Gå til innhold

Prøverør 2022 ❤

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Humledronning skrev (27 minutter siden):

Testdag i morgen, men jeg har allerede begynt å spotte😔💔 «Bare» andre forsøk, men akkurat nå føles det håpløst😢 Trenger en klem😔

Styrkeklem og gode tanker til deg ❤️

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Så synd det ikke gikk. Måtte du få ny henvisning til ferskforsøk etter å ha blitt henvist til fryseforsøk? 
Søren det tar minst et halvt år da med andre ord. Vi har også et på frys, men det går sikkert ikke veien. 

Anonymkode: 754a9...27b

Ja, var kjempe optimistisk helt til embryoet ble satt inn og vi fikk vite at vårt 4 delte embryo nå bare var todelt og hadde små muligheter for å leve videre. Så når det ble klart at det var negativt, så var vi veldig forberedte på det begge to. Men, ja, det var kjipt en stund etterpå.

Jeg håpet på at jeg skulle slippe ny stimulering og grudde meg en del til påkjenningen på kroppen og komboen med medisiner, veldig aktiv jobb og oppkjøring til jul.  men nå sitter jeg jo her da 😌 Men, er glad for at vi er i gang igjen, og så langt merker jeg ikke så mye til sprayen som jeg gjorde sist gang. Så det er jo bra ☺️ 

Tok 6 måneder før vi kom i gang selv om vi var helt ferdig utredet og alt var klart fordi det er veldig mange andre som også skal gjennom dette. Trengte ingen ny henvisning etter fryseforsøket, skulle ringe inn neste mens og fikk time til vektkontroll, og fikk vite da at på det tidspunktet (midten av juni) satte de da opp uttak i oktober/november. Føltes som en evighet, men livet går sin vante gang og plutselig var det tid for nytt forsøk 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humledronning skrev (2 timer siden):

Testdag i morgen, men jeg har allerede begynt å spotte😔💔 «Bare» andre forsøk, men akkurat nå føles det håpløst😢 Trenger en klem😔

Sender stor varm klem ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikker hodet innom her igjen. Etter graviditet ved innsett i Mai som endte i svangerskap i livmorhalsen og medisinsk abort i Juli, og en lang prosess for å få hcg ned i 0, har jeg nå min tredje normale syklus. Kroppen skal enda få hvile litt, men vi har snakket med sykehuset og planlegger frysforsøk i feb/mars neste år. Eget valg å vente til da. 

På en måte vil jeg helst i gang med en gang, men kjenner også at kroppen har godt av ett avbrekk. Mentalt så er det også godt å nå kunne puste litt. Hcg var ikke i 0 før i slutten av sept selv om syklusen var startet opp igjen. Så har gått på ventemodus frem til da. 

Nå vil jeg prøve å nyte litt normal hverdag og jul før vi starter opp igjen med nytt forsøk og ny runde usikkerhet og venting. 

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sommerfugl154 skrev (11 timer siden):

Hei!

Da var det på tide for meg å bli med i denne tråden, vi har fått endelig fått dato for utredning, 19.desember!

- men, kan noen fortelle meg hva som skjer denne første timen? Hva er det som utgjør «utredningen»? Vi har allerede tatt alle blodprøver og tester privat, så er bare veldig spent på hva som skal skje den timen :)

Hvis dere nå skal gå offentlig så vil de aller fleste sykehus ha sine egne, nye blodprøver, spermprøve. 

Vi ble utredet privat, så første timen for oss på sykehuset var levering av nye prøver, en samtale og en UL for å "bekrefte den andre gyn sine funn". Vi ble også forespeilet når oppstart ville bli, gjennomgang av ulike medisiner osv samt en midlertidig fremdrifts plan. Det gikk ganske fort fra vår første samtale til oppstart, men det varierer fra sykehus til sykehus. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommerfugl154 skrev (16 timer siden):

Hei!

Da var det på tide for meg å bli med i denne tråden, vi har fått endelig fått dato for utredning, 19.desember!

- men, kan noen fortelle meg hva som skjer denne første timen? Hva er det som utgjør «utredningen»? Vi har allerede tatt alle blodprøver og tester privat, så er bare veldig spent på hva som skal skje den timen :)

Velkommen! 

Vi hadde også tatt alle blodprøver og tester, regner med at disse ble oversendt sykehuset. Første timen gikk på gyn.undersøkelse, informasjon om medisiner, tid for oppstart og litt annen praktisk informasjon. Vi fikk også muligheten til å stille eventuelle spørsmål vi måtte ha. 

Lykke til :) 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (18 timer siden):

Ja, var kjempe optimistisk helt til embryoet ble satt inn og vi fikk vite at vårt 4 delte embryo nå bare var todelt og hadde små muligheter for å leve videre. Så når det ble klart at det var negativt, så var vi veldig forberedte på det begge to. Men, ja, det var kjipt en stund etterpå.

