #1743 Del Skrevet 22. oktober 2022 Noen som vet hvor lang ventetid det er hos riksen nå?☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_lurepave Skrevet 22. oktober 2022 #1744 Del Skrevet 22. oktober 2022 prøver89 skrev (4 timer siden): Noen som vet hvor lang ventetid det er hos riksen nå?☺️ Vi ble henvist i august og fikk brev om at vi skulle få time i løpet av uke 2 I januar 2023. Denne uka fikk vi plutselig brev om at vi har fått time I slutten av nov. Så da gikk det litt raskere enn først antatt. Sikkert pga. noen avbestillinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evigoptimisg Skrevet 22. oktober 2022 #1745 Del Skrevet 22. oktober 2022 (endret) prøver89 skrev (4 timer siden): Noen som vet hvor lang ventetid det er hos riksen nå?☺️ 21 uker står det på helsenorge. Det var +/- tilsvarende for ett år siden, og det stemte greit med når jeg kom i gang med første forsøk. Vi kom fort inn til første samtale, men ventetiden fra den samtalen og frem til oppstart gikk over flere måneder Endret 22. oktober 2022 av Evigoptimisg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bellisimo Skrevet 22. oktober 2022 #1746 Del Skrevet 22. oktober 2022 Innlagt med overstimulering. Eneste positive er at jeg fikk beskjed om at blodprøven viste tidlig graviditet ❤️ Sterke "mensen"smerter, stikker i magen, og oppblåst med væske i buken.. Fått Paralgin forte og morfin.. Redd for at denne herjingen kroppen går igjennom skal ødelegge for om lille spiren blir værende. Noen som har vært gjennom det samme der det gikk bra? 🤞🥰 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Pøls Skrevet 22. oktober 2022 #1747 Del Skrevet 22. oktober 2022 Søskenønske3 skrev (På 21.10.2022 den 11.57): Formen er ganske uendret egentlig. Men har lest litt mer om vanlige bivirkniger sv cyclogest - og alt jeg kjenner på står på lista😅 Jeg skal ta blodprøve tirsdag 25 og forsøker å vente til det. Har en test liggende, men er redd for å teste negativt og ødelegge helgen. Har aldri testet positivt før 12 dpo ved mine tre tidligere graviditeter. Hvor prøvinga er du? ☺️❤️ Det er forståelig 😅 Blir fort dyrt om man starter testingen tidlig og. kjipt at du har så mange symptomer, men er jo sånn at man håper jo det varer allikevel 😂 Jeg starter med sprøyter 27. oktober, så jeg er fremdeles bare på synearela en stund til 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 22. oktober 2022 #1748 Del Skrevet 22. oktober 2022 Lykkefrøet skrev (På 21.10.2022 den 15.29): Jeg er henvist til KK i Bergen for IVF nå. Henvisningen ble sendt på tirsdag. Er det noen med erfaring fra Haukeland som kan si noe om ventetid før hormonbehandling og egguthenting startet? Jeg er veldig utålmodig😇 Fra henvisningen ble sendt til vi fikk brev om time gikk det 10 dager. Timen var satt 4 uker seinere. Etter første time med samtale og undersøkelse ventet vi ca 2mnd før neste time. Etter den var det bare å vente på neste syklus så startet vi 👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evigoptimisg Skrevet 23. oktober 2022 #1749 Del Skrevet 23. oktober 2022 Bellisimo skrev (13 timer siden): Innlagt med overstimulering. Eneste positive er at jeg fikk beskjed om at blodprøven viste tidlig graviditet ❤️ Sterke "mensen"smerter, stikker i magen, og oppblåst med væske i buken.. Fått Paralgin forte og morfin.. Redd for at denne herjingen kroppen går igjennom skal ødelegge for om lille spiren blir værende. Noen som har vært gjennom det samme der det gikk bra? 🤞🥰 Ikke vært gjennom det samme, men håper det går veien for deg!