Jeg håpet på at jeg skulle slippe ny stimulering og grudde meg en del til påkjenningen på kroppen og komboen med medisiner, veldig aktiv jobb og oppkjøring til jul.  men nå sitter jeg jo her da 😌 Men, er glad for at vi er i gang igjen, og så langt merker jeg ikke så mye til sprayen som jeg gjorde sist gang. Så det er jo bra ☺️ 

Tok 6 måneder før vi kom i gang selv om vi var helt ferdig utredet og alt var klart fordi det er veldig mange andre som også skal gjennom dette. Trengte ingen ny henvisning etter fryseforsøket, skulle ringe inn neste mens og fikk time til vektkontroll, og fikk vite da at på det tidspunktet (midten av juni) satte de da opp uttak i oktober/november. Føltes som en evighet, men livet går sin vante gang og plutselig var det tid for nytt forsøk 😅

Tar sykt lang tid. Takk for svar. 
Står i en situasjon hvor det er svært usannsynlig at jeg kommer til å få ut flere egg fikk ut to på første. Så håper så inderlig at det fryste skal bli en baby også og at det ikke skulle ta så lang tid sånn at jeg kanskje får muligheten til å få et uttak til. Må da gå privat siden det tar så lang tid å vente på Riksen. (Vi bruker donor og det er over 1 år å vente) Er jo heldig som har fått ei jente , men veldig sårt å ikke få et søsken til henne. Blir vel ikke prioritert i søskenforsøk😟

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humledronning skrev (19 timer siden):

*Klem!* 💛 Håper likevel på positivt svar i morgen for deg. 🤞

Anonymkode: 8e1d5...0bf

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

*Klem!* 💛 Håper likevel på positivt svar i morgen for deg. 🤞

Anonymkode: 8e1d5...0bf

Tusen takk ❤️ Det ble negativt, men det går bedre i dag enn i går. Vi fikk 1 på frys nå og jeg merker at det får motet opp litt 🍀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Lovte meg selv at jeg ikke skulle havne i symptomsøke-land, men her er jeg😬😅Kvalm, menssmerter og løs mage 8 dpo - dag 5 etter insett av tredagers embryo (8-delt). Kaaaaan det være? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tar sykt lang tid. Takk for svar. 
Står i en situasjon hvor det er svært usannsynlig at jeg kommer til å få ut flere egg fikk ut to på første. Så håper så inderlig at det fryste skal bli en baby også og at det ikke skulle ta så lang tid sånn at jeg kanskje får muligheten til å få et uttak til. Må da gå privat siden det tar så lang tid å vente på Riksen. (Vi bruker donor og det er over 1 år å vente) Er jo heldig som har fått ei jente , men veldig sårt å ikke få et søsken til henne. Blir vel ikke prioritert i søskenforsøk😟

Det forstår jeg uendelig godt. Håper inderlig vi får søsken til gutten vår. Har du snakket med fastlegen og er i gang? 
Man må nok vente litt lenger med søskenforsøk ja, er de som prøver på første, som kommer først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søskenønske3 skrev (2 timer siden):

Ok. Lovte meg selv at jeg ikke skulle havne i symptomsøke-land, men her er jeg😬😅Kvalm, menssmerter og løs mage 8 dpo - dag 5 etter insett av tredagers embryo (8-delt). Kaaaaan det være? 

Spennende! Hvilke støtte-preparater bruker du? Det kan fort være de som gir samme symptomer som graviditet😌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (På 18.10.2022 den 21.07):

Kjør på du 🙂 Er fremdeles en stund til timen din, og mulig de gjør det samme med deg som med meg. At du beholder plassen din i køen og får en time til vektkontroll før du starter 🙂

Tusen takk for gode ord❤️ det tror jeg at jeg gjør🙏

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (15 timer siden):

Spennende! Hvilke støtte-preparater bruker du? Det kan fort være de som gir samme symptomer som graviditet😌

Cyglogest:) så jeg driver sikkert og innbiller meg ting😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny runde ivf så fort mensen kommer igjen (ca 1 uke). Denne runden skal jeg få Pergoveris i stedet for Menopur og se om det blir full klaff. Begge inneholder LH, men er produsert på ulik måte. Noen som har erfaringer å dele? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søskenønske3 skrev (7 timer siden):

Cyglogest:) så jeg driver sikkert og innbiller meg ting😅

Har ingen erfaring med den dessverre 😅 Hvordan er formen nå?  Når tenker du å teste? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (14 timer siden):

Har ingen erfaring med den dessverre 😅 Hvordan er formen nå?  Når tenker du å teste? 😊

Formen er ganske uendret egentlig. Men har lest litt mer om vanlige bivirkniger sv cyclogest - og alt jeg kjenner på står på lista😅 Jeg skal ta blodprøve tirsdag 25 og forsøker å vente til det. Har en test liggende, men er redd for å teste negativt og ødelegge helgen. Har aldri testet positivt før 12 dpo ved mine tre tidligere graviditeter. Hvor prøvinga er du? ☺️❤️

Frk.Pøls skrev (14 timer siden):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er henvist til KK i Bergen for IVF nå. Henvisningen ble sendt på tirsdag. Er det noen med erfaring fra Haukeland som kan si noe om ventetid før hormonbehandling og egguthenting startet? 

Jeg er veldig utålmodig😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...