🤞🏼 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søskenønske3 Skrevet 23. oktober 2022 #1750 Del Skrevet 23. oktober 2022 Og jeg som ikke skulle teste før blodprøven rekvirert av klinikken røyk på en test likevel, gitt. Og den var selvfølgelig negativ 😕 9 dager etter insett, 12 dpo. De ømme puppene er borte og kvalmen har avtatt - så nå er jeg 99% sikker at blodprøven jeg skal ta 14 dpo vil bekrefte at jeg ikke er gravid. Merker at jeg allerede har begynt å se fram mot neste forsøk hvor jeg kommer til å be dem sette inn en av de to blastocystene jeg fikk på frys, og lurer i den forbindelse på om noen vil dere erfaringer rundt: 1. Hvor lang tid det tok før dere fikk mensen etter første fersk-forsøk (jeg står på cyclogest og har fått beskjed om å ta dem helt til jeg får svar på blodprøven, men håper mensen skal komme ganske raskt etter det..) 2. om dere som har forsøkt frys i naturlig syklus - etter fersk - har vært nødt til å vente en syklus før dere satte inn? Jeg håper veldig på at vi bare kan kjøre på allerede ved første eggløsning nå.. 3. Og til slutt - før jeg for opp håpet for denne runden helt og holdent; om noen har opplevd å teste negativt 12 dpo, men så få positiv blodprøve 14 dpo eller senere? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venic Skrevet 25. oktober 2022 #1751 Del Skrevet 25. oktober 2022 Hei alle samm! Følger denne tråden da jeg håper jeg kan bli en prøver 2022, men sjansen for 2023 er vel større. Men vi lurer på; ble henvist av medicus til St.Olavs for snart 5 uker siden. Ikke hørt en ting. Når kan vi forvente noe svar? Blir jo usikker på om de i det hele tatt har fått henvisningen.. er det lang ventetid på St Olavs nå? vi har prøvd i over ti år, har en datter på snart 14 som vi fikk på naturligvis. Hadde en komplisert fødsel og er redd for at det er den som har satt sine spor og som gjør det vanskelig for oss å bli gravide igjen🤔 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #1752 Del Skrevet 25. oktober 2022 Lykkefrøet skrev (På 21.10.2022 den 15.29): Jeg er henvist til KK i Bergen for IVF nå. Henvisningen ble sendt på tirsdag. Er det noen med erfaring fra Haukeland som kan si noe om ventetid før hormonbehandling og egguthenting startet? Jeg er veldig utålmodig😇 Jeg går i behandling på Haukeland nå. Ble henvist i april og hadde oppstartsamtale i Slutten av august. Startet på kort protokoll i midten av oktober. Venter på innsett nå 😊 så ser ut til at det jevnt over er 4-5 måneders ventetid. Altså mindre enn de sier😊 Anonymkode: 804ca...fe8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #1753 Del Skrevet 25. oktober 2022 Helene90 skrev (På 22.10.2022 den 23.57): Fra henvisningen ble sendt til vi fikk brev om time gikk det 10 dager. Timen var satt 4 uker seinere. Etter første time med samtale og undersøkelse ventet vi ca 2mnd før neste time. Etter den var det bare å vente på neste syklus så startet vi 👍 Vet du hvorfor dere fikk time så fort på kk mens vi andre ventet i 4-5 måneder? 😅 Anonymkode: 804ca...fe8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evigoptimisg Skrevet 27. oktober 2022 #1754 Del Skrevet 27. oktober 2022 Søskenønske3 skrev (På 23.10.2022 den 16.31): Og jeg som ikke skulle teste før blodprøven rekvirert av klinikken røyk på en test likevel, gitt. Og den var selvfølgelig negativ 😕 9 dager etter insett, 12 dpo. De ømme puppene er borte og kvalmen har avtatt - så nå er jeg 99% sikker at blodprøven jeg skal ta 14 dpo vil bekrefte at jeg ikke er gravid. Merker at jeg allerede har begynt å se fram mot neste forsøk hvor jeg kommer til å be dem sette inn en av de to blastocystene jeg fikk på frys, og lurer i den forbindelse på om noen vil dere erfaringer rundt: 1. Hvor lang tid det tok før dere fikk mensen etter første fersk-forsøk (jeg står på cyclogest og har fått beskjed om å ta dem helt til jeg får svar på blodprøven, men håper mensen skal komme ganske raskt etter det..) 2. om dere som har forsøkt frys i naturlig syklus - etter fersk - har vært nødt til å vente en syklus før dere satte inn? Jeg håper veldig på at vi bare kan kjøre på allerede ved første eggløsning nå.. 3. Og til slutt - før jeg for opp håpet for denne runden helt og holdent; om noen har opplevd å teste negativt 12 dpo, men så få positiv blodprøve 14 dpo eller senere? Hvordan gikk blodprøven? 1. Jeg gikk på crinone på fryseforsøk, fikk mensen 3-4 dager etter testdato. Dette kan være veldig individuelt. Jeg håpet at mensen bare skulle komme fort som mulig for å kunne komme meg videre fra det forsøket. 2. Ikke hatt fryseforsøk i naturlig syklus. Hadde ferskforsøk i mai, fryseforsøk i sept og neste fryseforsøk i desember. Dessverre en del ventetid for min del. 3. Ingen erfaring med det dessverre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 28. oktober 2022 #1755 Del Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 25.10.2022 den 20.22): Vet du hvorfor dere fikk time så fort på kk mens vi andre ventet i 4-5 måneder? 😅 Anonymkode: 804ca...fe8 Nei dessverre 😂 Men var ikke så mye kortere tid da 😉 tok 3.5mnd fra henvisning til time nr 2. Også begynte jeg på sprøytene 2 uker etter 😉 Så 4 mnd 👍 Men ventingen føles uendelig lang uansett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #1756 Del Skrevet 28. oktober 2022 Helene90 skrev (4 timer siden): Nei dessverre 😂 Men var ikke så mye kortere tid da 😉 tok 3.5mnd fra henvisning til time nr 2. Også begynte jeg på sprøytene 2 uker etter 😉 Så 4 mnd 👍 Men ventingen føles uendelig lang uansett! Absolutt! Det er nesten umenneskelig å vente så lenge. Kommenterte at det var godt å endelig være i gang til legen som parerte med «men dere har da bare ventet i 4 måneder». Måtte pent forklare ham at vi har prøvd i fire år og stått i kø til to ulike spesialister i nesten et år på hver, vært igjennom provera, femar, metformin etc før vi kom til der…. Så fire måneder er ikke fire måneder når man får ivf behandling😂 da ble han taus. Anonymkode: 804ca...fe8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #1757 Del Skrevet 28. oktober 2022 Da er jeg ruger! 😊 Fryseforsøk, med Estradot og Crinone. Har et spørsmål; under innsettet så brukte ikke legen ultralydapparatet på magen, hvordan vet hun da om hun traff inni slimhinnen? Har andre opplevd at det ikke ble brukt ultralydapparat ved innsett? Jeg har alltid blødd ved innsettene, men ikke denne gangen. Hm... Alt man skal tenke på. 😅 Anonymkode: 8e1d5...0bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Pøls Skrevet 28. oktober 2022 #1758 Del Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da er jeg ruger! 😊 Fryseforsøk, med Estradot og Crinone. Har et spørsmål; under innsettet så brukte ikke legen ultralydapparatet på magen, hvordan vet hun da om hun traff inni slimhinnen? Har andre opplevd at det ikke ble brukt ultralydapparat ved innsett? Jeg har alltid blødd ved innsettene, men ikke denne gangen. Hm... Alt man skal tenke på. 😅 Anonymkode: 8e1d5...0bf Hurra! Gratulerer som ruger! Når jeg hadde ferskforsøk på Riksen sist brukte de ikke ultralyd, han er 3 år nå 🥰 Satt på første forsøk til og med😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #1759 Del Skrevet 29. oktober 2022 Forsøk #3 nå, 6 egg ut i går. De ringte i dag og sa at 5 egg er befruktet. Innsett på mandag... de ringer tidlig hvis det ikke blir noe av, så slipper vi å reise forgjeves. Krysser alt jeg har, men vet sjansen er liten 😔 problemer med eggkvalitet pga høy alder, så det er mest sannsynlig slik at de ikke deler seg riktig de neste to dagene. Tøft for psyken denne uken. Vente, håpe, skuffelse.😔 Anonymkode: d5fb7...674 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #1760 Del Skrevet 30. oktober 2022 Frk.Pøls skrev (På 28.10.2022 den 19.36): Hurra! Gratulerer som ruger! Når jeg hadde ferskforsøk på Riksen sist brukte de ikke ultralyd, han er 3 år nå 🥰 Satt på første forsøk til og med😊 Tusen takk for betryggende ord ang innsettet! 🤗 Jeg har slitt veldig med tørrhoste i en uke nå (ikke Korona), såpass at jeg er helt støl i nedre mageregion og tenker at jeg har hostet ut egget. Men det er vel ikke helt sånn det funker. 😅 Noen som har hørt om hoste det kan påvirke? AnonymBruker skrev (23 timer siden): Forsøk #3 nå, 6 egg ut i går. De ringte i dag og sa at 5 egg er befruktet. Innsett på mandag... de ringer tidlig hvis det ikke blir noe av, så slipper vi å reise forgjeves. Krysser alt jeg har, men vet sjansen er liten 😔 problemer med eggkvalitet pga høy alder, så det er mest sannsynlig slik at de ikke deler seg riktig de neste to dagene. Tøft for psyken denne uken. Vente, håpe, skuffelse.😔 Anonymkode: d5fb7...674 Ja, ventetiden er så fæl. Men jeg ønsker deg masse lykke til! 🤞🤞🤞 Anonymkode: 8e1d5...0bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå